Localizations image

Spływ oleju z turbo

Czas przeczytania tekstu: 1 minuta
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.82

Przedostawanie się zwiększonych ilości oleju do układu dolotowego lub wydechowego silnika, czyli spływ oleju z turbo, nie zawsze musi oznaczać awarię turbosprężarki. Jednym z powodów pojawiania się plam oleju pod samochodem jest nieprawidłowe uszczelnianie turbiny. Cena silikonu uszczelniającego kusi, jednak nie sprawdzi się on w każdym przypadku, ponieważ pozostałości po uszczelniaczu utrudniają, a nawet blokują spływ oleju z turbo do silnika. Również dobranie nieprawidłowego rozmiaru uszczelki będzie powodowało wyciek oleju z turbiny 1.9 TDI. Kapiący olej z turbiny może być również uzasadniony wygięciem lub przytkaniem rury odpowiadającej za odprowadzanie oleju z turbosprężarki. Wyciek oleju również może być spowodowany złym stanem technicznym silnika, a także brakiem drożności w układzie odpowietrzania skrzyni korbowej silnika.

Turbosprężarka puszcza olej
Spływ oleju z turbo


Turbina puszcza olej do wydechu

Przyczyną oleju w wydechu jest awaria turbiny, najczęściej winowajcą jest zablokowana lub zamarznięta odma oraz zbyt wysoki poziom oleju. Nie należy bagatelizować oleju w wydechu i jak najszybciej naprawić usterkę. Usuwanie oleju dotyczy całego wydechu, dlatego należy go odłączyć od silnika. Następnie demontowane są kolejne elementy układu wydechowego, które będą poddane czyszczeniu. Najlepszym sposobem jest użycie myjki ciśnieniowej z lancą do podawania substancji czyszczącej oraz gorąca woda. Ważne jest, aby po takim działaniu dokładnie osuszyć elementy poddane oczyszczaniu, a po ich zamontowaniu przeprowadzić jazdę próbną. Oczywiście można kapiący olej z turbiny usunąć bez demontażu preparatem do tego przeznaczonym, jednak efekt nie będzie wystarczająco zadowalający jak w przypadku czyszczenia zdemontowanego układu wydechowego.

Olej w układzie wydechowym samochodu
Turbina puszcza olej do wydechu

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
O czym świadczy niedostateczne smarowanie turbiny? 20 listopada 2020

O czym świadczy niedostateczne smarowanie turbiny?

Liczni kierowcy turbodoładowanych Diesli nawet nie zdają sobie sprawy, z jak poważnymi...

Czujnik ciśnienia doładowania - jak sprawdzić 11 Grudzień 2020

Czujnik ciśnienia doładowania - jak sprawdzić

Czujnik ciśnienia doładowania – jak sprawdzić jego działanie, aby nie dopuścić...

Co należy zrobić po wymianie turbiny? 27 sierpnia 2021

Co należy zrobić po wymianie turbiny?

1. To należy zrobić po wymianie turbo Mało kto wie, że po wymianie turbosprężarki...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO