Localizations image

Przeładowanie turbiny - objawy

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Zastanawiasz się, czy dotknęło Cię zjawisko, jakim jest przeładowanie turbiny? Objawy, które najczęściej wskazują na ten rodzaj usterki turbosprężarki, to:

1. Słaba praca silnika – brak dynamizmu
2. Kontrolka „Check Engine”
3. Tryb awaryjny komputera

Warto zaznaczyć, że przeładowanie turbiny 1.9 TDI AFN nie zawsze jest sygnalizowane przez wszystkie wymienione wyżej symptomy. W samochodach starszego typu zaświecenie się czerwonej kontrolki i tryb awaryjny komputera nigdy nie nastąpi. Dlaczego? Ponieważ pojazdy starszej generacji są zasilane przez pompę wtryskową bez sterowania elektronicznego.

Twój pojazd dotknęło przeładowanie turbiny? Jak naprawić tę usterkę, żeby nie dopuścić do degradacji turbosprężarki i silnika samochodowego? Przede wszystkim należy zlokalizować przyczynę przeładowania. Zacięcie zmiennej geometrii poprzez zablokowanie łopatek, czy też uszkodzenie n75 bardzo często wymagają naprawy serwisowej. W przypadku zacięcia VTG należy dokładnie wyczyścić łopatki koła kompresji, żeby można było mówić o prawidłowej zmianie ich pozycji, co umożliwi efektywne wykorzystanie wszystkich mas spalin, które tworzą „paliwo” dynamizmu silnika. Przeładowanie turbiny 2.0 HDI występuje w przypadku uszkodzonej, gruszki turbiny (dziurawa w wyniku korozji) lub nieprawidłowego skalibrowania akturatora w turbinie. W sytuacji błędnej regulacji zmiennej geometrii, na przykład przy wymianie gruszki turbiny, pomimo wykorzystania wakuometru, występowanie maksymalnego ciśnienia na turbinie niż jest wymagane będzie obecne. Dlatego, będąc laikiem motoryzacyjnym zlećmy awarię turbiny autoryzowanemu serwisowi. Regulacja zmiennej geometrii, jak również jej wyczyszczenie wymaga zarówno doświadczenia, jak i umiejętności, które pozwolą zapobiec następstwom przeładowania.

 

Wymiana gruszki turbiny w turbosprężarce
Przeładowanie turbiny - objawy

Przeładowanie turbiny po regeneracji - zakończenie jazdy

Jeżeli przeładowanie turbiny po regeneracji serwisowej ma miejsce w Twoim przypadku, to koniecznie należy dokonać szybkiego zakończenia jazdy z wadliwą turbiną i ponownie udać się do miejsca, w którym została przeprowadzona naprawa. Jazda z przeładowaną turbiną jest niewskazana, ponieważ może świadczyć o ciężkim uszczerbku turbosprężarki, ale nie musi. Może się okazać, że mechanik nie dokonał sprawdzenia czujnika ciśnienia doładowania, który odpowiada za pomiar ciśnienia w układzie turbo. Wymiana tego niewielkiego urządzenia nie należy do kosztownych i skomplikowanych, więc przywrócenie prawidłowego ciśnienia doładowania w turbinie będzie bezproblemowe.

 

Turbosprężarka po przeładowaniu
Przeładowanie turbiny po regeneracji - zakończenie jazdy

Komentarze

Mateusz 2023-01-13 10:37:49

Przeładowanie turbiny to stan, w którym ciśnienie w komorze turbo jest zbyt wysokie. Objawy przeładowania turbiny to:
Wzrost temperatury silnika: przeładowanie turbiny powoduje nadmierne ciepło, które może prowadzić do przegrzania silnika.
Zwiększony poziom hałasu: przeładowanie turbiny powoduje nadmierne obroty wałka turbosprężarki, co skutkuje hałasem podczas jazdy.
Spadek mocy silnika: przeładowanie turbiny prowadzi do spadku mocy silnika, ponieważ ciśnienie powietrza dostarczanego do silnika jest zbyt wysokie.
Niestabilność pracy silnika: przeładowanie turbiny powoduje niestabilną pracę silnika, która objawia się drżeniem, falowaniem obrotów i trudnościami z utrzymaniem równej prędkości jazdy.
Problemy z odpalaniem: Przeładowanie turbiny może prowadzić do trudności z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju.
Jeśli zauważysz te objawy, należy natychmiast skontaktować się z mechanikiem, który zdiagnozuje i naprawi usterkę. Przeładowanie turbiny jest poważnym problemem, który może prowadzić do uszkodzenia silnika lub turbosprężarki.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
CENA - Turbina Volvo V40 – S40/T4/115 – TURBOSPRĘŻARKA 02 października 2018

CENA - Turbina Volvo V40 – S40/T4/115 – TURBOSPRĘŻARKA

1. Turbosprężarka - Turbina Volvo V40 cena regeneracji, naprawy (V40, S40, V50, S...

Jak kopci uszkodzona turbosprężarka? 13 września 2022

Jak kopci uszkodzona turbosprężarka?

Jak kopci uszkodzona turbosprężarka? Wiele samochodów z silnikiem diesla, mo...

Jakie powinno być ciśnienie doładowania turbiny? 22 czerwca 2022

Jakie powinno być ciśnienie doładowania turbiny?

Jakie powinno być ciśnienie doładowania turbiny? Ciśnienie doładowania turb...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO