W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Założeniem producentów jest to, aby turbosprężarka, która jest prawidłowo eksploatowana, działała tyle czasu, co sam silnik. Jednak w rzeczywistości jest nieco inaczej, ponieważ do naprawy trafiają turbiny z przebiegiem nawet 35 000 km, ale zdarzają się takie, które wymagają regeneracji przy 180 000 kilometrów. To, ile wytrzyma turbosprężarka w samochodzie, w dużej mierze zależy od tego, w jaki sposób kierowca dba o układ turbodoładowania. Dlatego warto zapoznać się z podstawowymi zaleceniami związanymi z poprawną eksploatacją turbiny, aby uchronić ją przed niechcianą oraz nieoczekiwaną awarią.
Jaki przebieg wytrzyma turbina, po ilu tys. km wymienić trzeba? - Ile wytrzymuje turbina 1.9 TDI
Nie ma dokładnie określonego przebiegu, po którym powinna nastąpić wymiana turbiny. W teorii żywotność turbosprężarki jest w stanie dorównać żywotności jednostki napędowej, ponieważ taka była koncepcja producentów. Urządzenie turbo powinno przejechać około 200 000 kilometrów, jednak w bardziej dramatycznej rzeczywistości bywa nieco inaczej, ponieważ trafiają do regeneracji turbiny, które nie przejechały nawet 50 000 kilometrów. Oczywiście, możliwe jest przejechanie nawet 500 000 kilometrów beż żadnej awarii turbosprężarki, o ile będzie ona podlegać odpowiednim działaniom, które zapobiegną uszkodzeniu.
1. Jak dbać o turbosprężarkę - Ile wytrzymuje turbina w dieslu
Aby zadbać o jak najdłuższą żywotność turbosprężarki, użytkownik powinien pamiętać o odpowiedniej eksploatacji, m.in. regularnej wymianie oleju o jak najwyższej jakości. Zaraz po odpaleniu jednostki warto dać czas – około 30 sekund, aby olej rozprowadził się po całej instalacji, przez co unikniemy uszkodzeń z tym związanych. Podobnie sytuacja ma się z wyłączaniem silnika zwłaszcza po dynamicznej jeździe – wirnik potrzebuje 2–3 minut na wyhamowanie i ochłodzenie. Równie ważny jest styl jazdy kierowcy, sama jazda miejska wpływa negatywnie na turbosprężarkę. Warto pamiętać także o dbaniu o układ dolotowy, a filtr powietrza powinno się wymieniać tak często, jak radzi producent.
2. Turbosprężarka - Zaleta czy kłopot? - Turbosprężarka
Według kierowców urządzenie turbo jest zaletą, nie tylko ze względu na przyrost mocy silnika, ale również wpływa pozytywnie na środowisko. Turbosprężarka minimalizuje przenikanie szkodliwych cząstek do powietrza. Kłopoty z turbiną zaczynają się wtedy, kiedy użytkownik pojazdu nie stosuje się do zasad odpowiedniej eksploatacji. Do uszkodzenia turbosprężarki przyczynia się: ignorowanie jakichkolwiek objawów awarii układu turbodoładowanego, brak regularnej wymiany oleju silnikowego wraz z filtrami, a także niedostateczna ilość środka smarnego oraz niesprawny układ dolotowy czy też wylotowy.
3. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Uszkodzona turbina objawy
Symptomy, które wskazują na awarię turbosprężarki, to przede wszystkim spadek mocy samochodu oraz jego głośna praca. Bardzo często zauważymy wydobywające się z układu wydechowego gęste kłęby dymu. Nie powinno się bagatelizować dużego ubytku oleju silnikowego, który może wskazywać na jego wycieki. Zwiększone spalanie oleju napędowego może także sugerować, że z samochodem dzieje się coś podejrzanego. Oznaką uszkodzenia turbosprężarki jest również wyczuwalny zapach palonego oleju.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze