Regeneracja turbosprężarki Czyszczenie VNT
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób przeprowadzana jest regeneracja turbosprężarki i jak wygląda czyszczenie turbosprężarki z technologią VNT w naszym serwisie, zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem.
Regenerację turbo ze zmienną geometrią, najlepiej przeprowadzać na wymontowanej z samochodu turbosprężarce. Następnym etapem jest jej rozkręcenie i dokładna diagnostyka poszczególnych elementów w tym czyszczenie kierownic turbiny. Diagnostyka pozwala na namierzenie przyczyny, która spowodowała uszkodzenie turbo. Po wymianie uszkodzonych elementów na nowe następuje oczyszczenie turbosprężarki ze starego oleju i innych zanieczyszczeń w specjalnej myjce TURBOClean, po osuszeniu następuje piaskowanie elementów turbosprężarki. Komponent turbosprężarki, jakim jak rdzeń (w skład którego wchodzi również wirnik turbiny), wyważany jest w maszynie firmy Schenck. Jest to jeden z ważniejszych etapów, ponieważ niewyważony rdzeń będzie miał wpływ na żywotność turbosprężarki. Po wyważeniu następuje skręcanie turbosprężarki w całość oraz regulowana jest gruszka turbiny, odpowiada ona również za sterowanie łopatkami zmiennej geometrii.
Po przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki, ważne jest jej docieranie, niedopuszczalne jest osiąganie wysokich obrotów zaraz pod uruchomieniu silnika samochodu. Należy pozwolić popracować turbosprężarce przez około 30 minut na biegu jałowym.

Zapieczona geometria turbiny – objawy awarii VNT
Najczęstszą przyczyną zablokowania się technologii zmiennej geometrii jest nagromadzenie się na mechanizmie niedopalonego paliwa i oleju, czyli nagaru. Kierownice technologii VNT, mogą zostać również zablokowane poprzez rdzę. Prawidłowe czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania nie da oczekiwanych rezultatów, o ile rdzę uda się usunąć środkiem penetrującym; tak nagromadzony nagar jest już ciężej usunąć przy pomocy preparatów dostępnych na rynku.
Awarie turbosprężarki ze zmienną geometrią spowodowane są najczęściej:
- brakiem płynnej pracy sztangi turbiny – występowanie skoków sztangi,
- nieprawidłowo przeprowadzona regulacja ogranicznika turbiny,
- niezastosowanie się do procedur związanych z regeneracją turbiny (niewymieniony olej, uszczelki)
- przeładowanie turbo.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Czyszczenie zmiennej geometrii turbosprężarki, zwanej również VNT (Variable Nozzle Turbocharger) jest ważnym elementem regeneracji turbosprężarki. Czyszczenie polega na usunięciu osadów i zanieczyszczeń z kanałów i elementów odpowiedzialnych za zmianę geometrii turbosprężarki, takich jak wałki, zawory oraz linki/siłowniki. Czyszczenie jest ważne, ponieważ osady i zanieczyszczenia mogą prowadzić do zmniejszenia efektywności turbosprężarki i skrócenia jej trwałości. Czyszczenie VNT może być przeprowadzane za pomocą specjalnych narzędzi i środków czyszczących, takich jak ultradźwięki lub chemiczne rozpuszczalniki. Czyszczenie powinno być przeprowadzane przez specjalistę posiadającego odpowiednie doświadczenie i umiejętności. Po czyszczeniu VNT, specjalista powinien dokładnie sprawdzić działanie elementów odpowiedzialnych za zmianę geometrii turbosprężarki, aby upewnić się, że działają one prawidłowo i przeprowadzić ewentualne naprawy. Po zakończeniu regeneracji, specjalista powinien zamontować turbosprężarkę z powrotem do samochodu i sprawdzić jej działanie.
Regeneracja turbosprezarek powinna byc wykonywana przez nas od czasu do czasu i z pewnoscia nie powinno sie ignorowac wystepujacych objawow niewlasciwej jej pracy.
Jeżeli chodzi o czyszczenie zmiennej geometrii, cena nie jest kosmiczna więc warto raz na jakiś czas je przeprwadzić.