Przy jakich obrotach silnika wstaje turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbosprężarka pracuje już od chwili uruchomienia silnika i pracuje bez przerwy do chwili jego wyłączenia. Jednakże praca tego podzespołu jest odczuwalna dla kierowcy w okolicach 3000 obr/min. Każdy użytkownik samochodu turbodoładowanego powinien pamiętać o tym, aby po uruchomieniu silnika odczekać około 30 sekund, aby olej uzyskał właściwą gęstość i mógł zostać rozprowadzony po całym układzie. Gdyby kierowca bez odczekania tych kilkudziesięciu sekund zwiększył obroty silnika, środek smarujący nie będzie miał szans na dotarcie do wszystkich elementów, które go potrzebują, co grozi uszkodzeniem turbosprężarki.
Turbodoładowanie - Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu
Turbodoładowanie polega na dostarczeniu dodatkowego powietrza do cylindra silnika. Dostarczenie dodatkowej dawki powietrza pozwala spalić więcej paliwa i uzyskać większą moc. Taki przyrost uzyskujemy bez potrzeby zwiększania pojemności silnika i jego obrotów. Jak już zostało powiedziane, turbina zaczyna swoją pracę od momentu uruchomienia silnika. Mimo tego jej praca odczuwalna jest w granicach około 3000 obr/min, wtedy kierowca może odczuć tzw. wbijanie w fotel, podczas nagłego przyspieszenia.
Samochody z silnikiem turbodoładowanym wymagają szczególnego traktowania, w pierwszej kolejności powinniśmy pamiętać o tym, że wysilanie zimnego silnika nie tylko go obciąża, ale również może doprowadzić do zatarcia turbo, ponieważ nierozgrzany olej silnikowy pozbawiony jest swoich właściwości smarnych – dlatego właśnie pierwsze kilometry należy pokonywać spokojnym tempem na niskich obrotach. Ważny jest także sposób wyłączania pojazdu, ponieważ po dynamicznej jeździe kierowca powinien on odczekać 1-2 minuty w celu schłodzenia turbosprężarki, w tym czasie wirnik turbiny może swobodnie wyhamować. Maksymalne obroty turbosprężarki mogą osiągnąć nawet 250 tys./min.
2. Turbodziura - Kiedy włącza się turbo w dieslu
Częstą przypadłością urządzenia turbo jest zjawisko turbodziury, czyli opóźnienie, zwłoka reakcji silnika samochodu na wciskany pedał gazu. Przy wyprzedzaniu lub przyspieszaniu po wciśnięciu pedału gazu przez kilka sekund nie ma żadnej reakcji, jednak chwilę później następuje gwałtowne przyspieszenie. To zjawisko może wprowadzić w błąd kierowcę, przez co myśli on, że turbina zaczyna swoją pracę od pewnych obrotów. Turbo w dieslu włącza się już w chwili uruchomienia silnika i pracuje bez przerwy, aż do momentu jego wyłączenia. Jednakże dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów – najczęściej około 3000 obr/min., ciśnienie doładowania wzrasta, a kierowca odczuwa to jako znaczny wzrost mocy silnika.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest układem doładowującym, który wykorzystuje energię gazów wydechowych, aby podciągnąć powietrze do silnika. Dzieje się to dzięki specjalnemu wirnikowi, który jest napędzany przez te gazy. Obroty, przy których turbina zaczyna pracować, zależą od kilku czynników, takich jak konstrukcja turbosprężarki, rozmiar wirnika oraz charakterystyka silnika. Przy obrotach silnika wyższych niż około 1500-2000 obr/min turbosprężarka zaczyna wstawać i przyspiesza swoje obroty, co oznacza, że doładowanie zaczyna dostarczać powietrze do silnika.
W niektórych przypadkach, takich jak w samochodach sportowych, turbosprężarka może być tak skonstruowana, aby zaczynała pracować już przy niższych obrotach, co pozwala na szybsze przyspieszanie i lepsze osiągi. Inne samochody, zwłaszcza te o większej pojemności silnika, mogą wymagać wyższych obrotów silnika, aby turbosprężarka mogła rozpocząć pracę.