Spływ oleju z turbo
Przedostawanie się zwiększonych ilości oleju do układu dolotowego lub wydechowego silnika, czyli spływ oleju z turbo, nie zawsze musi oznaczać awarię turbosprężarki. Jednym z powodów pojawiania się plam oleju pod samochodem jest nieprawidłowe uszczelnianie turbiny. Cena silikonu uszczelniającego kusi, jednak nie sprawdzi się on w każdym przypadku, ponieważ pozostałości po uszczelniaczu utrudniają, a nawet blokują spływ oleju z turbo do silnika. Również dobranie nieprawidłowego rozmiaru uszczelki będzie powodowało wyciek oleju z turbiny 1.9 TDI. Kapiący olej z turbiny może być również uzasadniony wygięciem lub przytkaniem rury odpowiadającej za odprowadzanie oleju z turbosprężarki. Wyciek oleju również może być spowodowany złym stanem technicznym silnika, a także brakiem drożności w układzie odpowietrzania skrzyni korbowej silnika.

Turbina puszcza olej do wydechu
Przyczyną oleju w wydechu jest awaria turbiny, najczęściej winowajcą jest zablokowana lub zamarznięta odma oraz zbyt wysoki poziom oleju. Nie należy bagatelizować oleju w wydechu i jak najszybciej naprawić usterkę. Usuwanie oleju dotyczy całego wydechu, dlatego należy go odłączyć od silnika. Następnie demontowane są kolejne elementy układu wydechowego, które będą poddane czyszczeniu. Najlepszym sposobem jest użycie myjki ciśnieniowej z lancą do podawania substancji czyszczącej oraz gorąca woda. Ważne jest, aby po takim działaniu dokładnie osuszyć elementy poddane oczyszczaniu, a po ich zamontowaniu przeprowadzić jazdę próbną. Oczywiście można kapiący olej z turbiny usunąć bez demontażu preparatem do tego przeznaczonym, jednak efekt nie będzie wystarczająco zadowalający jak w przypadku czyszczenia zdemontowanego układu wydechowego.

Dodaj komentarz

Komentarze
Spływ oleju z turbosprężarki może być spowodowany przez kilka różnych przyczyn. Nieszczelność uszczelniacza osi: Uszczelniacz osi jest uszczelnieniem, które znajduje się pomiędzy wałkiem turbosprężarki a silnikiem. Gdy uszczelniacz jest uszkodzony, olej może przedostawać się do turbosprężarki i wyciekać z niej. Uszkodzenie koła kompresji: Koło kompresji jest częścią turbosprężarki, która jest odpowiedzialna za przyspieszanie powietrza do silnika. Jeśli koło jest uszkodzone, olej może dostać się do turbosprężarki i wyciekać z niej. Zużyty uszczelniacz kolektora ssącego: Uszczelniacz kolektora ssącego jest uszczelnieniem, które znajduje się pomiędzy kolektorem ssącym a turbosprężarką. Jeśli uszczelniacz jest zużyty, olej może przedostawać się do turbosprężarki i wyciekać z niej. Nieprawidłowe ustawienie poziomu oleju: Jeśli poziom oleju jest zbyt wysoki, może przedostawać się do turbosprężarki i wyciekać z niej. Przegrzanie: Przegrzanie turbosprężarki może prowadzić do uszkodzenia uszczelnień i wycieku oleju.
Jeśli spływ oleju z turbosprężarki jest zauważalny, należy skontaktować się z mechanikiem, który będzie w stanie zdiagnozować przyczynę problemu i zalecić odpowiednie działanie naprawcze.