W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Podejrzewasz, że kopcenie z układu wydechowego jest spowodowane usterką, jaką jest rozszczelnienie turbiny? Objawy, które najczęściej na to wskazują, to:
- dym z wydechu o różnym zabarwieniu, zwłaszcza niebieskim,
- olej w wydechu i dolocie,
- jazda z efektem szarpania pojazdem,
- hałas (wycie, gwizdanie) wydobywający się z turbiny.
Występująca nieszczelność turbiny wpływa na jej prawidłowe funkcjonowanie, co daje nam obraz w przypadku pracy jednostki napędowej naszego pojazdu oraz komfortu podróżowania. Spadek mocy silnika, brak przyspieszenia, wydobywające się uciążliwe hałasy, typu wycie porównywane do syreny karetki pogotowia to symptomy uciążliwe i wymagające dokładnej diagnostyki całego układu turbodoładowania.
Mając na uwadze, że jazda z uszkodzoną turbiną jest niewskazana, to wszystkie wymienione objawy stanowią zakaz poruszania się po drodze pojazdem z uszkodzonym układem turbodoładowania. Może ona doprowadzić do zaawansowania usterki już występującej lub spowodować powstanie wady kolejnych podzespołów. Jazda z niepełnosprawnym pojazdem może przyczynić się do stwarzanie zagrożenia wszystkich użytkowników ruchu drogowego, więc lepiej zakończyć podróż tak szybko, jak to tylko możliwe.
Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna – diagnostyka serwisowa?
Jeżeli zdecydowałeś się podjąć działania, jakim jest sprawdzenie turbosprężarki pod kątem prawidłowego działania, to pewne czynności kontrolne możesz wykonać samodzielnie, bez wizyty w serwisie. Na pewno objawy awarii turbo będzie można móc zauważyć „gołym okiem” lub po prostu je usłyszeć w trakcie jazdy przeglądowej. Zauważalne mocne dymienie, wyciek oleju na podłożu lub zaobserwowanie oleju na obudowie turbosprężarki daje znak, że problem może leżeć po stronie przewodów olejowych, choć niekoniecznie. Jeżeli podczas przekręcenia kluczyka w stacyjne usłyszymy gwizd na zimnym silniku, czy też natężenie gwizdu w trakcie przyspieszenia, to będą to dźwięki uszkodzonej turbiny. Dość charakterystyczne odgłosy – świst, gwizd, huczenie, tarcie oraz mocne dymienia w wydechu są wystarczającym powodem, żeby zwrócić się o poradę motoryzacyjną do serwisu moto. Szczegółowa diagnostyka wykaże, co jest źródłem występujących niepożądanych zjawisk i pozwoli usunąć usterki turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze