Localizations image

Rodzaje turbin

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
pracownia regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

1. RODZAJE TURBIN – Różne sposoby doładowania

Regulacja turbosprężarki samochodowej | TURBOSERWIS, MELETT WARSZTAT,
TURBONAPRAWA

Turbosprężarki są najczęściej stosowanym układem doładowania zarówno w samochodach osobowych jak i ciężarowych, zaś za ich napęd odpowiadają turbiny, które czasem się od siebie różnią. Jakie są zatem rodzaje turbin?

RODZAJE TURBIN – Różne sposoby doładowania

2. Rodzaje turbin - zawory upustowe Wastegate i Blow Off Valve

Główną różnicą pomiędzy poszczególnymi urządzeniami jest obecność i rodzaj systemu kierowania spalin, który definiuje typ turbiny samochodowej. Starsze turbosprężarki nie posiadają żadnego systemu kierowania spalin i są najprostszymi konstrukcjami.

Często spotykanym rozwiązaniem są turbosprężarki wyposażone w zawór upustu spalin – wastegate. Ten typ konstrukcji posiada dodatkowy zawór, znajdujący się tuż przed otworem wlotowym spalin w turbinie, regulujący ciśnienie doładowania poprzez stopniowe otwieranie się, powodujące omijanie turbiny przez spaliny. Zawór wastegate może być sterowany zarówno mechanicznie, jak i pneumatyczne, wykorzystujące siłownik podciśnieniowy. Zasada działania pierwszego z nich polega na zastosowaniu sprężyny dociskającej zawór, który przy niskim ciśnieniu dopuszcza gazy wylotowe na wirnik turbiny, zaś przy zwiększeniu ciśnienia siłownik odchyla zawór sprawiając, że spaliny trafiają prosto do układu wydechowego pojazdu. W przypadku siłownika podciśnieniowego sprężyna ma odwrotne zadanie – ma utrzymywać zawór w pozycji otwartej, zaś zamykaniem zaworu zajmuje się siłownik, sterowany przez pompę podciśnienia. Takie rozwiązanie wymaga większej przestrzeni w komorze silnika oraz generuje wyższe koszty produkcji, pozwala jednak na dużo lepszą kontrolę pracy silnika i znaczne zniwelowanie efektu turbodziury.

Rodzaje turbin - zawory upustowe Wastegate i Blow Off Valve

Rodzaje turbin - zmienna geometria VNT, VTG

Drugim, i coraz częściej wypierającym zawory upustu spalin, rozwiązaniem jest technologia zmiennej geometrii kierownic turbiny(VTG, VGT, VNT), która jest obecnie najpowszechniej stosowanym systemem kierowania spalin ze względu na swoją wydajność i właściwości. Turbiny wyposażone w technologię zmiennej geometrii znacząco różnią się wewnętrzną konstrukcją od pozostałych typów turbin, ponieważ znajduje się w nich osadzony na wałku turbosprężarki pierścień o ruchu kątowym z zamontowanymi na nim ruchomymi łopatkami. Ich praca polega na zmienianiu swojej pozycji w taki sposób, by w każdym momencie zapewniać optymalną prędkość obrotową wału turbosprężarki poprzez regulację średnicy przepływu spalin. Gdy obroty silnika są niskie, kierownice ustawiają się pod kątem zmniejszającym średnicę przepływu, dzięki czemu prędkość przelotowa spalin, a co za tym idzie – prędkość obrotowa urządzenia – zwiększa się, jednak gdy obroty silnika zostają zwiększone, łopatki zmieniają swoją pozycję w sposób umożliwiający bardziej swobodny przepływ gazów, co zapobiega przeładowaniu silnika. Jest to system, który zapewnia optymalną charakterystykę i kulturę pracy doładowanej jednostki napędowej, zwiększając wydajność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej i niemal całkowicie niwelując zjawisko opóźnionej reakcji turbosprężarki, nazywane turbodziurą. Ciekawostką technologiczną jest system zmiennej geometrii wykorzystywany w jednostkach HDi koncernu PSA Peugeot-Citroen, w którym stosowane są łopatki wysuwane. W tym przypadku całością steruje komputer, zaś do bezpośredniej zmiany nastawu kierownic wykorzystywany jest nastawnik pneumatyczny lub system elektropneumatyczny, w którym zastosowany jest także silnik krokowy. Zaimplementowanie takiego rozwiązania do technologii zmiennej geometrii zdecydowanie poprawia zakres regulacji kąta nachylenia kierownic i zapewnia dużo większą dokładność działania.

Różne typy i rodzaje turbosprężarek, sterowników, nastawników Hella Melett Serwis – Bosch Diesel Service Pawlik poddaje regeneracji i bardzo skomplikowanej naprawie na oryginalnych częściach, zestawach naprawczych (chra Melett)

Rodzaje turbin - zmienna geometria VNT, VTG

Komentarze

Bartek 2023-01-24 10:05:22

Istnieją dwa główne rodzaje turbosprężarek: turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz turbosprężarki o stałej geometrii. Turbosprężarki o zmiennej geometrii (VGT) posiadają ruchomą geometrię, co pozwala na zmianę kąta nachylenia łopatek na wirniku, co z kolei pozwala na dostosowanie wydajności turbosprężarki do aktualnych potrzeb silnika. Turbosprężarki o stałej geometrii (FGT) posiadają stałą geometrię, co oznacza, że kąt nachylenia łopatek na wirniku jest stały. Są one mniej skomplikowane niż VGT, ale również bardziej sztywne w swoim działaniu.

turbina 2022-05-26 22:03:19

Oco chodzi

Daniel 2020-03-05 08:26:36

No w moim samochodzie turbina tak ładnie na pewno nie wygląda.

turbinazlublina 2019-10-18 15:41:29

Bardzo przystępnie opisane rodzaje turbin samochodowych, do tego realne zdjęcia.. Fajnie fajnie

Robert 2019-10-17 10:58:19

Wpadła mi kiedyś w ręce turbina promieniowa, to dopiero ciekawy wynalazek a artykuł super

Klient 2019-08-28 09:45:08

Widzę, że Wasz serwis kompleksowo zajmuje się turbinami, chętnie się do Was wybiorę.

vmax 2019-08-27 10:22:22

Fajnie napisane i ciekawie wyjaśnione rodzaje turbin :)

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO