Localizations image

Przeładowanie turbiny - objawy

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.93

Zastanawiasz się, czy dotknęło Cię zjawisko, jakim jest przeładowanie turbiny? Objawy, które najczęściej wskazują na ten rodzaj usterki turbosprężarki, to:

1. Słaba praca silnika – brak dynamizmu
2. Kontrolka „Check Engine”
3. Tryb awaryjny komputera

Warto zaznaczyć, że przeładowanie turbiny 1.9 TDI AFN nie zawsze jest sygnalizowane przez wszystkie wymienione wyżej symptomy. W samochodach starszego typu zaświecenie się czerwonej kontrolki i tryb awaryjny komputera nigdy nie nastąpi. Dlaczego? Ponieważ pojazdy starszej generacji są zasilane przez pompę wtryskową bez sterowania elektronicznego.

Twój pojazd dotknęło przeładowanie turbiny? Jak naprawić tę usterkę, żeby nie dopuścić do degradacji turbosprężarki i silnika samochodowego? Przede wszystkim należy zlokalizować przyczynę przeładowania. Zacięcie zmiennej geometrii poprzez zablokowanie łopatek, czy też uszkodzenie n75 bardzo często wymagają naprawy serwisowej. W przypadku zacięcia VTG należy dokładnie wyczyścić łopatki koła kompresji, żeby można było mówić o prawidłowej zmianie ich pozycji, co umożliwi efektywne wykorzystanie wszystkich mas spalin, które tworzą „paliwo” dynamizmu silnika. Przeładowanie turbiny 2.0 HDI występuje w przypadku uszkodzonej, gruszki turbiny (dziurawa w wyniku korozji) lub nieprawidłowego skalibrowania akturatora w turbinie. W sytuacji błędnej regulacji zmiennej geometrii, na przykład przy wymianie gruszki turbiny, pomimo wykorzystania wakuometru, występowanie maksymalnego ciśnienia na turbinie niż jest wymagane będzie obecne. Dlatego, będąc laikiem motoryzacyjnym zlećmy awarię turbiny autoryzowanemu serwisowi. Regulacja zmiennej geometrii, jak również jej wyczyszczenie wymaga zarówno doświadczenia, jak i umiejętności, które pozwolą zapobiec następstwom przeładowania.

 

Wymiana gruszki turbiny w turbosprężarce
Przeładowanie turbiny - objawy

Przeładowanie turbiny po regeneracji - zakończenie jazdy

Jeżeli przeładowanie turbiny po regeneracji serwisowej ma miejsce w Twoim przypadku, to koniecznie należy dokonać szybkiego zakończenia jazdy z wadliwą turbiną i ponownie udać się do miejsca, w którym została przeprowadzona naprawa. Jazda z przeładowaną turbiną jest niewskazana, ponieważ może świadczyć o ciężkim uszczerbku turbosprężarki, ale nie musi. Może się okazać, że mechanik nie dokonał sprawdzenia czujnika ciśnienia doładowania, który odpowiada za pomiar ciśnienia w układzie turbo. Wymiana tego niewielkiego urządzenia nie należy do kosztownych i skomplikowanych, więc przywrócenie prawidłowego ciśnienia doładowania w turbinie będzie bezproblemowe.

 

Turbosprężarka po przeładowaniu
Przeładowanie turbiny po regeneracji - zakończenie jazdy

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka 53039700009 22 marca 2021

Turbosprężarka 53039700009

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 53039700009...

Turbosprężarka 752341-6 22 kwietnia 2021

Turbosprężarka 752341-6

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 752341-6...

Budowa turbosprężarki ze zmienną geometrią 02 października 2018

Budowa turbosprężarki ze zmienną geometrią

1. BUDOWA TURBOSPRĘŻARKI ZE ZMIENNĄ GEOMETRIĄ | Działanie, uszkodzenia, technologia,...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO