Przy jakich obrotach załącza się turbina w benzynie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Standardowa turbina w benzynie włącza się już od momentu odpalenia silnika, czyli od najniższych obrotów. Ten podzespół pracy cały czas, bez przerwy. Mimo to pamiętajmy, że przy niskich obrotach silnika ciśnienie doładowania jest niskie, dlatego nie odczuwamy wzrostu mocy. Dopiero po przekroczeniu określonej liczby obrotów, które są różne dla diesli i benzyniaków, ciśnienie doładowania wzrasta, przez co dopiero wtedy kierowca odczuwa znaczny wzrost mocy silnika. Potocznie mówi się o załączaniu się turbiny samochodowej, jednakże w praktyce włącza się ona wraz z odpaleniem silnika.
Przy jakich obrotach powinna załączać się turbina? - Kiedy włącza się turbo w dieslu
Praca turbiny odczuwalna jest w okolicach 3000 obr./min. - pojawia się wtedy efekt specyficznego wbijania kierowcy w fotel. Jednakże warto wiedzieć, że turbosprężarka pracuje już od chwili uruchomienia silnika i pracuje bez przerwy do chwili jego wyłączenia. Tak więc nawet w trakcie postoju przy poboczu, czy zatrzymaniu się na światłach trwa praca podzespołu. W przypadku turbiny typu TwinTurbo, gdzie do czynienia mamy z dwoma podzespołami, proces ten wygląda nieco inaczej. Obie turbosprężarki uruchamiają się tak samo, czyli od momentu uruchomienia silnika – mniejsza z turbin pracuje w niskim zakresie obrotów, czyli do około 2500 obrotów. Kiedy obroty silnika sięgają około 3000, małe turbo przechodzi w stan spoczynku, a pracę rozpoczyna duże.
1. Turbodoładowanie - Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu
Turbodoładowanie jest rozwiązaniem mechanicznym mającym na celu zwiększenie osiągów silnika poprzez doprowadzenie do komory silnika większej ilości paliwa. W turbodoładowaniu wykorzystuje się turbinę samochodową, która zbudowana jest z części gorącej umieszczonej w układzie wydechowym oraz pompy zlokalizowanej w przewodzie dolotowym. Turbodoładowane silniki umożliwiają uzyskanie wysokich mocy z niskich pojemności skokowych. Turbosprężarka załącza się w momencie uruchomienia jednostki napędowej i działa stale, aż do jej zgaszenia.
2. Użytkowanie samochodu z turbiną - Najważniejsze zasady - Uszkodzona turbina w benzynie
Kierowca powinien pamiętać o tym, aby po uruchomieniu silnika dać pompie około 30 sekund na rozprowadzenie oleju po całym układzie. Jeżeli zwiększylibyśmy obroty silnika, zanim dotrze on do turbiny, powstaną szkody. Takie zasady dotyczą również unieruchamiania jednostki napędowej – po forsownej jeździe powinniśmy pozostawić pracujący samochód na biegu jałowym na około 1-2 minuty. Pamiętajmy także o tym, że dla turbiny samochodowej zabójcze mogą się okazać zanieczyszczenia, dlatego trzeba dbać o regularną wymianę oleju i odpowiednich filtrów. Nie wolno oszczędzać na oleju, a także paliwie – tankujmy tylko na sprawdzonych stacjach paliw.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek