
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Turbina i jej żywotność w dużej mierze uzależniona jest od prawidłowego smarowania, dlatego bardzo ważna jest cykliczna kontrola jego poziomu. Warto dodać, że olej silnikowy ma za zadanie chłodzenie turbosprężarki oraz dzięki swoim właściwościom chroni układ przed korozją, a także zmniejsza zużycie silnika. Równie ważny jest styl jazdy - jak jeździć dieslem z turbiną? Przede wszystkim unikać ciągłej jazdy wyłącznie po mieście, szkodzi to nie tylko turbosprężarce, ale także filtrowi DPF.
Nie należy zapominać o przeprowadzaniu dokładnej diagnostyki układu turbodoładowania, pozwoli to na uniknięcie wystąpienia nieprzewidzianej awarii w czasie podróży.
1. Ile wytrzymuje turbina w benzynie i dieslu?
Turbosprężarka może posłużyć zarówno nawet do około 200 tysięcy przejechanych kilometrów, ale także i 30 tysięcy przejechanych kilometrów. Zależy to od tego, jak kierowca dba o samochód. W przypadku odpalania pojazdu odradzamy jazdę na wysokich obrotach, jeśli jednostka napędowa jest niedostatecznie rozgrzana, podobnie wygląda sytuacja w przypadku gaszenia pojazdu – nagłe zgaszenie silnika zaraz po dynamicznej jeździe negatywnie wpłynąć może na silnik pojazdu. Należy pamiętać o ostudzeniu turbiny po każdej jeździe – wystarczy niecała minuta, aby elementy wirujące wyhamowały.
W przypadku podejrzenia awarii turbo, jeżeli nie posiadasz wystarczającej wiedzy z zakresu naprawy układu turbodoładowania, nie podejmuj się samodzielnej naprawy turbiny - chcąc dobrze, możesz niestety jej zaszkodzić i doprowadzić do poważniejszej usterki.

To szkodzi turbinie
Zarówno w silniku diesla, jak i benzynowym niedostateczne smarowanie doprowadzić może do zatarcia turbiny, ale również to jej przegrzania. Brak odpowiedniej ilości oleju silnikowego będzie powodował tarcie ze sobą elementów metalowych, które produkować będą opiłki, te z kolei przedostając się do oleju zanieczyszczają go, jednocześnie doprowadzając do uszkodzenia elementu jakim jest czopa wałka, oraz łożyska. Opiłki metalu mogę również poważnie uszkodzić silnik pojazdu.
Ważna jest również wymiana filtrów – liczą się ich wysokie właściwości filtrujące, nie warto szukać w tym przypadku oszczędności, ponieważ doprowadzić to może do poważnej awarii.
Uważać należy również na obce ciała (kamyki, piasek) zasysane przez dolot, które uszkodzić mogą wirnik turbiny oraz koło kompresji.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze