Przekroczone maksymalne ciśnienie doładowania [Błąd P0234]
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Po podłączeniu testera diagnostycznego pod komputer samochodowy wyświetla Ci się informacja, że zostało przekroczone maksymalne ciśnienie doładowania – błąd P0234? W poniższym artykule przedstawimy przyczyny kodu P0234, a także objawy świadczące o tym, że przekroczono maksymalne ciśnienie doładowania.
Najczęstsze przyczyny występowania błędu P0234 to:
- usterka zaworu N75 (elektrozawór),
- niesprawny siłownik podciśnieniowy (gruszka turbiny),
- awaria czujnika ciśnienia MAP Sensor (uszkodzone przewody łączące lub złącza czujnika),
- modyfikacje układu wydechowego, które nie zostały zaktualizowane w ECU,
- zatarcie, zapieczenie łopatek VNT.
Natomiast objawy oznajmiające zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbiny są następujące:
- spadek mocy samochodu;
- występowanie odgłosów przypominających stukanie przy przyśpieszaniu autem;
- kontrolka „check engine”;
- praca samochodu w trybie awaryjnym;
- przegrzewanie się silnika.
Uszkodzony czujnik doładowania turbiny, objawy może mieć podobne do zbyt wysokiego ciśnienie doładowania turbiny. Jeśli zauważyłeś występowanie wspomnianych objawów w swoim samochodzie, zalecamy kontakt z naszym serwisem w celu ich eliminacji. Ignorowanie błędu P0234 informującego, że zostało przekroczone maksymalne ciśnienie doładowania, może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki, jak i silnika.
Jakie ciśnienie doładowania w dieslu?
Za ciśnienie doładowania odpowiedzialny jest ECU, decyduje oraz wylicza on dawkę paliwa. Nie ma konkretnej i jednoznacznej odpowiedzi na pytanie – jakie ciśnienie doładowania w dieslu powinno występować, ponieważ jest ono uzależnione od warunków, w jakich przyszło pracować silnikowi. Oczywiście można się pokusić o jego zwiększenie, pamiętać jednak należy, że karygodne jest przekraczanie ciśnienia powyżej zadanego.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Przekroczenie maksymalnego ciśnienia doładowania w turbinie oznacza, że turbosprężarka produkuje zbyt wysokie ciśnienie doładowania, co może prowadzić do uszkodzenia silnika lub innych elementów układu doładowania. Przyczyny przekroczenia maksymalnego ciśnienia doładowania mogą być różne i mogą obejmować:
Uszkodzenie lub zużycie czujników ciśnienia doładowania: Ciśnienie doładowania jest monitorowane przez czujnik, który może być uszkodzony lub zużyty, co powoduje błędne odczyty ciśnienia i przekroczenie maksymalnego ciśnienia.
Nieprawidłowe ustawienie parametrów elektronicznych: Błędne ustawienie parametrów elektronicznych, takich jak mapa ciśnienia doładowania, może prowadzić do przekroczenia maksymalnego ciśnienia.
Uszkodzenie innych elementów układu doładowania: Uszkodzenie intercoolera, przewodów dolotowych czy układu wydechowego może prowadzić do nieprawidłowej pracy turbosprężarki i przekroczenia maksymalnego ciśnienia.
Nieprawidłowe działanie po podzespołu regeneracji, np. brak odpowiedniej ilości oleju w układzie smarowania
Zużycie turbo spowodowane nieodpowiednią eksploatacją pojazdu, np. jeżdżenie głównie na niskich obrotach.
W celu rozwiązania problemu, konieczna jest dokładna diagnostyka i naprawa w warsztacie specjalizującym się w naprawie układów doładowania. Warto pamiętać, że nadmierne ciśnienie doładowania jest niebezpieczne dla silnika i może prowadzić do uszkodzenia lub awarii układu doładowania.