blog

Świst turbiny w BMW

28 października 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis regeneracji turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Głośna praca turbosprężarki w BMW, jak i w pojeździe innej marki przypominająca najczęściej świst może być oznaką jej awarii, takiej jak na przykład zapieczona geometria turbiny – objawy to przede wszystkim spadek osiągów, szarpanie i duszenie się jednostki napędowej oraz przejście pojazdu w tryb pracy awaryjnej. Dźwięk uszkodzonej turbiny może również przybrać formę gwizdu, charakterystycznego zgrzytu, zdarzyć się może też, że turbina zawyje jak karetka.

turbosprężarka i świst

Wyjąca turbina jest oznaką poważnej usterki, wskazującą na to, że właściciel pojazdu zbagatelizował wcześniejsze symptomy jej awarii. Im szybciej niesprawne turbo zostanie poddane naprawie, tym niższe będą koszta naprawy oraz mniejszy zakres uszkodzeń.

1. Dlaczego turbina gwiżdże w BMW?

Gwizd dochodzący spod maski pojazdu wskazywać może na wyeksploatowany wirnik turbo, jednak nie zawsze oznaczać będzie awarię układu turbodoładowania. Rozszczelnienie układu dolotowego również charakteryzuje się wspomnianym dźwiękiem oraz spadkiem mocy pojazdu. Dlatego przed podjęciem pochopnej decyzji o rozbiórce połowy samochodu warto przeprowadzić jego diagnostykę.

W naszym serwisie diagnostyka turbosprężarki odbywa się także przy zastosowaniu odpowiedniego testera, który podpinany pod ECU pozwala na odczytanie i rozszyfrowanie zapisanych w jego pamięci błędów.

Czym spowodowany jest gwizd turbiny po regeneracji?

Nieprawidłowa praca turbo, w tym podejrzane dźwięki dochodzące spod maski pojazdu sygnalizować mogą o niedokładnie przeprowadzonym procesie regeneracji turbo, najczęstszymi przyczynami są: brak kalibracji mechanizmu zmiennej geometrii turbiny związany z nieodpowiednim ustawieniem sztangi gruszki, a także niedokładnie wyczyszczona turbosprężarka.

gwizd turbospręzarki po regeneracji

Gwizd, jak i zaburzona praca pojazdu po montażu zregenerowanej turbiny w układzie spowodowana może być źle zamontowaną turbosprężarką – nieodpowiednio dobrane przewody lub za luźno zamontowane opaski zaciskowe. Nieodpowiednio dobrane turbo do silnika pojazdu również będzie powodowało zaburzenie pracy jednostki napędowej.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Maciej
2023-01-12 14:45:25
Świst turbiny w BMW może być spowodowany przez kilka czynników, takich jak: Uszkodzenie łożysk turbosprężarki - łożyska są odpowiedzialne za utrzymanie wałka turbosprężarki w prawidłowym położeniu, jeśli są uszkodzone, wałek może się nieprawidłowo obracać, co powoduje świst Zabrudzenie kanałów oleju - jeśli kanały oleju są zabrudzone, olej może być trudniej przepływać przez turbosprężarkę, co może powodować świst. Nieprawidłowe ciśnienie oleju - jeśli ciśnienie oleju jest zbyt niskie, nie jest on w stanie prawidłowo smarować turbosprężarki, co może powodować świst. Uszkodzenie łopatek turbosprężarki - jeśli łopatki są uszkodzone lub zużyte, mogą one nie prawidłowo się obracać, co może powodować świst. Aby dokładnie określić przyczynę świstu w BMW, należy skonsultować się z mechanikiem lub specjalistą od silników BMW. W celu zdiagnozowanie problemu konieczne jest przeprowadzenie diagnostyki komputerowej, sprawdzenie poziomu oleju, ciśnienia, jego stanu oraz stanu elementów turbosprężarki.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi