SKŁADNICA WIEDZY REGENERACJA TURBOSPRĘŻAREK FORUM – REGENERACJA TURBOSPRĘŻARKI PASSAT B5 – REGULACJA TURBOSPRĘŻARKI tylko prawidłowa daje efekt porównywalny z nową turbiną
Typowe awarie turbosprężarek – jak rozpoznać, że regeneracja turbiny passat b5 przeprowadzona jest prawidłowo i zgodnie z technologią na wyważarkach firmy Schenck RoTec ?
Obecnie wśród producentów oraz konstruktorów nowych jednostek napędowych, zauważyć można trend zwiększania mocy silników przy jednoczesnym obniżaniu poziomu zużycia paliwa oraz emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Praktycznie każdy producent wykorzystuje do tego celu turbosprężarkę, jako urządzenie pozwalające spełnić wymienione wyżej kryteria dla nowych silników. Obecnie spotkać można silniki o małej pojemności, cechujące się wysoką mocą oraz momentem obrotowym. Niestety, turbosprężarka jak każde inne urządzenie, ulega stopniowemu zużyciu, aż ulega awarii. Jeżeli szukasz wiedzy - regeneracja turbosprężarek forum warto jest zaglądnąć na www.turboforum.pl
W tym artykule przedstawimy Wam najczęstsze przyczyny usterek, które nękają turbosprężarki grupy VW i inne. Wyjaśnimy, jak powstają oraz jak wykrywać wczesne oznaki niedomagania turbosprężarki.
Składnica wiedzy regeneracja turbosprężarek forum
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Awarie turbosprężarek
Awarie turbosprężarek stały się obecnie bardzo powszechnym zjawiskiem. Jest to po części spowodowane zaawansowaniem konstrukcyjnym nowych turbosprężarek, oraz temu, jak powszechne są w samochodach osobowych. Jednak za większość awarii turbosprężarek ponoszą winę użytkownicy tych pojazdów. To właśnie niewłaściwa eksploatacja silnika turbodoładowanego będzie skutkować awariami tego wrażliwego podzespołu. Czasami nie jest to wina nas samych, np.: kupimy auto, które było nieprawidłowo eksploatowane co spowodowało szybsze zużycie turbiny. Turbosprężarka zbudowana jest z turbiny, napędzanej spalinami, która za pośrednictwem wałka głównego przekazuje napęd wirnikowi sprężarki, która generuje sprężone powietrze i przekazuje je do silnika. Taki zespół wirnikowy potrafi w ekstremalnych przypadkach w niektórych samochodach, osiągać prędkość nawet 230 tysięcy obr/min.
Wspomnieć należy tutaj również o temperaturze jaka może panować w okolicach turbiny: 400-800°C. W związku z tym, turbosprężarka musi być odpowiednio smarowana ale i jednocześnie chłodzona. Za te dwie czynności odpowiada olej silnikowy, który pod dużym ciśnieniem tłoczony jest przez turbosprężarkę. Znając typową budowę układu smarowania silnika wiemy, że gdy silnik pozostaje wyłączony, cały olej silnikowy spływa do miski z górnych partii silnika. Jego rozruch powoduje ponowne jego rozprowadzenie, jednak kilka minut musi to potrwać. Wyobraźmy sobie teraz, że taki układ smarowania ma w swoim obiegu do zaopatrzenia w olej jeszcze jeden element: turbosprężarkę. Jeżeli uruchomimy silnik po kilku godzinach i od razu zaczniemy jeździć dynamicznie, korzystając z wysokich prędkości obrotowych silnika, narażamy w pierwszych chwilach turbosprężarkę na zatarcie. Łożyska turbosprężarki zaczną się wycierać na powierzchni wałka głównego, powodując stopniowe powiększanie się luzów, co końcem końców skończy się awarią.
Turbosprężarka ze zmienną geometrią
Wracając jeszcze do niewłaściwego użytkowania pojazdu z silnikiem turbodoładowanym przez użytkowników, nie sposób nie wspomnieć o nagminnym wyłączaniu silnika po dynamicznej lub dłuższej jeździe, od razu gdy pojazd się zatrzyma. Jest to błąd, który prędzej czy później upomni się awarią turbosprężarki. W momencie wyłączenia silnika, zespół wirujący turbosprężarki wciąż się obraca. Pompa olejowa jednak na skutek unieruchomienia silnika, nie tłoczy już oleju do turbosprężarki. Dlatego po dynamicznej jeździe lub długiej podróży istnieje realne ryzyko zatarcia lub nawet przegrzania turbosprężarki, co jest bardzo często występującą awarią. . Optymalny czas jaki powinniśmy zawsze odczekiwać po krótkiej jeździe przez miasto to ok. 30 sekund. Po dłuższej podróży lub dynamicznej jeździe nawet kilka minut. Te zabiegi na pewno przyczynią się do wydłużenia bezawaryjnej pracy turbosprężarki.
