Wysyłkowa regeneracja, naprawa turbosprężarek samochodowych z całej Polski
Bydgoszcz (łac. Bidgostia, niem. Bromberg) to miasto powiatowe położone w północnej Polsce, nad rzeką Brdą oraz Kanałem Bydgoskim, którego wschodnia część graniczy z Wisłą. Bydgoszcz to jedna z największych miejscowości w Polsce, będąca ósmą pod względem liczby ludności (358 000) oraz dziesiątą pod względem powierzchni (176km2), co przekłada się na dużą liczbę pojazdów, także tych wyposażonych w turbosprężarki. Położona jest w północnej części Polski, w punkcie gwałtownego zwrotu Wisły na północ, zwanego Bydgoskim Zakolem Wisły. Jej obszar rozciąga się wzdłuż Kanału Bydgoskiego na zachodzie, Brdy w części centralnej oraz Wisły w części wschodniej. Miasto znajduje się na pograniczu Kujaw, Krajnego, Pałuk, Pomorza Nadwiślańskiego (obejmującego Bory Tucholskie i Kociewie) oraz ziemi chełmińskiej, co czyni je dosyć zróżnicowanym.

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Historia miasta
Pierwsze stale zasiedlone osady na terenie dzisiejszej Bydgoszczy powstawały już w epoce brązu. W czasach Imperium Rzymskiego przebiegał tędy trakt bursztynowy, wspomagający miejscową gospodarkę. Omijano tędy Wisłę, dzięki możliwości łatwego przekroczenia rzeki Brdy. W 1038 roku postawiono gród bydgoski, po którym ślady zachowały się do dziś i co rusz odkrywane są kolejne relikty. We wczesnym średniowieczu Bydgoszcz była grodem w rejonie północnych Kujaw, a pierwsza wzmianka o kasztelanie bydgoskim pochodzi z roku 1238. W pierwszej połowie XIII wieku Książę Kazimierz Kujawski postawił stały most nad Brdą, gdzie pobierane było cło od towarów transportowanych w stronę Pomorza Gdańskiego. W latach 1330-1337 Bydgoszcz okupowana była częściowo przez Zakon Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie, potocznie nazywany Zakonem Krzyżackim. 19 kwietnia 1346 miasto lokowane zostało na prawie magdeburskim przez Kazimierza III Wielkiego. Nadał je on niemieckim zasadźcom – Johannowi Kiesselhuth i Konradowi. Na wschód od miasta król wzniósł zamek oddzielony fosą, będący początkowo siedzibą królewskiego wnuka, księcia słupskiego Kazimierza, a następnie starostów bydgoskich. Bydgoszcz była ważnym strategicznie punktem w czasie wojen polsko-krzyżackich. W sierpniu 1409 roku Krzyżacy dokonali udanego oblężenia zamku, odbitego później przez Władysława Jagiełłę, który zawarł tu rozejm obowiązujący do 24 czerwca 1410r. W latach 1411-1454 Zakon Krzyżacki kilkukrotnie oblegał jeszcze Bydgoszcz, jednak tym razem nieskutecznie. Kierowano stąd także polskie działania zaczepne. W czasie wojny trzynastoletniej umiejscowiono tu jedną z głównych kwater wojennych króla Kazimierza Jagiellończyka, który w kwietniu 1457 roku na zamku bydgoskim dokonał wykupu m.in. twierdzy w Malborku – Stolicy Zakonu, której nigdy nie udało się zdobyć militarnie. W czasie ostatniej wojny polsko-krzyżackiej, w listopadzie 1520 roku w Bydgoszczy obradował Sejm, w którym uczestniczyło pospolite ruszenie oraz król Zygmunt Stary. W XV i XVI wieku miasto prężnie się rozwijało dzięki handlu spławnym zbożem, piwem i solą. W XVIw. Bydgoszcz stała się jednym z największych ośrodków handlu zbożowego w Polsce. W 1532 roku Bartłomiej z Bydgoszczy opracował pierwszy słownik łacińsko-polski. W czasie