blog

Rodzaje turbosprężarek samochodowych

16 września 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

W nowszych samochodach turbosprężarka jest jego podstawowym wyposażeniem, na rynku dostępne są różnego rodzaju turbosprężarki samochodowe. Dziś najczęściej spotykaną turbosprężarka jest BiTurbo, natrafić na nią można np. w Brabusie z silnikiem V8. BiTurbo to zastosowanie dwóch turbosprężarek pracujących równolegle. Innym rodzajem, podobnym wydajnościowo, jednakże różniącym się nieco w działaniu, jest turbina typu TwinScroll – w tym przypadku również występują dwie turbiny (mniejsza i większa), jednakże działają one na przemian, tzw. doładowanie sekwencyjne. W przeciwieństwie do BiTurbo, TwinScroll montowany jest w małych silnikach (zazwyczaj do 2.5l).

1. Czy są inne rodzaje turbin?

Każdy zna i wie, jak pracuje standardowa turbosprężarka, która stosowana jest w seryjnych samochodach. Z kolei w samochodach sportowych, wykorzystywanych między innymi w różnego rodzaju eventach driftingowych, stosowane są już mocniejsze i bardziej wydajne turbosprężarki hybrydowe, które cechują się większym kołem kompresji – wpływa ono na większą wydajność, moc oraz doładowanie. Co więcej, w turbinie hybrydowej montowany jest inny rodzaj wirnika - posiada on większą liczbę łopatek, które wpływają na poprawienie się aerodynamiki turbiny. 

Rodzaje turbosprężarek samochodowych

Turbosprężarka VNT

Turbina ze zmienną geometrią (VNT) spotykana jest w nowszych pojazdach z silnikiem diesla. W tym rodzaju turbo pneumatyczny siłownik zwany również gruszką turbiny odpowiada za otwieranie oraz zamykanie kierownic spalin w odpowiednim momencie. Udoskonalenie turbosprężarki o zmienną geometrię łopatek umożliwiło nie tylko na zwiększenie jej wydajności, ale również spowodowało zredukowanie niemalże do minimum występowanie turbodziury.

Bez względu na to, jaki rodzaju turbosprężarki znajduje się w Twoim samochodzie, należy o nią odpowiednio dbać, aby móc cieszyć się jej dłuższą żywotnością oraz zminimalizować ryzyko występowania uszkodzeń lub awarii układu turbodoładowania. Natomiast jeżeli już dojdzie do jakiejkolwiek usterki, należy jak najszybciej udać się do serwisu w celu naprawy turbo w, przeciwnym razie może dojść również do awarii jednostki napędowej.

Turbosprężarka VNT
Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Filip
2023-01-13 10:15:25
Istnieją dwa główne rodzaje turbosprężarek samochodowych: turbosprężarki o zmiennym geometrze oraz turbosprężarki o stałej geometrii. Turbosprężarki o zmiennym geometrze (VGT) mają zmienne ustawienie geometryczne, które pozwala na dostosowanie przepływu powietrza do aktualnych warunków pracy silnika. Dzięki temu, turbosprężarki VGT mogą zwiększać wydajność silnika przy niższych obrotach, co pozwala na lepszą elastyczność i przyspieszenie. Turbosprężarki o stałej geometrii (CTG) mają stałe ustawienie geometryczne, co oznacza, że przepływ powietrza jest stały w całym zakresie obrotów silnika. Turbosprężarki CTG są często stosowane w silnikach wysokoprężnych, ponieważ pozwalają na uzyskanie wyższych mocy i momentu obrotowego przy wyższych obrotach.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60