Przy jakich obrotach załącza się turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Turbina załącza się już przy najniższych obrotach samochodu – działa cały czas od momentu uruchomienia jednostki napędowej aż do zgaszenia silnika. Jednakże praca tego urządzenia jest odczuwalna w okolicach 3000 obr./min., przez co odczujemy specyficzny efekt wbijania w fotel. Każdy użytkownik samochodu z turbosprężarką powinien pamiętać o tym, aby po uruchomieniu silnika, poczekać około 30 sekund, aby olej samochodowy uzyskał właściwą gęstość i mógł zostać rozprowadzony po całym układzie. Gdyby kierowca bez odczekania tego czasu zwiększył obroty silnika, olej nie będzie mieć szans na dotarcie do wszystkich elementów, które go potrzebują, co grozi uszkodzeniem turbosprężarki.
Przy jakich obrotach powinna załączać się turbina? - Turbina załącza się z opóźnieniem
Turbosprężarka pracuje już od chwili uruchomienia jednostki napędowej i działa nieprzerwanie do chwili jej wyłączenia. Więc dlatego nawet w trakcie chwilowego postoju na poboczu, czy zatrzymując się na czerwonym świetle, ciągle trwa praca turbiny. Bardzo częstą przypadłością turbin jest zjawisko nazywane turbodziurą, czyli zwłoką, opóźnieniem reakcji silnika samochodu na przyspieszenie. Przy przyspieszaniu lub wyprzedzaniu – po wciśnięciu gazu przez kilka sekund nie ma żadnej reakcji, jednakże chwilę później następuje gwałtowne przyspieszenie. Zjawisko turbodziury jest wprowadzaniem w błąd kierowcy, przez co zaczyna myśleć, że turbina zaczyna pracę od pewnych warunków.
1. Turbodoładowanie - Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu
Turbodoładowanie jest rozwiązaniem, dzięki któremu jest możliwe zwiększenie mocy oraz osiągów jednostki napędowej. W tym układzie główną rolę odgrywa urządzenie zwane turbosprężarką – jej zamontowanie pozwala dostarczyć do komory silnika większej ilości mas powietrza, które wpływają na doładowanie. Zastosowanie urządzeń turbo pozwala na uzyskanie znacznie większej mocy, już przy niskiej pojemności skokowej. Kolejnym urządzeniem, który wspomaga układ turbodoładowania, jest intercooler, który zaopatruje turbinę w masy powietrza. Turbina uruchamia się już przy najmniejszym zakresie obrotów silnika – tuż po jego odpaleniu.
2. Jak jeździć autem z turbiną? - Zepsuta turbina objawy
Kierowca, który ma w posiadaniu samochód z turbiną, musi pamiętać o tym, aby dać pompie około 30 sekund na rozprowadzenie oleju po całym układzie, ponieważ jeżeli zwiększyłby obroty silnika, zanim on dotrze do urządzenia turbo, powstaną szkody. Zasady jazdy autem z turbo dotyczą także unieruchamiania pojazdu – jeżeli tuż przed zatrzymaniem się używaliśmy silnika w dynamiczny sposób, turbinę trzeba schłodzić, a są na to dwa sposoby: pozostawienie pracującego samochodu na biegu jałowym na około 2-3 minuty oraz przed miejscem docelowym zmniejszenie wartości obrotów poniżej 1,5 tys./min. Objawy uszkodzonej turbosprężarki są łatwe do zauważenia – spadek mocy, dym z rury wydechowej, świst z komory silnika oraz szybki ubytek oleju silnikowego.
3. Czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika? - Kiedy włącza się turbina w samochodzie
Turbosprężarka jest elementem, które pracuje od włączenia silnika do odcięcia zasilania. Uruchomienie samochodu wprawia w ruch wirnik turbiny, który jest zasilany spalinami. Praca sprawnie działającej turbosprężarki nie jest słyszalna, a co więcej kierowca jest w stanie odczuć jej aktywność dopiero w okolicach 3000 – 3500 obr./min.

Dlatego wielu użytkowników mylnie twierdzi, że dopiero wtedy urządzenie turbo zaczyna swoją pracę. Bardzo częstym problemem turbosprężarek jest tzw. efekt turbodziury, czyli opóźnienia reakcji silnika jednostki na wciskany pedał gazu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
U mnie turbina dopiero powyżej 1500 Obr. Zaczyna ciągnąć... Poniżej nie jedzie nawet przy wciśnięciu do końca pedału gazu !! Powód ??? Skoda Octavia II 2.0 TDI 170 km
Turbina jest po regeneracji!!
Turbosprężarka zazwyczaj załącza się przy obrotach silnika powyżej określonego progu, zwanego "progiem włączania". Próg ten może się różnić w zależności od konkretnego modelu pojazdu i silnika, ale zazwyczaj znajduje się w granicy od 1500 do 2500 obrotów na minutę. W przypadku silników z turbosprężarką, na niższych obrotach silnika, turbina jest "wolna" i nie dostarcza dodatkowego ciśnienia do układu dolotowego, co powoduje że silnik pracuje na niższych obrotach, jak silnik bez turbosprężarki. Natomiast, gdy obroty silnika przekroczą próg włączania, turbina zaczyna dostarczać dodatkowe ciśnienie do układu dolotowego, co pozwala na zwiększenie ilości powietrza dostarczanego do silnika i tym samym na zwiększenie mocy. Należy pamiętać, że działanie turbosprężarki zależy od wielu czynników, takich jak poziom oleju, ciśnienie doładowania, prędkość obrotowa silnika, a także temperatura i ciśnienie otoczenia. Dlatego też, próg włączania turbosprężarki może się różnić w różnych warunkach jazdy.