Świergot przy dodawaniu gazu – powód
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Podczas jazdy samochodem słyszysz gwizd turbiny przy dodawaniu gazu lub dźwięk ten przypomina bardziej świergot, zapowiadać to może usterkę turbosprężarki. Dźwięk uszkodzonej turbiny często porównywany jest także do świstu, a nawet pohukiwania sowy - stąd też nazwa – efekt sowy w turbo.
Innymi objawami wskazującymi na awarię turbo są: czarne lub białe gęste kłęby dymu wydostające się z rury wydechowej pojazdu, plama oleju pod samochodem, która wskazuje na wyciek oleju z turbo. Ale również nieregularna praca silnika (szarpanie), spadek mocy pojazdu, zwiększony pobór paliwa, a nawet wyczuwalny zapach palonego oleju.
1. Dlaczego turbina wyje jak karetka?
Zdarzenie potocznie zwane efektem karetki w to zapowiedź poważnych kłopotów niemałych wydatków. Taki dźwięk dobitnie wskazuje na poważną i nieodwracalną awarię turbo, spowodowaną lekkomyślnością właściciela pojazdu. Kiedy usłyszysz, że w czyimś pojeździe turbina wyje jak karetka to znak, że zostały zbagatelizowane wszystkie pierwotne objawy awarii układu turbodoładowania.
Czy wycieczka samochodem z niesprawnym turbo to dobry pomysł?
Niestety, ale nie jest to najrozsądniejsza decyzja, ponieważ jazda z uszkodzoną turbosprężarką przyczyni się do szybszego zużycia nie tylko turbo, ale również i jednostki napędowej, a także drogiego elementu układu wydechowego, jakim jest filtr DPF.
Jak zatem dbać o turbosprężarkę i układ turbodoładowania, aby nie doszło do jego awarii? Przede wszystkim ważna jest szybka reakcja na jakiekolwiek niepożądane dźwięki, np. wycie turbiny przy schodzeniu z obrotów. Należy często sprawdzać poziom oleju silnikowego, jak i kontrolować stan filtra oleju. Wpływ ma również to, w jaki sposób jest gaszony i odpalany pojazd. Jazda na wysokich obrotach, kiedy silnik jest zimny, tak samo, jak nagłe gaszenie motoru po dynamicznej jeździe, bez możliwości schłodzenia turbiny zdecydowanie nie sprzyja jej dłuższej żywności, a co więcej stanowcza ją skraca.
Nie wolno zapominać o systematycznych przeglądach i diagnostyce zarówno turbiny, jak i układu turbodoładowania. Na rynku dostępne są preparaty do czyszczenia turbo, jak np. Liqui Moly, które można stosować raz na jakiś czas, pozwoli to zminimalizować ryzyko szybkiego nagromadzenia się zanieczyszczeń w postaci nagaru.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Świergot podczas dodawania gazu może być spowodowany kilkoma różnymi czynnikami.
Najczęstszymi przyczynami tego dźwięku są:
Uszkodzenie lub zużycie łożysk turbosprężarki. Gdy łożyska są uszkodzone lub zużyte, turbina może wibrować, co prowadzi do świergotu.
Zatkanie przewodów dolotowych lub wydechowych turbosprężarki. Kiedy przewody są zatkane, turbina może mieć trudności z prawidłowym działaniem, co może prowadzić do świergotu.
Uszkodzenie samej turbosprężarki. Jeśli samej turbosprężarki jest uszkodzona, na przykład z powodu zużycia, mogą wystąpić problemy z jej działaniem, co prowadzi do świergotu.
Niedrożność układu wydechowego. Jeśli układ wydechowy jest zablokowany, w wyniku złego spalania, lub z powodu zanieczyszczeń, to może dojść do trudności z odprowadzeniem spalin i świergotu.
Zbyt niskie ciśnienie oleju. Jeśli poziom oleju jest zbyt niski, turbosprężarka nie będzie dostawać odpowiedniej ilości smarowania, co może prowadzić do świergotu.
Dlatego ważne jest, aby poddać samochód diagnozie i skonsultować się z mechanikiem, który zbada przyczyny świergotu i zaleci odpowiednie działanie.