Apexi turbo timer – służy do automatycznie wyłączenia silnika po odczekaniu zaprogramowanego czasu.
Jak już wspomnieliśmy, na skutek niewłaściwego smarowania oraz chłodzenia, może dojść do wycierania się łożysk ślizgowych na powierzchni wałka głównego, co zwiększy luz a tym samym powstaje awaria. Często spotykanym uszkodzeniem jest uszkodzony wirnik turbiny oraz koło sprężania. Wirnik turbiny, a właściwie jego łopatki ulegają najczęściej „wykruszeniu” na skutek uderzania ciał obcych zawartych w spalinach oraz „wypaleniu” na skutek niewłaściwej pracy układu wtryskowego lub zaworowego silnika. Koło kompresji jest najbardziej narażone na uszkodzenia, ponieważ zasysa ono powietrze z atmosfery. Oczywiście, powietrze to najpierw jest oczyszczane przez filtr powietrza, ale co w przypadku gdy jest on uszkodzony, słabej jakości lub nie wymieniany na czas? Już jedno ziarenko piasku może bardzo poważnie uszkodzić łopatki koła kompresji. Spada efektywność turbosprężarki, pojawiają się gwizdy, aż w końcu taka turbosprężarka się rozlatuje. Cały zespół wirujący jest bardzo precyzyjnie wyważany, dlatego najmniejszy uszczerbek w łopatce któregoś z wirników, zaburza to wyważenie. Skutkiem tego jest zwiększający się luz w łożyskowaniu aż pojawiają się wycieki oleju lub zaciera się turbina.
Kolejnym częstym przypadkiem awarii turbosprężarki jest zablokowanie się zmiennej geometrii. Może to nastąpić na skutek: awarii zaworka podciśnieniowego, który steruje nachylenie kierownic, uszkodzenia sterownika elektronicznego, który zastępuje zaworek podciśnieniowy, nagromadzenia nagaru w zmiennej geometrii lub nawet urwania i zdeformowania łopatek. Po przeprowadzonej naprawie, wyważeniu, doważeniu bardzo ważna jest regulacja turbosprężarki, a dokładnie łopatek zmiennej geometrii. Nie prawidłowo przeprowadzona powoduje ,że turbosprężarka nie doładowuje lub przeładowuje co powoduje wchodzenie silnika w tryb awaryjny (brak mocy, świeci się kontrolka silnika).
Zawór podciśnieniowy
Podsumowując, usterki turbosprężarek powstają zazwyczaj z winy niewłaściwej eksploatacji pojazdu. To zawsze odbija się w jakimś stopniu na zużyciu turbosprężarki, a późniejszej jej awarii. Można zapobiec temu poprzez regularne wymiany olejów oraz filtrów lub przeglądy w TURBO-SERWIS w Stalowej Woli w ASO Bosch Service – Pawlik specjalistycznej pracowni naprawy, regeneracji turbosprężarek, wtryskiwaczy i pomp Common Rail.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Regeneracja turbosprężarek polega na naprawie lub odnawianiu uszkodzonej turbosprężarki za pomocą specjalistycznych narzędzi i metod. Proces regeneracji może obejmować kilka etapów, w zależności od stopnia uszkodzenia turbosprężarki, a te etapy mogą różnić się w zależności od producenta, modelu czy rodzaju turbosprężarki. Ogólnie rzecz biorąc, proces regeneracji może obejmować:
Demontaż turbosprężarki
Oczyszczanie, identyfikacja oraz ocena uszkodzeń
Naprawa lub wymiana uszkodzonych części
Montaż i dynamiczne wyważanie wału kompresora
Testowanie po naprawie
Firmy specjalizujące się w regeneracji turbosprężarek często oferują gwarancję na swoje usługi, dając klientom pewność, że ich turbosprężarka zostanie naprawiona prawidłowo. Koszt regeneracji turbosprężarki może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak marka i model samochodu, typ silnika, stopień uszkodzenia turbosprężarki oraz koszt materiałów i robocizny.
Regeneracja wykonana przez dobry warsztat wychodzi korzystniej niż zakup nowej, a działa tak samo. Ja w swoim aucie zleciłem regeneracje firmie Bosch Service i jestem bardzo zadowolony.
Regeneracja wykonana przez dobry warsztat wychodzi korzystniej niż zakup nowej, a działa tak samo. Ja w swoim aucie zleciłem regeneracje firmie Bosch Service i jestem bardzo zadowolony.
Zastanawiam się, czy postawić na nową turbinę czy regenerować. Wiem na pewno, że auto trafi w wasze ręce.
Ja korzystam z waszego serwisu nie tylko do regeneracji turbin, ale też filtrów DPF.
Nieciekawie wyglądają te uszkodzenia turbo, dlatego warto dbać o nasze turbinki :)
Najlepszy turbo serwis to niewąpliwie Bosch Service , nie raz korzystałem i nie raz jeszcze skorzystam ;)