Rozszczelnienie turbiny - objawy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Podejrzewasz, że kopcenie z układu wydechowego jest spowodowane usterką, jaką jest rozszczelnienie turbiny? Objawy, które najczęściej na to wskazują, to:
- dym z wydechu o różnym zabarwieniu, zwłaszcza niebieskim,
- olej w wydechu i dolocie,
- jazda z efektem szarpania pojazdem,
- hałas (wycie, gwizdanie) wydobywający się z turbiny.
Występująca nieszczelność turbiny wpływa na jej prawidłowe funkcjonowanie, co daje nam obraz w przypadku pracy jednostki napędowej naszego pojazdu oraz komfortu podróżowania. Spadek mocy silnika, brak przyspieszenia, wydobywające się uciążliwe hałasy, typu wycie porównywane do syreny karetki pogotowia to symptomy uciążliwe i wymagające dokładnej diagnostyki całego układu turbodoładowania.
Mając na uwadze, że jazda z uszkodzoną turbiną jest niewskazana, to wszystkie wymienione objawy stanowią zakaz poruszania się po drodze pojazdem z uszkodzonym układem turbodoładowania. Może ona doprowadzić do zaawansowania usterki już występującej lub spowodować powstanie wady kolejnych podzespołów. Jazda z niepełnosprawnym pojazdem może przyczynić się do stwarzanie zagrożenia wszystkich użytkowników ruchu drogowego, więc lepiej zakończyć podróż tak szybko, jak to tylko możliwe.
Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna – diagnostyka serwisowa?
Jeżeli zdecydowałeś się podjąć działania, jakim jest sprawdzenie turbosprężarki pod kątem prawidłowego działania, to pewne czynności kontrolne możesz wykonać samodzielnie, bez wizyty w serwisie. Na pewno objawy awarii turbo będzie można móc zauważyć „gołym okiem” lub po prostu je usłyszeć w trakcie jazdy przeglądowej. Zauważalne mocne dymienie, wyciek oleju na podłożu lub zaobserwowanie oleju na obudowie turbosprężarki daje znak, że problem może leżeć po stronie przewodów olejowych, choć niekoniecznie. Jeżeli podczas przekręcenia kluczyka w stacyjne usłyszymy gwizd na zimnym silniku, czy też natężenie gwizdu w trakcie przyspieszenia, to będą to dźwięki uszkodzonej turbiny. Dość charakterystyczne odgłosy – świst, gwizd, huczenie, tarcie oraz mocne dymienia w wydechu są wystarczającym powodem, żeby zwrócić się o poradę motoryzacyjną do serwisu moto. Szczegółowa diagnostyka wykaże, co jest źródłem występujących niepożądanych zjawisk i pozwoli usunąć usterki turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Rozszczelnienie turbiny to stan, w którym dochodzi do nieszczelności w układzie dolotowym, powodując utratę ciśnienia doładowania. Objawy rozszczelnienia turbiny to:
Spadek mocy silnika: rozszczelnienie turbiny powoduje utratę ciśnienia doładowania, co skutkuje spadkiem mocy silnika.
Problemy z odpalaniem: rozszczelnienie turbiny może prowadzić do trudności z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju.
Niestabilność pracy silnika: rozszczelnienie turbiny powoduje niestabilną pracę silnika, która objawia się drżeniem, falowaniem obrotów i trudnościami z utrzymaniem równej prędkości jazdy.
Nierównomierne działanie: Rozszczelnienie turbiny prowadzi do nierównomiernego działanie turbosprężarki, co skutkuje brakiem mocy i zwiększonym hałasem pracy.
Błąd komputera: Rozszczelnienie turbiny może powodować pojawienie się błędu w komputerze pokładowym, który będzie informował o problemie z turbosprężarką.
Jeśli zauważysz te objawy, należy natychmiast skontaktować się z mechanikiem, który zdiagnozuje i naprawi usterkę. Rozszczelnienie turbiny jest poważnym problemem, który może prowadzić do uszkodzenia silnika lub turbosprężarki.