Rodzaje turbosprężarek samochodowych
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
W nowszych samochodach turbosprężarka jest jego podstawowym wyposażeniem, na rynku dostępne są różnego rodzaju turbosprężarki samochodowe. Dziś najczęściej spotykaną turbosprężarka jest BiTurbo, natrafić na nią można np. w Brabusie z silnikiem V8. BiTurbo to zastosowanie dwóch turbosprężarek pracujących równolegle. Innym rodzajem, podobnym wydajnościowo, jednakże różniącym się nieco w działaniu, jest turbina typu TwinScroll – w tym przypadku również występują dwie turbiny (mniejsza i większa), jednakże działają one na przemian, tzw. doładowanie sekwencyjne. W przeciwieństwie do BiTurbo, TwinScroll montowany jest w małych silnikach (zazwyczaj do 2.5l).
1. Czy są inne rodzaje turbin?
Każdy zna i wie, jak pracuje standardowa turbosprężarka, która stosowana jest w seryjnych samochodach. Z kolei w samochodach sportowych, wykorzystywanych między innymi w różnego rodzaju eventach driftingowych, stosowane są już mocniejsze i bardziej wydajne turbosprężarki hybrydowe, które cechują się większym kołem kompresji – wpływa ono na większą wydajność, moc oraz doładowanie. Co więcej, w turbinie hybrydowej montowany jest inny rodzaj wirnika - posiada on większą liczbę łopatek, które wpływają na poprawienie się aerodynamiki turbiny.
Turbosprężarka VNT
Turbina ze zmienną geometrią (VNT) spotykana jest w nowszych pojazdach z silnikiem diesla. W tym rodzaju turbo pneumatyczny siłownik zwany również gruszką turbiny odpowiada za otwieranie oraz zamykanie kierownic spalin w odpowiednim momencie. Udoskonalenie turbosprężarki o zmienną geometrię łopatek umożliwiło nie tylko na zwiększenie jej wydajności, ale również spowodowało zredukowanie niemalże do minimum występowanie turbodziury.
Bez względu na to, jaki rodzaju turbosprężarki znajduje się w Twoim samochodzie, należy o nią odpowiednio dbać, aby móc cieszyć się jej dłuższą żywotnością oraz zminimalizować ryzyko występowania uszkodzeń lub awarii układu turbodoładowania. Natomiast jeżeli już dojdzie do jakiejkolwiek usterki, należy jak najszybciej udać się do serwisu w celu naprawy turbo w, przeciwnym razie może dojść również do awarii jednostki napędowej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Istnieją dwa główne rodzaje turbosprężarek samochodowych: turbosprężarki o zmiennym geometrze oraz turbosprężarki o stałej geometrii. Turbosprężarki o zmiennym geometrze (VGT) mają zmienne ustawienie geometryczne, które pozwala na dostosowanie przepływu powietrza do aktualnych warunków pracy silnika. Dzięki temu, turbosprężarki VGT mogą zwiększać wydajność silnika przy niższych obrotach, co pozwala na lepszą elastyczność i przyspieszenie. Turbosprężarki o stałej geometrii (CTG) mają stałe ustawienie geometryczne, co oznacza, że przepływ powietrza jest stały w całym zakresie obrotów silnika. Turbosprężarki CTG są często stosowane w silnikach wysokoprężnych, ponieważ pozwalają na uzyskanie wyższych mocy i momentu obrotowego przy wyższych obrotach.