Potopu szwedzkiego (1655-1660) Bydgoszcz była wielokrotnie oblegana, co przyczyniło się do śmierci połowy z pięciotysięcznej wtedy populacji miasta. Szwedzi wysadzili także w powietrze zamek. W latach 1700-1760 nastąpił kryzys gospodarczy i demograficzny miasta, spowodowany wieloma czynnikami jak wojny, zarazy i klęski żywiołowe. W 1772 roku Bydgoszcz została zajęta przez państwo Pruskie w ramach I rozbioru Polski. W 1773 roku zrealizowano budowę Kanału Bydgoskiego, łączącego Brdę z Notecią. 2 października 1794 roku gen. Jan Henryk Dąbrowski odbił miasto, jednak po zduszeniu Insurekcji Kościuszkowskiej miasto wróciło we władania zaborców, by w 1807 roku dołączyć do Księstwa Warszawskiego. W 1815 roku Bydgoszcz została włączona do Wielkiego Księstwa Poznańskiego. W XIX wieku miasto zaczęło odżywać gospodarczo dzięki powstaniu Węzła Wodnego oraz doprowadzeniu linii kolejowych i rozwojowi przemysłów: metalowego, maszynowego, drzewnego czy też spożywczego. Na początku XX wieku Bydgoszcz była uważana za miasto o charakterze niemieckim, ze względu na sztuczne odseparowanie administracyjne Śródmieścia od polskich przedmieść. Nazywana była „małym Berlinem”, ponieważ zbliżona była do niego architektonicznie. Do odrodzonej Polski Bydgoszcz powróciła 20 stycznia 1920 roku, przejęta przez wojska wielkopolskie na mocy traktatu wersalskiego. W latach powojennych Bydgoszcz stała się sporych rozmiarów ośrodkiem wojskowym, kulturalnym i naukowym. W 1973 Włączone zostało do niej pobliskie miasteczko Fordon. Od 1 stycznia 1999 roku w mieście znajduje się siedziba wojewody kujawsko-pomorskiego. W 2014 roku Bydgoszcz była jednym z miast-gospodarzy Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn.
Znaczenie w gospodarce
Jednym z najważniejszych zasobów środowiskowych Bydgoszczy jest Węzeł Wodny, składający się z trzech cieków wodnych o łącznej długości nabrzeży wynoszącej 100km. Bydgoski Węzeł Wodny łączy dwie międzynarodowe śródlądowe drogi wodne, tj. E40 Morze Bałtyckie – Morze Czarne oraz E70 Ocean Atlantycki – Morze Bałtyckie, spinając w ten sposób dorzecza Europy Zachodniej i Wschodniej. Bydgoszcz jest ważnym punktem na turystycznej mapie Polski, ze względu na swoją długą i niezwykle bogatą historię. Przebiegają tu także szlaki turystyczne, zarówno piesze jak i rowerowe, w tym najdłuższa w Europie trasa R-1. Miasto posiada wiele ośrodków przemysłowych i usługowych. Znajdują się tu między innymi zakłady przetwórstwa tworzyw sztucznych, fabryka taboru kolejowego i tramwajowego PESA, a także wiele firm z branży IT.
Bydgoszcz to ważne dla państwowej gospodarki miasto, w którym duże znaczenie ma także motoryzacja. Wiele biur i fabryk, oznacza dużą liczbę pojazdów flotowych, do których najlepiej nadają się samochody z silnikami wysokoprężnymi, a te w zdecydowanej większości wyposażone są w turbosprężarki Garrett. Gdy dojdzie do awarii systemu turbodoładowania, polecamy skorzystać z regeneracji, która jest tańszą alternatywą dla wymiany całego urządzenia na nowe. W ASO Bosch Diesel Service - Pawlik zajmujemy się regeneracją wysyłkowo zarówno turbin, jak i reszty podzespołów doładowania, oferując Państwu najwyższą jakość i wieloletnie doświadczenie jako autoryzowany warsztat Melett.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze