Localizations image

Regulacja ciśnienia doładowania turbiny

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Regeneracja turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Ciśnienie doładowania turbiny jest to ciśnienie powietrza zassanego do silnika i wygenerowane przez układ turbodoładowania. To, ile w danym momencie ciśnienia wytwarza turbosprężarka, uzależnione jest od tego, ile potrzebuje go w danym momencie ECU silnika. Regulacja ciśnienia odbywa się przy pomocy siłownika podciśnieniowego, który steruje kierownicą spalin turbiny. Istnieją również na rynku różnego rodzaju urządzenia, takie jak między innymi Manual Boost Controller (MBC), jednakże i w tym przypadku regulacja ciśnienia powinna się odbywać w sposób przemyślany, w przeciwnym razie może dojść do poważnych awarii nie tylko turbo, ale i silnika.

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny?

Ciśnienie w seryjnej turbosprężarce waha się w przedziale od 0,4 bara do 1,5 bara - w przypadku pojazdów seryjnych, natomiast w autach po modyfikacjach pod motosporty, takie jak np. drift, ciśnienie to przekraczać może nawet 2,5 bara – w takim przypadku mamy również do czynienia z innym rodzajem turbosprężarki, jakim jest hybrydowe turbo. W sportowych samochodach montowane są specjalne wskaźniki ciśnienia doładowania, natomiast, aby sprawdzić jakie ciśnienie
występuje w pojeździe seryjnym, gdzie takich wskaźników nie ma, można to sprawdzić przy użyciu komputera diagnostycznego.

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny?

Zawór regulacji ciśnienia doładowania - objawy awarii

W przypadku ciśnienia doładowania oczywiście występują również rozbieżności, takie jak zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbiny. Co może być tego przyczyną? Zarówno przeładowanie, jak i niedoładowanie turbiny spowodowane jest nieprawidłowym ustawieniem kąta łopatek turbiny. W przypadku przeładowania, jak i niedoładowania turbo przyczyną takiego stanu rzeczy może być awaria actuatora, tzw. gruszki turbiny. Wspomniany zawór podciśnieniowy steruje sztangą turbiny, która z kolei odpowiada za otwarcie lub zamykanie się w odpowiednim momencie łopatek zmiennej geometrii turbiny. Jeżeli dojdzie do awarii actuatora, spowoduje to ułożenie się owych łopatek w jednej pozycji. Przeładowanie to jeden z objawów zamkniętych łopatek turbiny, towarzyszy temu również nadmierna prędkość turbo oraz dławienie się jednostki napędowej. Natomiast zbyt niskie ciśnienie doładowania turbiny będzie występowało w przypadku zablokowanie łopatek turbiny w pozycji otwartej, wtedy turbosprężarka pracuje z opóźnieniem i występuje zjawisko turbodziury.

Jeżeli zastanawiasz się nad tym, jak zwiększyć ciśnienie doładowania turbiny, możesz to zrobić poprzez regulację sztangi turbiny, odpowiednio ją skracając lub wydłużając. Jednakże ustawienie sztangi turbiny domowym sposobem, czy też samodzielna próba regulacji inspirowana poradami z forum może okazać się nie najlepszym pomysłem, ponieważ nawet najmniejszy obrót ma ogromny wpływ na działanie całego układu turbodoładowania, jak i na silnik.

W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z turbosprężarką najlepiej oddać ją w ręce specjalistów. W naszym serwisie proces naprawy regeneracji turbosprężarki trwa 1-2 dni robocze, co więcej nasz doświadczony personel do każdego klienta podchodzi w sposób indywidualny dokładając wszelkich starań, aby współpraca przebiegła pomyślnie. 

Zawór regulacji ciśnienia doładowania - objawy awarii

Komentarze

Karol 2023-01-13 10:17:47

Regulacja ciśnienia doładowania turbiny polega na dostosowaniu ilości powietrza, jaką turbina dostarcza do silnika. Celem jest zapewnienie optymalnej mocy i efektywności silnika, a także utrzymanie emisji w granicach normy. Regulacja ciśnienia doładowania może być wykonywana na kilka sposobów. Jeden z najczęstszych jest zmiana położenia klapy regulacyjnej, która kontroluje ilość powietrza dostarczanego do turbiny. Innym sposobem jest zmiana kąta położenia wału sprężarki, co zwiększa lub zmniejsza ilość powietrza kompresowanego. Regulacja ciśnienia doładowania jest ważna, ponieważ zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie doładowania może prowadzić do problemów z silnikiem, takich jak: spadek mocy, zwiększone zużycie paliwa, zwiększone emisje i uszkodzenie turbosprężarki. Regulacja ciśnienia doładowania należy przeprowadzać z zachowaniem wszelkich przepisów i zaleceń producenta. Dlatego najlepiej skontaktować się z wykwalifikowanym mechanikiem, który przeprowadzi tą procedurę.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO