Rodzaje turbosprężarek
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Rodzaje turbosprężarek występujących na rynku motoryzacyjnym są różnorodne. Jest to efekt stale rozwijającej się technologii, a przede wszystkim poziomu popularności samochodów osobowych z turbodoładowaniem. Wielu producentów zajmuje się stałym ulepszeniem maszyny wirnikowej. Dzięki temu występują turbosprężarki: z zaworem upustu spalin, hybrydowe, standardowe, Twin Scroll i ze zmienną geometrią. Turbina w samochodzie – gaz na drodze. Wszystko o turbosprężarkach, jakie mamy rodzaje turbosprężarek, dowiemy się w poniższym artykule.
Turbosprężarka – zasada działania turbodoładowania i jej rodzaje
Rozpoczynając przekrój maszyny wirnikowej, warto przypomnieć sobie sposób jej działania, aby ta klasyfikacja była łatwiejsza. Budowa turbosprężarki jest stosunkowo prosta, jak i mechanizm jej działania. Turbosprężarka zbudowana jest z dwóch podstawowych części, jakimi są: turbina i sprężarka, ulokowane na jednym wale. Spaliny znajdujące się na wylocie kierują się w stronę turbiny, która napędza wirnik sprężarki. Sprężarka, jako cześć zimna turbiny, odpowiada za wtłaczanie sprężonego powietrza do cylindra, co za tym idzie, w cylindrze znajduje się dużo więcej tlenu. Następuje spalanie większej ilości paliwa, co daje nam przyśpieszoną pracę silnika. Różnorodna budowa maszyny wirnikowej, a przede wszystkim ich zastosowanie decyduje o klasyfikacji turbosprężarek. Turbosprężarka i jej rodzaje na pewno zaciekawią wszystkich miłośników turbodoładowania. W zależności od posiadanego pojazdu, jak również funkcji, którą spełnia na co dzień, będziemy mogli dostosować maszynę wirnikową do swoich potrzeb. Turbina samochodowa Twin Scroll Turbo, inaczej mówiąc TST, to nowoczesna wersja turbiny. W odróżnieniu od zwykłej wersji maszyny wirnikowej, przez gorącą część, przechodzą dwa kanały, które wprawiają w napęd wirnik urządzenia, a nie jeden. Zastosowano dwa rozmiary kanałów – mniejszy i krótszy oraz większy i dłuższy. Dzięki takiej zmianie, przepustnica szybciej reaguje i występuje zwiększenie ciśnienia doładowania na wyższych obrotach. Procesy, które zachodzą w turbinie Twin turbo, nie są trudne do zrozumienia. Dzięki obecności dwóch kanałów, wykorzystywana jest różnorodna prędkość gazów wydalanych z cylindrów. Ten rodzaj maszyny wirnikowej jest bardzo podobny do efektu Bi Turbo. Turbina działa szybciej, poprzez wciśnięcie pedału gazu na zmniejszonych obrotach, przy wytwarzaniu wysokiego ciśnienia na wysokich obrotach. Dzięki zastosowaniu takiego rodzaju maszyny wirnikowej zjawisko turbodziury nie istnieje. TST doskonale reaguje na zmianę ciśnienia w kolektorze wydechowym w obecności niskich obrotów. Kolejnym przykładem dostępnej wersji turbiny na rynku motoryzacyjnym jest turbosprężarka ze zmienną geometrią, VTG. Jej cechą charakterystyczną jest obecność łopatek turbiny pod zmiennym kątem. W jakim celu zastosowane? Aby zapobiec efektowi turbodziury. Turbina w samochodzie z zaworem upustu spalin to nic innego jak maszyna wirnikowa wyposażona w wastegate, WG, czyli zawór regulujący ciśnienie. Może on występować odrębnie lub być scalony z konstrukcją turbosprężarki. Zlokalizowany jest w układzie wylotowym, pomiędzy wlotem do turbiny a kolektorem wydechowym. Jego głównym zadaniem jest odprowadzenie nadwyżki spalin transportowanych do turbiny. Kontroluje prędkość, z jaką porusza się wirnik, jak i sprężarka. Takie działanie blokuje przekroczenia określonego ciśnienia w turbodoładowaniu.
Turbosprężarka hybrydowa – lepsza wersja turbiny?
Maszyna wirnikowa o charakterze hybrydowym to unowocześniona wersja standardowa. Ta innowacyjna maszyna występuje głównie w samochodach wyczynowych, sportowych. Aby uzyskać novum w turbosprężarce, zastosowano takie parametry, które są niemożliwe do osiągniecie przez wersję klasyczną. Wykorzystano pewną modyfikację, która pozwoliła na uzyskanie doskonałego efektu turbo. Zostały połączone dwie turbiny. Obie charakteryzują się różną wielkością. Część zimna, która jest głównym propagatorem przepływu powietrza, pochodzi z większego elementu. Część gorąca – z mniejszego z większym wirnikiem. Takie zastosowanie przy zwiększonym ciśnieniu spalin pozwala otrzymać konkretne obroty, przy odpowiedniej ilości powietrza. Silnik reaguje dynamiczniej, przy dodaniu gazu. Jaka jest wada wersji hybrydowej? Wprowadzone indywidualne zmiany powodują, że trwałość takiej turbiny jest dużo mniejsza w porównaniu do klasycznej. Na pewno jest to wersja turbiny, która nie nadaje się do samochodów poruszających się na krótkich trasach. Za to jest to na pewno ciekawa opcja dla fanów nowinek motoryzacyjnych, a także miłośników tuningu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Istnieją różne rodzaje turbosprężarek, ale najczęściej spotykane to:
Turbosprężarki o zmiennym geometrze: tego typu turbosprężarki mają zmienną geometrię łopatek turbiny i kompresora, co pozwala na lepsze dostosowanie przepływu powietrza do potrzeb silnika.
Turbosprężarki dwustopniowe: ta konstrukcja składa się z dwóch turbosprężarek połączonych razem, co pozwala na uzyskanie większej mocy i momentu obrotowego.
Turbosprężarki elektryczne: tego typu turbosprężarki wykorzystują silnik elektryczny do napędu turbiny, co pozwala na szybsze osiągnięcie maksymalnej mocy.
Turbosprężarki bezpośredniego wtrysku paliwa: tego typu turbosprężarki pozwala na bezpośredni wtrysk paliwa do komory spalania, co zwiększa efektywność silnika.