Regulacja ciśnienia doładowania turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Ciśnienie doładowania turbiny jest to ciśnienie powietrza zassanego do silnika i wygenerowane przez układ turbodoładowania. To, ile w danym momencie ciśnienia wytwarza turbosprężarka, uzależnione jest od tego, ile potrzebuje go w danym momencie ECU silnika. Regulacja ciśnienia odbywa się przy pomocy siłownika podciśnieniowego, który steruje kierownicą spalin turbiny. Istnieją również na rynku różnego rodzaju urządzenia, takie jak między innymi Manual Boost Controller (MBC), jednakże i w tym przypadku regulacja ciśnienia powinna się odbywać w sposób przemyślany, w przeciwnym razie może dojść do poważnych awarii nie tylko turbo, ale i silnika.
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny?
Ciśnienie w seryjnej turbosprężarce waha się w przedziale od 0,4 bara do 1,5 bara - w przypadku pojazdów seryjnych, natomiast w autach po modyfikacjach pod motosporty, takie jak np. drift, ciśnienie to przekraczać może nawet 2,5 bara – w takim przypadku mamy również do czynienia z innym rodzajem turbosprężarki, jakim jest hybrydowe turbo. W sportowych samochodach montowane są specjalne wskaźniki ciśnienia doładowania, natomiast, aby sprawdzić jakie ciśnienie
występuje w pojeździe seryjnym, gdzie takich wskaźników nie ma, można to sprawdzić przy użyciu komputera diagnostycznego.

Zawór regulacji ciśnienia doładowania - objawy awarii
W przypadku ciśnienia doładowania oczywiście występują również rozbieżności, takie jak zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbiny. Co może być tego przyczyną? Zarówno przeładowanie, jak i niedoładowanie turbiny spowodowane jest nieprawidłowym ustawieniem kąta łopatek turbiny. W przypadku przeładowania, jak i niedoładowania turbo przyczyną takiego stanu rzeczy może być awaria actuatora, tzw. gruszki turbiny. Wspomniany zawór podciśnieniowy steruje sztangą turbiny, która z kolei odpowiada za otwarcie lub zamykanie się w odpowiednim momencie łopatek zmiennej geometrii turbiny. Jeżeli dojdzie do awarii actuatora, spowoduje to ułożenie się owych łopatek w jednej pozycji. Przeładowanie to jeden z objawów zamkniętych łopatek turbiny, towarzyszy temu również nadmierna prędkość turbo oraz dławienie się jednostki napędowej. Natomiast zbyt niskie ciśnienie doładowania turbiny będzie występowało w przypadku zablokowanie łopatek turbiny w pozycji otwartej, wtedy turbosprężarka pracuje z opóźnieniem i występuje zjawisko turbodziury.
Jeżeli zastanawiasz się nad tym, jak zwiększyć ciśnienie doładowania turbiny, możesz to zrobić poprzez regulację sztangi turbiny, odpowiednio ją skracając lub wydłużając. Jednakże ustawienie sztangi turbiny domowym sposobem, czy też samodzielna próba regulacji inspirowana poradami z forum może okazać się nie najlepszym pomysłem, ponieważ nawet najmniejszy obrót ma ogromny wpływ na działanie całego układu turbodoładowania, jak i na silnik.
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z turbosprężarką najlepiej oddać ją w ręce specjalistów. W naszym serwisie proces naprawy regeneracji turbosprężarki trwa 1-2 dni robocze, co więcej nasz doświadczony personel do każdego klienta podchodzi w sposób indywidualny dokładając wszelkich starań, aby współpraca przebiegła pomyślnie.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Regulacja ciśnienia doładowania turbiny polega na dostosowaniu ilości powietrza, jaką turbina dostarcza do silnika. Celem jest zapewnienie optymalnej mocy i efektywności silnika, a także utrzymanie emisji w granicach normy. Regulacja ciśnienia doładowania może być wykonywana na kilka sposobów. Jeden z najczęstszych jest zmiana położenia klapy regulacyjnej, która kontroluje ilość powietrza dostarczanego do turbiny. Innym sposobem jest zmiana kąta położenia wału sprężarki, co zwiększa lub zmniejsza ilość powietrza kompresowanego. Regulacja ciśnienia doładowania jest ważna, ponieważ zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie doładowania może prowadzić do problemów z silnikiem, takich jak: spadek mocy, zwiększone zużycie paliwa, zwiększone emisje i uszkodzenie turbosprężarki. Regulacja ciśnienia doładowania należy przeprowadzać z zachowaniem wszelkich przepisów i zaleceń producenta. Dlatego najlepiej skontaktować się z wykwalifikowanym mechanikiem, który przeprowadzi tą procedurę.