Localizations image

Regeneracja turbosprężarki | Czyszczenie VNT

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.82

Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób przeprowadzana jest regeneracja turbosprężarki i jak wygląda czyszczenie turbosprężarki z technologią VNT w naszym serwisie, zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem.

Regenerację turbo ze zmienną geometrią, najlepiej przeprowadzać na wymontowanej z samochodu turbosprężarce. Następnym etapem jest jej rozkręcenie i dokładna diagnostyka poszczególnych elementów w tym czyszczenie kierownic turbiny. Diagnostyka pozwala na namierzenie przyczyny, która spowodowała uszkodzenie turbo. Po wymianie uszkodzonych elementów na nowe następuje oczyszczenie turbosprężarki ze starego oleju i innych zanieczyszczeń w specjalnej myjce TURBOClean, po osuszeniu następuje piaskowanie elementów turbosprężarki. Komponent turbosprężarki, jakim jak rdzeń (w skład którego wchodzi również wirnik turbiny), wyważany jest w maszynie firmy Schenck. Jest to jeden z ważniejszych etapów, ponieważ niewyważony rdzeń będzie miał wpływ na żywotność turbosprężarki. Po wyważeniu następuje skręcanie turbosprężarki w całość oraz regulowana jest gruszka turbiny, odpowiada ona również za sterowanie łopatkami zmiennej geometrii.

Po przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki, ważne jest jej docieranie, niedopuszczalne jest osiąganie wysokich obrotów zaraz pod uruchomieniu silnika samochodu. Należy pozwolić popracować turbosprężarce przez około 30 minut na biegu jałowym.

  

Regeneracja turbosprężarki | Czyszczenie VNT
Regeneracja turbosprężarki | Czyszczenie VNT

 


Zapieczona geometria turbiny – objawy awarii VNT

Najczęstszą przyczyną zablokowania się technologii zmiennej geometrii jest nagromadzenie się na mechanizmie niedopalonego paliwa i oleju, czyli nagaru. Kierownice technologii VNT, mogą zostać również zablokowane poprzez rdzę. Prawidłowe czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania nie da oczekiwanych rezultatów, o ile rdzę uda się usunąć środkiem penetrującym; tak nagromadzony nagar jest już ciężej usunąć przy pomocy preparatów dostępnych na rynku.

Awarie turbosprężarki ze zmienną geometrią spowodowane są najczęściej:

- brakiem płynnej pracy sztangi turbiny – występowanie skoków sztangi,
- nieprawidłowo przeprowadzona regulacja ogranicznika turbiny,
- niezastosowanie się do procedur związanych z regeneracją turbiny (niewymieniony olej, uszczelki)
- przeładowanie turbo.

 

Zapieczona geometria turbiny – objawy awarii VNT
Zapieczona geometria turbiny – objawy awarii VNT

 

Komentarze

Marek 2021-08-13 09:13:14

Regeneracja turbosprezarek powinna byc wykonywana przez nas od czasu do czasu i z pewnoscia nie powinno sie ignorowac wystepujacych objawow niewlasciwej jej pracy.

Olek 2021-07-09 15:38:03

Jeżeli chodzi o czyszczenie zmiennej geometrii, cena nie jest kosmiczna więc warto raz na jakiś czas je przeprwadzić.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Doładowanie silników 02 października 2018

Doładowanie silników

1. DOŁADOWANIE SILNIKÓW | Rodzaje turbodoładowania samochodów – Turbosprężarka...

Turbosprężarki hybrydowe 19 stycznia 2021

Turbosprężarki hybrydowe

Pojawienie się na rynku motoryzacyjnych urządzeń turbo, jakimi są turbosprężarki...

Czujnik ciśnienia doładowania - czyszczenie 11 Grudzień 2020

Czujnik ciśnienia doładowania - czyszczenie

Czy wiesz, w jaki sposób dbać o czujnik ciśnienia doładowania? Czyszczenie tego...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO