Localizations image
Strona główna / Aktualności / Regenerowane Turbosprężarki

Regenerowane Turbosprężarki

Turbina po regeneracji, jej trwałość - mity i fakty

Trudno nazwać pojazdy wyposażone w silnik samozapłonowy niezawodnymi, a jest to spowodowane paradoksalnie dbałością i dokładnością wykonania podzespołów. W czym rzecz? Generalnie chodzi o to, że wykorzystywane przez kierowców i właścicieli pojazdów paliwa oraz filtry nie zawsze spełniają wszystkie normy jakościowe, a jeśli mamy być szczerzy to ich jakość najczęściej woła o pomstę do nieba. Niewiadomego pochodzenia paliwo, którego spalanie nie przebiega w znormalizowany sposób powoduje zapylenie turbiny sadzą, filtry przepuszczają zanieczyszczenia, nieoryginalne uszczelnienia umożliwiają przedostawanie się oleju silnikowego do komory spalania albo rzeczonego oleju w zupełności nie ma. Cóż, jak by nie patrzeć, największym zagrożeniem dla turbodoładowania naszego silnika jesteśmy my sami. Wystarczy jednorazowo, natychmiast po odpaleniu turbodoładowanego silnika diesla wrzucić go na wysokie obroty, by turbina pożegnała ten padół łez i udała się w „turbo-zaświaty”. Sytuacja prosta – jeśli nie pozostawimy odpowiednio dużo czasu, żeby przewody zasilające olejem turbinę wypełniły się czynnikiem chłodząco-grzejącym, a jednocześnie skażemy „muszle” na pracę w maksymalnym obciążeniu możemy spodziewać się, że się zatrze. To samo tyczy się wyłączania silnika zaraz po zakończeniu forsownej jazdy – zasilanie olejem odbywa się tylko przy włączonym silniku, pozbawienie turbiny jego obecności nim się zatrzyma, zaowocuje tym samym czym wcześniej opisana sytuacja – zatarciem turbosprężarki.

Turbosprężarka rozłożona na części pierwsze w myjce
Regenerowane turbosprężarki


Osiągi turbosprężarki po regeneracji

Podobno turbosprężarki regenerowane mają niższe osiągi niż oryginalnie nowe fabryczne egzemplarze. Jeśli to prawda, to jako wieloletni użytkownik aut z turbodoładowaniem nie miałem okazji tego zauważyć. Być może ma to znaczenie dla sportowców, którzy wyciskają z podzespołów w swoich samochodach maksimum i nie mogą sobie pozwolić na straty w żadnym możliwie momencie jazdy, ale codzienna eksploatacja nie odczuwa różnicy między podzespołem regenerowanym a fabrycznie nowym. Różnicy tej, zdaje się nie widzą również producenci, gdyż na przykład Garrett na swoje GOR-y (Garrett original remanufactured, czyli regenerowane fabrycznie) udziela gwarancji rocznej, tak jak na nowe, a jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać… Nadto widoczna jest natomiast różnica w cenie, ponieważ „brand new” to koszt od 3500 w górę, a gor-y warte są,mniej więcej, połowę z tego, warunkiem jest przesłanie im naszego zużytego podzespołu. Jeszcze tańszym rozwiązaniem jest regeneracja naszej turbiny – praktycznie nie trafiają się modele bez możliwości regeneracji – koszt (bez części!) rozpoczyna się często od 350 złotych. Takie atrakcyjne warunki znajdziecie Państwo w naszym ASO Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli, sprawdźcie Państwo sami.

 

Części Turbosprężarki po regeneracji
Regenerowane turbosprężarki

 

Cokolwiek wybierzemy, zasady związane z obsługą turbosprężarki nie zmieniają się ani na jotę, jest to podzespół bardzo delikatny, precyzyjny i dokładny, więc i obchodzić trzeba się z nim jak z damą. Podsumowując, pozwolę sobie sparafrazować popularne, kolokwialne powiedzenia n.t. kobiet, które świetnie się odnosi również do turbosprężarek: Turbiny nie zmienisz. Możesz zmienić turbinę, ale to nic nie zmieni.

Oceń:
/ Aktualna ocena: 0.00

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Regeneracja turbin Jaworzno 02 października 2018

Regeneracja turbin Jaworzno

Naprawa turbosprężarek Jaworzno – ASO MELETT – GWARANCJA Bosch Diesel Service...

Turbosprężarka o zmiennej geometrii – Turbina passat b5 02 października 2018

Turbosprężarka o zmiennej geometrii – Turbina passat b5

NA ILE KRYTYCZNA TURBOSPRĘŻARKA O ZMIENNEJ GEOMETRII – TURBOSPRĘŻARKA PASSAT...

Napełnienie cylindra – turbina golf 4 02 października 2018

Napełnienie cylindra – turbina golf 4

PRZEBIEG NAPEŁNIANIA CYLINDRA – TURBINA GOLF 4 – TURBINA ZE ZMIENNĄ GEOMETRIĄ...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.