Localizations image

Regeneracja turbosprężarki | Czyszczenie VNT

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.80

Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób przeprowadzana jest regeneracja turbosprężarki i jak wygląda czyszczenie turbosprężarki z technologią VNT w naszym serwisie, zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem.

Regenerację turbo ze zmienną geometrią, najlepiej przeprowadzać na wymontowanej z samochodu turbosprężarce. Następnym etapem jest jej rozkręcenie i dokładna diagnostyka poszczególnych elementów w tym czyszczenie kierownic turbiny. Diagnostyka pozwala na namierzenie przyczyny, która spowodowała uszkodzenie turbo. Po wymianie uszkodzonych elementów na nowe następuje oczyszczenie turbosprężarki ze starego oleju i innych zanieczyszczeń w specjalnej myjce TURBOClean, po osuszeniu następuje piaskowanie elementów turbosprężarki. Komponent turbosprężarki, jakim jak rdzeń (w skład którego wchodzi również wirnik turbiny), wyważany jest w maszynie firmy Schenck. Jest to jeden z ważniejszych etapów, ponieważ niewyważony rdzeń będzie miał wpływ na żywotność turbosprężarki. Po wyważeniu następuje skręcanie turbosprężarki w całość oraz regulowana jest gruszka turbiny, odpowiada ona również za sterowanie łopatkami zmiennej geometrii.

Po przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki, ważne jest jej docieranie, niedopuszczalne jest osiąganie wysokich obrotów zaraz pod uruchomieniu silnika samochodu. Należy pozwolić popracować turbosprężarce przez około 30 minut na biegu jałowym.

  

Regeneracja turbosprężarki | Czyszczenie VNT
Regeneracja turbosprężarki | Czyszczenie VNT

 


Zapieczona geometria turbiny – objawy awarii VNT

Najczęstszą przyczyną zablokowania się technologii zmiennej geometrii jest nagromadzenie się na mechanizmie niedopalonego paliwa i oleju, czyli nagaru. Kierownice technologii VNT, mogą zostać również zablokowane poprzez rdzę. Prawidłowe czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania nie da oczekiwanych rezultatów, o ile rdzę uda się usunąć środkiem penetrującym; tak nagromadzony nagar jest już ciężej usunąć przy pomocy preparatów dostępnych na rynku.

Awarie turbosprężarki ze zmienną geometrią spowodowane są najczęściej:

- brakiem płynnej pracy sztangi turbiny – występowanie skoków sztangi,
- nieprawidłowo przeprowadzona regulacja ogranicznika turbiny,
- niezastosowanie się do procedur związanych z regeneracją turbiny (niewymieniony olej, uszczelki)
- przeładowanie turbo.

 

Zapieczona geometria turbiny – objawy awarii VNT
Zapieczona geometria turbiny – objawy awarii VNT

 

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka 700447-3 17 marca 2021

Turbosprężarka 700447-3

Oferujemy regenerację lub sprzedaż zregenerowanej w 100% sprawnej turbosprężarki...

Sposób na czyszczenie turbosprężarki (turbiny) – doładowanie silników – geometria turbiny 02 października 2018

Sposób na czyszczenie turbosprężarki (turbiny) – doładowanie silników – geometria turbiny

Mamy już doładowanie silników – geometria i czyszczenie turbinyUszkodzenia...

Regeneracja turbosprężarek Katowice 02 października 2018

Regeneracja turbosprężarek Katowice

Naprawa turbin w Katowicach – Turbosprężarki Śląsk – Serwis-turbo Katowice...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO