W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Zastanawiasz się, czy dotknęło Cię zjawisko, jakim jest przeładowanie turbiny? Objawy, które najczęściej wskazują na ten rodzaj usterki turbosprężarki, to:
1. Słaba praca silnika – brak dynamizmu
2. Kontrolka „Check Engine”
3. Tryb awaryjny komputera
Warto zaznaczyć, że przeładowanie turbiny 1.9 TDI AFN nie zawsze jest sygnalizowane przez wszystkie wymienione wyżej symptomy. W samochodach starszego typu zaświecenie się czerwonej kontrolki i tryb awaryjny komputera nigdy nie nastąpi. Dlaczego? Ponieważ pojazdy starszej generacji są zasilane przez pompę wtryskową bez sterowania elektronicznego.
Twój pojazd dotknęło przeładowanie turbiny? Jak naprawić tę usterkę, żeby nie dopuścić do degradacji turbosprężarki i silnika samochodowego? Przede wszystkim należy zlokalizować przyczynę przeładowania. Zacięcie zmiennej geometrii poprzez zablokowanie łopatek, czy też uszkodzenie n75 bardzo często wymagają naprawy serwisowej. W przypadku zacięcia VTG należy dokładnie wyczyścić łopatki koła kompresji, żeby można było mówić o prawidłowej zmianie ich pozycji, co umożliwi efektywne wykorzystanie wszystkich mas spalin, które tworzą „paliwo” dynamizmu silnika. Przeładowanie turbiny 2.0 HDI występuje w przypadku uszkodzonej, gruszki turbiny (dziurawa w wyniku korozji) lub nieprawidłowego skalibrowania akturatora w turbinie. W sytuacji błędnej regulacji zmiennej geometrii, na przykład przy wymianie gruszki turbiny, pomimo wykorzystania wakuometru, występowanie maksymalnego ciśnienia na turbinie niż jest wymagane będzie obecne. Dlatego, będąc laikiem motoryzacyjnym zlećmy awarię turbiny autoryzowanemu serwisowi. Regulacja zmiennej geometrii, jak również jej wyczyszczenie wymaga zarówno doświadczenia, jak i umiejętności, które pozwolą zapobiec następstwom przeładowania.
Przeładowanie turbiny po regeneracji - zakończenie jazdy
Jeżeli przeładowanie turbiny po regeneracji serwisowej ma miejsce w Twoim przypadku, to koniecznie należy dokonać szybkiego zakończenia jazdy z wadliwą turbiną i ponownie udać się do miejsca, w którym została przeprowadzona naprawa. Jazda z przeładowaną turbiną jest niewskazana, ponieważ może świadczyć o ciężkim uszczerbku turbosprężarki, ale nie musi. Może się okazać, że mechanik nie dokonał sprawdzenia czujnika ciśnienia doładowania, który odpowiada za pomiar ciśnienia w układzie turbo. Wymiana tego niewielkiego urządzenia nie należy do kosztownych i skomplikowanych, więc przywrócenie prawidłowego ciśnienia doładowania w turbinie będzie bezproblemowe.
Przeładowanie turbiny po regeneracji - zakończenie jazdy
Jeżeli przeładowanie turbiny po regeneracji serwisowej ma miejsce w Twoim przypadku, to koniecznie należy dokonać szybkiego zakończenia jazdy z wadliwą turbiną i ponownie udać się do miejsca, w którym została przeprowadzona naprawa. Jazda z przeładowaną turbiną jest niewskazana, ponieważ może świadczyć o ciężkim uszczerbku turbosprężarki, ale nie musi. Może się okazać, że mechanik nie dokonał sprawdzenia czujnika ciśnienia doładowania, który odpowiada za pomiar ciśnienia w układzie turbo. Wymiana tego niewielkiego urządzenia nie należy do kosztownych i skomplikowanych, więc przywrócenie prawidłowego ciśnienia doładowania w turbinie będzie bezproblemowe.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze