Przekroczone maksymalne ciśnienie doładowania [Błąd P0234]
Po podłączeniu testera diagnostycznego pod komputer samochodowy wyświetla Ci się informacja, że zostało przekroczone maksymalne ciśnienie doładowania – błąd P0234? W poniższym artykule przedstawimy przyczyny kodu P0234, a także objawy świadczące o tym, że przekroczono maksymalne ciśnienie doładowania.
Najczęstsze przyczyny występowania błędu P0234 to:
- usterka zaworu N75 (elektrozawór),
- niesprawny siłownik podciśnieniowy (gruszka turbiny),
- awaria czujnika ciśnienia MAP Sensor (uszkodzone przewody łączące lub złącza czujnika),
- modyfikacje układu wydechowego, które nie zostały zaktualizowane w ECU,
- zatarcie, zapieczenie łopatek VNT.
Natomiast objawy oznajmiające zbyt wysokie ciśnienie doładowania turbiny są następujące:
- spadek mocy samochodu;
- występowanie odgłosów przypominających stukanie przy przyśpieszaniu autem;
- kontrolka „check engine”;
- praca samochodu w trybie awaryjnym;
- przegrzewanie się silnika.
Uszkodzony czujnik doładowania turbiny, objawy może mieć podobne do zbyt wysokiego ciśnienie doładowania turbiny. Jeśli zauważyłeś występowanie wspomnianych objawów w swoim samochodzie, zalecamy kontakt z naszym serwisem w celu ich eliminacji. Ignorowanie błędu P0234 informującego, że zostało przekroczone maksymalne ciśnienie doładowania, może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki, jak i silnika.
Jakie ciśnienie doładowania w dieslu?
Za ciśnienie doładowania odpowiedzialny jest ECU, decyduje oraz wylicza on dawkę paliwa. Nie ma konkretnej i jednoznacznej odpowiedzi na pytanie – jakie ciśnienie doładowania w dieslu powinno występować, ponieważ jest ono uzależnione od warunków, w jakich przyszło pracować silnikowi. Oczywiście można się pokusić o jego zwiększenie, pamiętać jednak należy, że karygodne jest przekraczanie ciśnienia powyżej zadanego.
Dodaj komentarz
