Przeładowanie turbiny - objawy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zastanawiasz się, czy dotknęło Cię zjawisko, jakim jest przeładowanie turbiny? Objawy, które najczęściej wskazują na ten rodzaj usterki turbosprężarki, to:
1. Słaba praca silnika – brak dynamizmu
2. Kontrolka „Check Engine”
3. Tryb awaryjny komputera
Warto zaznaczyć, że przeładowanie turbiny 1.9 TDI AFN nie zawsze jest sygnalizowane przez wszystkie wymienione wyżej symptomy. W samochodach starszego typu zaświecenie się czerwonej kontrolki i tryb awaryjny komputera nigdy nie nastąpi. Dlaczego? Ponieważ pojazdy starszej generacji są zasilane przez pompę wtryskową bez sterowania elektronicznego.
Twój pojazd dotknęło przeładowanie turbiny? Jak naprawić tę usterkę, żeby nie dopuścić do degradacji turbosprężarki i silnika samochodowego? Przede wszystkim należy zlokalizować przyczynę przeładowania. Zacięcie zmiennej geometrii poprzez zablokowanie łopatek, czy też uszkodzenie n75 bardzo często wymagają naprawy serwisowej. W przypadku zacięcia VTG należy dokładnie wyczyścić łopatki koła kompresji, żeby można było mówić o prawidłowej zmianie ich pozycji, co umożliwi efektywne wykorzystanie wszystkich mas spalin, które tworzą „paliwo” dynamizmu silnika. Przeładowanie turbiny 2.0 HDI występuje w przypadku uszkodzonej, gruszki turbiny (dziurawa w wyniku korozji) lub nieprawidłowego skalibrowania akturatora w turbinie. W sytuacji błędnej regulacji zmiennej geometrii, na przykład przy wymianie gruszki turbiny, pomimo wykorzystania wakuometru, występowanie maksymalnego ciśnienia na turbinie niż jest wymagane będzie obecne. Dlatego, będąc laikiem motoryzacyjnym zlećmy awarię turbiny autoryzowanemu serwisowi. Regulacja zmiennej geometrii, jak również jej wyczyszczenie wymaga zarówno doświadczenia, jak i umiejętności, które pozwolą zapobiec następstwom przeładowania.
Przeładowanie turbiny po regeneracji - zakończenie jazdy
Jeżeli przeładowanie turbiny po regeneracji serwisowej ma miejsce w Twoim przypadku, to koniecznie należy dokonać szybkiego zakończenia jazdy z wadliwą turbiną i ponownie udać się do miejsca, w którym została przeprowadzona naprawa. Jazda z przeładowaną turbiną jest niewskazana, ponieważ może świadczyć o ciężkim uszczerbku turbosprężarki, ale nie musi. Może się okazać, że mechanik nie dokonał sprawdzenia czujnika ciśnienia doładowania, który odpowiada za pomiar ciśnienia w układzie turbo. Wymiana tego niewielkiego urządzenia nie należy do kosztownych i skomplikowanych, więc przywrócenie prawidłowego ciśnienia doładowania w turbinie będzie bezproblemowe.
Przeładowanie turbiny po regeneracji - zakończenie jazdy
Jeżeli przeładowanie turbiny po regeneracji serwisowej ma miejsce w Twoim przypadku, to koniecznie należy dokonać szybkiego zakończenia jazdy z wadliwą turbiną i ponownie udać się do miejsca, w którym została przeprowadzona naprawa. Jazda z przeładowaną turbiną jest niewskazana, ponieważ może świadczyć o ciężkim uszczerbku turbosprężarki, ale nie musi. Może się okazać, że mechanik nie dokonał sprawdzenia czujnika ciśnienia doładowania, który odpowiada za pomiar ciśnienia w układzie turbo. Wymiana tego niewielkiego urządzenia nie należy do kosztownych i skomplikowanych, więc przywrócenie prawidłowego ciśnienia doładowania w turbinie będzie bezproblemowe.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Przeładowanie turbiny to stan, w którym ciśnienie w komorze turbo jest zbyt wysokie. Objawy przeładowania turbiny to:
Wzrost temperatury silnika: przeładowanie turbiny powoduje nadmierne ciepło, które może prowadzić do przegrzania silnika.
Zwiększony poziom hałasu: przeładowanie turbiny powoduje nadmierne obroty wałka turbosprężarki, co skutkuje hałasem podczas jazdy.
Spadek mocy silnika: przeładowanie turbiny prowadzi do spadku mocy silnika, ponieważ ciśnienie powietrza dostarczanego do silnika jest zbyt wysokie.
Niestabilność pracy silnika: przeładowanie turbiny powoduje niestabilną pracę silnika, która objawia się drżeniem, falowaniem obrotów i trudnościami z utrzymaniem równej prędkości jazdy.
Problemy z odpalaniem: Przeładowanie turbiny może prowadzić do trudności z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju.
Jeśli zauważysz te objawy, należy natychmiast skontaktować się z mechanikiem, który zdiagnozuje i naprawi usterkę. Przeładowanie turbiny jest poważnym problemem, który może prowadzić do uszkodzenia silnika lub turbosprężarki.