Localizations image

Regeneracja turbosprężarki Czyszczenie VNT

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób przeprowadzana jest regeneracja turbosprężarki i jak wygląda czyszczenie turbosprężarki z technologią VNT w naszym serwisie, zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem.

Regenerację turbo ze zmienną geometrią, najlepiej przeprowadzać na wymontowanej z samochodu turbosprężarce. Następnym etapem jest jej rozkręcenie i dokładna diagnostyka poszczególnych elementów w tym czyszczenie kierownic turbiny. Diagnostyka pozwala na namierzenie przyczyny, która spowodowała uszkodzenie turbo. Po wymianie uszkodzonych elementów na nowe następuje oczyszczenie turbosprężarki ze starego oleju i innych zanieczyszczeń w specjalnej myjce TURBOClean, po osuszeniu następuje piaskowanie elementów turbosprężarki. Komponent turbosprężarki, jakim jak rdzeń (w skład którego wchodzi również wirnik turbiny), wyważany jest w maszynie firmy Schenck. Jest to jeden z ważniejszych etapów, ponieważ niewyważony rdzeń będzie miał wpływ na żywotność turbosprężarki. Po wyważeniu następuje skręcanie turbosprężarki w całość oraz regulowana jest gruszka turbiny, odpowiada ona również za sterowanie łopatkami zmiennej geometrii.

Po przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki, ważne jest jej docieranie, niedopuszczalne jest osiąganie wysokich obrotów zaraz pod uruchomieniu silnika samochodu. Należy pozwolić popracować turbosprężarce przez około 30 minut na biegu jałowym.

  

Regeneracja turbosprężarki   Czyszczenie VNT
Regeneracja turbosprężarki Czyszczenie VNT

 


Zapieczona geometria turbiny – objawy awarii VNT

Najczęstszą przyczyną zablokowania się technologii zmiennej geometrii jest nagromadzenie się na mechanizmie niedopalonego paliwa i oleju, czyli nagaru. Kierownice technologii VNT, mogą zostać również zablokowane poprzez rdzę. Prawidłowe czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania nie da oczekiwanych rezultatów, o ile rdzę uda się usunąć środkiem penetrującym; tak nagromadzony nagar jest już ciężej usunąć przy pomocy preparatów dostępnych na rynku.

Awarie turbosprężarki ze zmienną geometrią spowodowane są najczęściej:

- brakiem płynnej pracy sztangi turbiny – występowanie skoków sztangi,
- nieprawidłowo przeprowadzona regulacja ogranicznika turbiny,
- niezastosowanie się do procedur związanych z regeneracją turbiny (niewymieniony olej, uszczelki)
- przeładowanie turbo.

 

Zapieczona geometria turbiny – objawy awarii VNT
Zapieczona geometria turbiny – objawy awarii VNT

 

Komentarze

Wiktor 2023-01-13 10:29:12

Czyszczenie zmiennej geometrii turbosprężarki, zwanej również VNT (Variable Nozzle Turbocharger) jest ważnym elementem regeneracji turbosprężarki. Czyszczenie polega na usunięciu osadów i zanieczyszczeń z kanałów i elementów odpowiedzialnych za zmianę geometrii turbosprężarki, takich jak wałki, zawory oraz linki/siłowniki. Czyszczenie jest ważne, ponieważ osady i zanieczyszczenia mogą prowadzić do zmniejszenia efektywności turbosprężarki i skrócenia jej trwałości. Czyszczenie VNT może być przeprowadzane za pomocą specjalnych narzędzi i środków czyszczących, takich jak ultradźwięki lub chemiczne rozpuszczalniki. Czyszczenie powinno być przeprowadzane przez specjalistę posiadającego odpowiednie doświadczenie i umiejętności. Po czyszczeniu VNT, specjalista powinien dokładnie sprawdzić działanie elementów odpowiedzialnych za zmianę geometrii turbosprężarki, aby upewnić się, że działają one prawidłowo i przeprowadzić ewentualne naprawy. Po zakończeniu regeneracji, specjalista powinien zamontować turbosprężarkę z powrotem do samochodu i sprawdzić jej działanie.

Marek 2021-08-13 09:13:14

Regeneracja turbosprezarek powinna byc wykonywana przez nas od czasu do czasu i z pewnoscia nie powinno sie ignorowac wystepujacych objawow niewlasciwej jej pracy.

Olek 2021-07-09 15:38:03

Jeżeli chodzi o czyszczenie zmiennej geometrii, cena nie jest kosmiczna więc warto raz na jakiś czas je przeprwadzić.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Koło kompresji turbosprężarki 25 listopada 2020

Koło kompresji turbosprężarki

Koło kompresji turbosprężarki to część składowa turbosprężarki, które obok wirnika j...

Regeneracja turbosprężarek Bydgoszcz 02 października 2018

Regeneracja turbosprężarek Bydgoszcz

1. NAPRAWA TURBOSPRĘŻAREK W BYDGOSZCZY Melett Center Service – CZĘŚCI - Naprawy turbi...

Jak jeździć autem z silnikiem turbo? 14 Grudzień 2021

Jak jeździć autem z silnikiem turbo?

Jak jeździć autem z silnikiem turbo?Zdecydowanie należy unikać szybkiej jazdy zar...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO