Localizations image

Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu?

Czas przeczytania tekstu: 3 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu?
Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu?

Turbo przygotowuje się do swojej pracy już od momentu przekręcenia kluczyka do pozycji zapłonu. Uruchomienie silnika wprawia w ruch wirnik turbiny – jest on zasilany spalinami z jednostki napędowej. Tak więc turbosprężarka pracuje od momentu uruchomienia silnika do chwili jego wyłączenia, czyli odcięcia zasilania. Praca sprawnego, seryjnego turbo jest niesłyszalna, co więcej w okolicach 3000-3500 obr/min. kierowca odczuwa jej aktywność. Dlatego też wielu kierowców mylnie twierdzi, że dopiero wtedy turbo rozpoczyna swoją pracę.

Przy jakich obrotach powinna załączać się turbina? - Przy jakich obrotach załącza się turbina?

Standardowa turbosprężarka załącza się już od momentu odpalenia samochodu – czyli już od najniższych obrotów. W przypadku turbosprężarki typu TwinTurbo, gdzie mamy do czynienia z dwoma turbosprężarkami, proces ten wygląda nieco inaczej. Obie uruchamiają się tak samo – od momentu uruchomienia silnika, mniejsza turbina pracuje w niskim zakresie obrotów – do ok. 2500. Kiedy obroty sięgają około 3000, mała turbina przechodzi w stan „spoczynku”, a pracę rozpoczyna większa turbosprężarka.

1. Turbodoładowanie - Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna?

Turbodoładowanie kojarzy się ze sportowymi samochodami. Jednak nawet w silniku Forda 1.0 EcoBoost znaleźć można turbosprężarkę, ten tzw. downsizing polega na zastąpieniu większego układu napędowego, mniejszym jednak z zachowaniem tych samych parametrów, które zapewnia między innymi turbosprężarka.

Poprzez nieodpowiednie obchodzenie się z pojazdem turbodoładowanym często dochodzi do jego awarii. Jak więc sprawdzić, czy turbina jest sprawna? Jedną z metod jest podpięcie testera diagnostycznego do ECU pojazdu. W ten sposób mamy możliwość odczytania ewentualnych błędów zapisanych w pamięci sterownika. Druga metoda to nasłuchiwanie pracy turbo, obserwacja zachowania silnika oraz oględziny układu turbodoładowania. Głośna praca turbo, spadek mocy pojazdy, wyciek oleju – to typowe objawy uszkodzonej turbiny.

2. Przy ilu obrotach włącza się turbina? - 1.9 TDI załączanie turbiny

Praca turbo odczuwalna jest w okolicach 3000 obr/min – specyficzne wbijanie kierowcy w fotel. Natomiast turbo pracuje już od chwili uruchomienia silnika i pracuje bez przerwy do chwili jego wyłączenia. Tak więc nawet podczas chwilowego postoju na poboczu, czy zatrzymując się na światłach trwa praca turbosprężarki.

Częstą przypadłością turbosprężarek jest zjawiska turbodziury, czyli zwłoka, opóźnienie reakcji silnika samochodu na wciskany pedał gazu. Podczas wyprzedzania lub przyspieszania po wciśnięciu gazu przez kilka sekund nie ma żadnej reakcji, jednak chwilę później następuje gwałtowne przyspieszenie. Zjawisko turbodziury może wprowadzać w błąd kierowcę, przez co myśli on, że turbo zaczyna pracę od pewnych obrotów.

Przy ilu obrotach włącza się turbina?
Przy ilu obrotach włącza się turbina?

3. Czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika? - Przy ilu obrotach załącza się turbina w benzynie

Jak już zostało wspomniane, turbosprężarka pracuje od chwili odpalenia auta do momentu wyłączenia silnika. Tak więc turbo działa przez cały czas pracy jednostki napędowej. Również na biegu jałowym. Nie ma czegoś takiego, jak załączanie się turbiny od pewnych obrotów, jego praca jest bardziej odczuwalna od 3000 obr/min. - 3500 obr/min., stąd to nieprawdziwe przekonanie.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka 53039700003 06 kwietnia 2021

Turbosprężarka 53039700003

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 53039700003 firm...

Czy turbina może się zawiesić? 13 stycznia 2022

Czy turbina może się zawiesić?

Czy turbina może się zawiesić? Turbina, czyli turbosprężarka samochodowa może...

Cała Prawda i Mity   Turbina o zmiennej geometrii 02 października 2018

Cała Prawda i Mity Turbina o zmiennej geometrii

1. Mity i cała prawda o turbosprężarkach samochodowych - Turbina o zmiennej geometrii – ...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO