Sprawna turbina – jak dbać?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbina i jej żywotność w dużej mierze uzależniona jest od prawidłowego smarowania, dlatego bardzo ważna jest cykliczna kontrola jego poziomu. Warto dodać, że olej silnikowy ma za zadanie chłodzenie turbosprężarki oraz dzięki swoim właściwościom chroni układ przed korozją, a także zmniejsza zużycie silnika. Równie ważny jest styl jazdy - jak jeździć dieslem z turbiną? Przede wszystkim unikać ciągłej jazdy wyłącznie po mieście, szkodzi to nie tylko turbosprężarce, ale także filtrowi DPF.
Nie należy zapominać o przeprowadzaniu dokładnej diagnostyki układu turbodoładowania, pozwoli to na uniknięcie wystąpienia nieprzewidzianej awarii w czasie podróży.
1. Ile wytrzymuje turbina w benzynie i dieslu?
Turbosprężarka może posłużyć zarówno nawet do około 200 tysięcy przejechanych kilometrów, ale także i 30 tysięcy przejechanych kilometrów. Zależy to od tego, jak kierowca dba o samochód. W przypadku odpalania pojazdu odradzamy jazdę na wysokich obrotach, jeśli jednostka napędowa jest niedostatecznie rozgrzana, podobnie wygląda sytuacja w przypadku gaszenia pojazdu – nagłe zgaszenie silnika zaraz po dynamicznej jeździe negatywnie wpłynąć może na silnik pojazdu. Należy pamiętać o ostudzeniu turbiny po każdej jeździe – wystarczy niecała minuta, aby elementy wirujące wyhamowały.
W przypadku podejrzenia awarii turbo, jeżeli nie posiadasz wystarczającej wiedzy z zakresu naprawy układu turbodoładowania, nie podejmuj się samodzielnej naprawy turbiny - chcąc dobrze, możesz niestety jej zaszkodzić i doprowadzić do poważniejszej usterki.
To szkodzi turbinie
Zarówno w silniku diesla, jak i benzynowym niedostateczne smarowanie doprowadzić może do zatarcia turbiny, ale również to jej przegrzania. Brak odpowiedniej ilości oleju silnikowego będzie powodował tarcie ze sobą elementów metalowych, które produkować będą opiłki, te z kolei przedostając się do oleju zanieczyszczają go, jednocześnie doprowadzając do uszkodzenia elementu jakim jest czopa wałka, oraz łożyska. Opiłki metalu mogę również poważnie uszkodzić silnik pojazdu.
Ważna jest również wymiana filtrów – liczą się ich wysokie właściwości filtrujące, nie warto szukać w tym przypadku oszczędności, ponieważ doprowadzić to może do poważnej awarii.
Uważać należy również na obce ciała (kamyki, piasek) zasysane przez dolot, które uszkodzić mogą wirnik turbiny oraz koło kompresji.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby utrzymać turbosprężarkę w dobrym stanie, ważne jest przestrzeganie kilku podstawowych zasad:
Regularne serwisowanie: należy regularnie kontrolować poziom oleju i płynów eksploatacyjnych oraz wymieniać filtry, aby zapewnić prawidłowe smarowanie i chłodzenie turbosprężarki.
Właściwe użytkowanie: należy unikać przeciążania silnika i dostarczania zbyt małej ilości paliwa podczas pracy na wysokich obrotach.
Ostrożność podczas rozruchu: należy unikać rozruchu silnika bezpośrednio po jego zatrzymaniu, gdyż w trakcie pracy silnika ciepło rozprzestrzenia się po turbosprężarce i potrzebuje ona odpowiedniego czasu na schłodzenie.
Dbanie o czystość: należy regularnie kontrolować czystość otoczenia turbosprężarki i unikać przedostawania się kurzu i pyłu do jej wnętrza.
Unikanie przegrzewania: należy unikać przegrzewania silnika i kontrolować ciśnienie oleju, aby zapewnić prawidłowe chłodzenie turbosprężarki.
Wybór odpowiedniego oleju: należy stosować olej silnikowy spełniający wymagania producenta silnika i turbosprężarki
Obsługa na czas: jeśli pojawiają się jakiekolwiek niepokojące objawy, takie jak hałas, wibracje lub zwiększone zużycie paliwa, należy jak najszybciej skontaktować się z profesjonalnym serwisem, aby przeprowadzić odpowiednie naprawy i konserwacje.