W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób przeprowadzana jest regeneracja turbosprężarki i jak wygląda czyszczenie turbosprężarki z technologią VNT w naszym serwisie, zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem.
Regenerację turbo ze zmienną geometrią, najlepiej przeprowadzać na wymontowanej z samochodu turbosprężarce. Następnym etapem jest jej rozkręcenie i dokładna diagnostyka poszczególnych elementów w tym czyszczenie kierownic turbiny. Diagnostyka pozwala na namierzenie przyczyny, która spowodowała uszkodzenie turbo. Po wymianie uszkodzonych elementów na nowe następuje oczyszczenie turbosprężarki ze starego oleju i innych zanieczyszczeń w specjalnej myjce TURBOClean, po osuszeniu następuje piaskowanie elementów turbosprężarki. Komponent turbosprężarki, jakim jak rdzeń (w skład którego wchodzi również wirnik turbiny), wyważany jest w maszynie firmy Schenck. Jest to jeden z ważniejszych etapów, ponieważ niewyważony rdzeń będzie miał wpływ na żywotność turbosprężarki. Po wyważeniu następuje skręcanie turbosprężarki w całość oraz regulowana jest gruszka turbiny, odpowiada ona również za sterowanie łopatkami zmiennej geometrii.
Po przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki, ważne jest jej docieranie, niedopuszczalne jest osiąganie wysokich obrotów zaraz pod uruchomieniu silnika samochodu. Należy pozwolić popracować turbosprężarce przez około 30 minut na biegu jałowym.
Zapieczona geometria turbiny – objawy awarii VNT
Najczęstszą przyczyną zablokowania się technologii zmiennej geometrii jest nagromadzenie się na mechanizmie niedopalonego paliwa i oleju, czyli nagaru. Kierownice technologii VNT, mogą zostać również zablokowane poprzez rdzę. Prawidłowe czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez rozbierania nie da oczekiwanych rezultatów, o ile rdzę uda się usunąć środkiem penetrującym; tak nagromadzony nagar jest już ciężej usunąć przy pomocy preparatów dostępnych na rynku.
Awarie turbosprężarki ze zmienną geometrią spowodowane są najczęściej:
- brakiem płynnej pracy sztangi turbiny – występowanie skoków sztangi,
- nieprawidłowo przeprowadzona regulacja ogranicznika turbiny,
- niezastosowanie się do procedur związanych z regeneracją turbiny (niewymieniony olej, uszczelki)
- przeładowanie turbo.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze