
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Czy czyszczenie zmiennej geometrii bez rozbiórki można przeprowadzić?
Podczas regeneracji rozbieranie turbiny zaraz po wstępnej diagnostyce jest rzeczą obowiązkową. Dlaczego? Rozbiórka turbosprężarki nie tylko pozwala na jej dokładniejszą weryfikację od wewnątrz, ale również w taki sposób można przeprowadzić czyszczenie turbiny – cena takiej usługi w naszym serwisie dostępna jest telefonicznie. Jeżeli zastanawiacie się nad tym, czy czyszczenie kierownic turbiny bez rozbierania ma sens, a co ważniejsze, przyniesie oczekiwane rezultaty? Odpowiedź jest jedna – nie. Nagromadzony nagar jest ciężki do wyeliminowania, co więcej, po jego usunięciu widoczne mogę być awarie elementów, takich jak np. wirnik turbiny lub uszkodzone łopatki zmiennej geometrii.
Oczywiście można sporadycznie stosować różnego rodzaju środki, takie jak np. Liqui Moly – czyszczenie turbiny tym preparatem na pewno będzie miało pozytywny wpływ na układ turbodoładowania, jednakże w przypadku grubej warstwy zanieczyszczeń niestety nie poradzi on sobie wystarczająco.
Zaniechanie czyszczenia zmiennej geometrii 1.9 TDI, czy też w pojeździe z inną pojemnością może mieć negatywny wpływ nie tylko na sam układ turbodoładowania, ale również może przyczynić się do awarii innych części pojazdów. W przypadku wystąpienia pierwszych objawów wskazujących na uszkodzoną turbinę należy jak najszybciej udać się do serwisu w celu jej naprawy.
Jakie są najczęstsze objawy awarii turbosprężarki?
Niesprawna turbosprężarka przede wszystkim charakteryzuje się głośną pracą. Dźwięki porównywalne do świstu, gwizdu czy też metaliczny dźwięk ścierających się ze sobą elementów jest czymś, co nie powinno mieć miejsca. Inne objawy, które towarzyszą uszkodzeniu turbo, to:
- spadek osiągów,
- praca samochodu w trybie awaryjnym oraz kontrolka check engine,
- gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego,
- znaczny ubytek oleju.
W skrajnych przypadkach turbosprężarka może zawyć jak karetka, a nawet unieruchomić pojazd.

Eksploatacja pojazdu z turbodoładowaniem
Aby móc cieszyć się sprawną turbosprężarką, a co za tym idzie - jej dłuższą żywotnością, należy ją prawidłowo eksploatować. W pierwszej kolejności należy zadbać o odpowiednie smarowanie turbiny. Brak odpowiedniej ilość oleju może spowodować nie tylko zatarcie turbiny, ale również może poważnie uszkodzić silnik, równie ważna jest cykliczna wymiana filtra. Mało kto wie, że na stan turbosprężarki wpływają również inne elementy pojazdu. Niesprawne wtryskiwacze czy też zapchany filtr cząstek stałych. W przypadku awarii wtryskiwaczy, którą najczęściej jest wyciek paliwa, spowodować może rozrzedzenie oleju, który odpowiada za smarowanie. Co więcej, olej posiada właściwości chłodzące turbo, kiedy dojdzie do połączenia oleju z paliwem, właściwości te zostają utracone.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze