blog

Single Turbo czy Twin Turbo? - Zalety i wady obu rozwiązań.

9 listopada 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Wybór między Twin Turbo a Single Turbo jest często decyzją kluczową dla kierowców, którzy chcą zoptymalizować wydajność swojego silnika. Oba rozwiązania mają swoje zalety jak i wady. Zaczynając od Single Turbo- jest prostszym i mniej skomplikowanym rozwiązaniem, co oznacza, że turbosprężarka jest mniej podatna na awarie i łatwiejsza w serwisowaniu. Kolejny aspekt to ciężar turbosprężarki, jedna jest zdecydowanie lżejsza niż dwie, co przyczynia się do zmniejszenia masy całego pojazdu. Również istotne są tutaj koszty, ponieważ inwestycja w jedną turbosprężarkę jest oczywiście znacznie tańsza jeśli chodzi o zakup jak i o ewentualne serwisowanie. Natomiast jeśli chodzi o wady, można wymienić tu tzw. „turbodziurę”, czyli opóźnienie reakcji turbiny na wciśnięcie pedału gazu przez kierowcę.
Mówiąc o zaletach związanych z Twin Turbo: na pewno będzie to szybsza reakcja, dzięki dwóm jednostkom turbodoładowania, reakcja na potrzebę mocy jest szybsza, co redukuje turbodziurę. Kolejny punkt to rozkład mocy- dwie jednostki mogą zapewnić lepszy rozkład mocy w szerokim zakresie obrotów silnika. Twin Turbo może również zapewnić wyższą moc w przypadku silników o większej pojemności. Główną wadą w przypadku zastosowania technologi podwójnej turbosprężarki są większe koszty i skomplikowana konstrukcja. Złożoność tej konstrukcji, generuje większe koszty instalacji i konserwacji. Dodatkowo, więcej elementów oznacza większe ryzyko uszkodzeń.
Podsumowując: Single Turbo jest często wybierany z powodu niższych kosztów instalacji i prostszej konstrukcji, podczas gdy Twin Turbo jest preferowany ze względu na lepszy rozkład mocy i szybszą reakcję na potrzebę mocy.

pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

model turbosprężarki

Optymalna wydajność: korzyści ekonomiczne regeneracji turbosprężarek.

Regeneracja przynosi szereg korzyści, zarówno w kontekście ekonomicznym, jak i ekologicznym:

1. Oszczędność kosztów: regeneracja turbosprężarki to znacznie tańsza opcja w porównaniu z zakupem nowej jednostki. Nowe turbosprężarki bywają drogie, podczas gdy regeneracja umożliwia przedłużenie jej żywotności i poprawę wydajności za dużo niższą cenę.
2. Dłuższa żywotność pojazdu: regeneracja turbiny pozwala na utrzymanie pojazdu w lepszym stanie technicznym. Oznacza to, że samochód może służyć dłużej, a właściciel unika kosztów związanych z wymianą turbosprężarki.
3. Poprawa oszczędności paliwa: uszkodzona lub niedziałająca turbosprężarka może prowadzić do większego zużycia paliwa. Regeneracja przywraca jej efektywność, co przekłada się na oszczędność paliwa.

Jak unikać uszkodzeń turbosprężarki?

Regularne przeglądy są kluczowe dla utrzymania turbosprężarki w dobrym stanie. Podczas przeglądów sprawdzane są parametry pracy i stan techniczny turbosprężarki, co pozwala na wcześniejsze wykrycie ewentualnych problemów. Dobrze jest także przestrzegać wskazówek producenta odnośnie częstotliwości wymiany oleju, ponieważ odpowiednia ilość czystego i odpowiedniego oleju smarującego jest niezbędna do ochrony łożysk i wirników turbosprężarki. Powinno się też unikać gwałtownego obciążania silnika zaraz po jego uruchomieniu, ponieważ turbosprężarka potrzebuje czasu na osiągnięcie optymalnej temperatury pracy.

model turbosprężarki

Co to jest zawór N75?

Zawór N75 steruje ciśnieniem w układzie turbodoładowania poprzez regulację ilości sprężonego powietrza dostarczanego do wirnika turbosprężarki. Działa na zasadzie otwierania i zamykania przepływu powietrza w odpowiednim czasie, co wpływa na napełnienie cylindrów silnika i ilość dostarczanego powietrza. Element ten pozwala na optymalizację wydajności silnika poprzez kontrolowanie ciśnienia turbodoładowania, dzięki temu możliwe jest osiągnięcie większej mocy i momentu obrotowego.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.25

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.25
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60