Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbo przygotowuje się do swojej pracy już od momentu przekręcenia kluczyka do pozycji zapłonu. Uruchomienie silnika wprawia w ruch wirnik turbiny – jest on zasilany spalinami z jednostki napędowej. Tak więc turbosprężarka pracuje od momentu uruchomienia silnika do chwili jego wyłączenia, czyli odcięcia zasilania. Praca sprawnego, seryjnego turbo jest niesłyszalna, co więcej w okolicach 3000-3500 obr/min. kierowca odczuwa jej aktywność. Dlatego też wielu kierowców mylnie twierdzi, że dopiero wtedy turbo rozpoczyna swoją pracę.
Przy jakich obrotach powinna załączać się turbina? - Przy jakich obrotach załącza się turbina?
Standardowa turbosprężarka załącza się już od momentu odpalenia samochodu – czyli już od najniższych obrotów. W przypadku turbosprężarki typu TwinTurbo, gdzie mamy do czynienia z dwoma turbosprężarkami, proces ten wygląda nieco inaczej. Obie uruchamiają się tak samo – od momentu uruchomienia silnika, mniejsza turbina pracuje w niskim zakresie obrotów – do ok. 2500. Kiedy obroty sięgają około 3000, mała turbina przechodzi w stan „spoczynku”, a pracę rozpoczyna większa turbosprężarka.
1. Turbodoładowanie - Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna?
Turbodoładowanie kojarzy się ze sportowymi samochodami. Jednak nawet w silniku Forda 1.0 EcoBoost znaleźć można turbosprężarkę, ten tzw. downsizing polega na zastąpieniu większego układu napędowego, mniejszym jednak z zachowaniem tych samych parametrów, które zapewnia między innymi turbosprężarka.
Poprzez nieodpowiednie obchodzenie się z pojazdem turbodoładowanym często dochodzi do jego awarii. Jak więc sprawdzić, czy turbina jest sprawna? Jedną z metod jest podpięcie testera diagnostycznego do ECU pojazdu. W ten sposób mamy możliwość odczytania ewentualnych błędów zapisanych w pamięci sterownika. Druga metoda to nasłuchiwanie pracy turbo, obserwacja zachowania silnika oraz oględziny układu turbodoładowania. Głośna praca turbo, spadek mocy pojazdy, wyciek oleju – to typowe objawy uszkodzonej turbiny.
2. Przy ilu obrotach włącza się turbina? - 1.9 TDI załączanie turbiny
Praca turbo odczuwalna jest w okolicach 3000 obr/min – specyficzne wbijanie kierowcy w fotel. Natomiast turbo pracuje już od chwili uruchomienia silnika i pracuje bez przerwy do chwili jego wyłączenia. Tak więc nawet podczas chwilowego postoju na poboczu, czy zatrzymując się na światłach trwa praca turbosprężarki.
Częstą przypadłością turbosprężarek jest zjawiska turbodziury, czyli zwłoka, opóźnienie reakcji silnika samochodu na wciskany pedał gazu. Podczas wyprzedzania lub przyspieszania po wciśnięciu gazu przez kilka sekund nie ma żadnej reakcji, jednak chwilę później następuje gwałtowne przyspieszenie. Zjawisko turbodziury może wprowadzać w błąd kierowcę, przez co myśli on, że turbo zaczyna pracę od pewnych obrotów.
3. Czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika? - Przy ilu obrotach załącza się turbina w benzynie
Jak już zostało wspomniane, turbosprężarka pracuje od chwili odpalenia auta do momentu wyłączenia silnika. Tak więc turbo działa przez cały czas pracy jednostki napędowej. Również na biegu jałowym. Nie ma czegoś takiego, jak załączanie się turbiny od pewnych obrotów, jego praca jest bardziej odczuwalna od 3000 obr/min. - 3500 obr/min., stąd to nieprawdziwe przekonanie.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina w dieslu zawsze zaczyna działać w momencie odpalenia silnika i działa aż do jego wyłączenia. Mimo wszystko, kierowca jest w stanie odczuć działanie tego podzespołu dopiero w okolicach 2 000 obr./min. Jednak to mogą różnić się w zależności od konkretnego silnika i jego konstrukcji.