blog

Przy jakim przebiegu regeneracja turbiny? Czy potrzeba nowego intercoolera?

4 listopada 2024

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Nie ma określonego limitu co do odpowiedniej liczby przejechanych kilometrów w przypadku konieczności oddania turbosprężarki do regeneracji. Do naszego serwisu regeneracji trafiają turbosprężarki, których przebieg wynosi np. 35 tysięcy kilometrów oraz taki, które mają np. 200 tysięcy kilometrów. Krytycznymi momentami zwykle są przebiegi o wysokości 250 – 350 tysięcy kilometrów. Ich proces zużycia zależny jest od sposobu eksploatacji pojazdu i stosowanych części zamiennych przy konserwacji pojazdu. Nie warto zatem oszczędzać, ponieważ może to wygenerować znacznie większe koszty niż podstawowy serwis.

Czy potrzeba nowego intercoolera?
nieszczelność w turbo

Jak mogę sprawdzić, czy potrzebuję nowego intercoolera?

Razem z wymianą turbosprężarki, powinno się wymienić również intercooler. Starego elementu nie da się dobrze wyczyścić, dlatego konieczny jest zakup nowej części. Przed zamontowaniem nowej turbosprężarki, sprawdź stan wszystkich osłon. Upewnij się, że przewody prowadzące do intercoolera oraz złącza są w dobrym stanie. Uszkodzone przewody mogą powodować nieszczelności. Sprawdź, czy wewnątrz intercoolera nie zbiera się woda lub olej. Tego typu płyny mogą wskazywać na wewnętrzne uszkodzenia.

Ile mocy daje zmiana intercoolera?

Intercooler może schłodzić sprężone powietrze nawet o 40°C. i przyczynić się do zwiększenia mocy silnika o ok. 20-30%. Oczywiście, to tylko wartości orientacyjne – efekty działania tej chłodnicy są zależne od wielu czynników. Przy odpowiednim doborze i instalacji intercoolera, można liczyć na znaczący wzrost mocy i efektywności silnika, co przekłada się na lepsze osiągi pojazdu.

turosprężarka puszcza olej to intercoolera

Dlaczego turbina puszcza olej do intercoolera?

Wyciek oleju z turbiny do intercoolera może być spowodowany zatkanymi lub zgiętymi przewodami powrotnymi oleju oraz zbyt wysokim ciśnieniem w skrzyni korbowej, co często wynika z nieprawidłowej wentylacji. Zużycie uszczelnień i łożysk turbosprężarki również może prowadzić do nieszczelności, a dodatkowo, niewłaściwy olej silnikowy może pogorszyć sytuację. Aby uniknąć dalszych uszkodzeń, istotne jest regularne sprawdzanie stanu układów smarowania i wentylacji.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Marek
2024-11-04 15:57:11
to ciekawe

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60