Przegrzana turbina
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Do przegrzania turbiny, a dokładniej jej komponentów dochodzi w sytuacji, kiedy miały one kontakt ze zbyt wysoką temperaturą spalin lub niedostatecznym chłodzeniem. Zatarta turbina i przyczyny takiego stanu rzeczy to najczęściej nieprawidłowe użytkowanie pojazdu wyposażonego w układ turbodoładowania; gwałtowne wyłączanie jednostki napędowej po dynamicznej jeździe, kiedy jest ona jeszcze gorąca, nieprawidłowo nieprzeprowadzona modyfikacja silnika (chipowanie). Także problem z regularnym wypalaniem filtra cząstek stałych, które powodować może wzrost temperatury i ciśnienia spalin. Temperatura turbiny w dieslu w trakcie pracy osiągać może wysokość od 800°C – 900°C.
1. Grzeje się turbina – objawy przegrzania turbo
Jednym z głównych objawów wskazujący na tzw. overheating turbo są przebarwienia na wałku turbiny. Z powodu zbyt wysokiej temperatury dochodzi do deformacji łopatek turbiny (charakterystyczne zakrzywienie w dół), pierścienia uszczelniającego, obecność nagaru w kanałach olejowych oraz w okolicy pierścienia uszczelniającego na wałku.
Jeżeli chodzi o awarie turbo, przyczyn uszkodzenia turbiny w dieslu może być kilka, jednakże w dużej mierze spowodowane ona są brakiem wytaczającej ilości oleju lub stosowaniem oleju o słabym właściwościach.
Turbosprężarka – to warto wiedzieć
Turbo, pomimo swojego prostego działania, pracuje w bardzo ciężkich i wymagających warunkach, dlatego też, jeżeli chcesz się cieszyć jego dłuższą żywotnością warto zastosować się do kilku nieskomplikowanych czynności. W pierwszej kolejności należy zadbać o wspomniany już olej silnikowy, ponieważ to od niego w dużym stopniu zależy stan zarówno turbosprężarki, jak i jednostki napędowej. Przypominamy, że jazda z uszkodzoną turbiną może uszkodzić silnik.
Wymieniając olej warto zadbać także o wymianę filtra oleju – również ważna jest jego jakość.
Wpływ ma także ruszanie – należy unikać osiągania wysokich obrotów, kiedy silnik nie jest jeszcze odpowiednio rozgrzany. W przypadku gaszenia pojazdu warto odczekać kilkanaście sekund w celu schłodzenia turbiny. Należy unikać również jazdy wyłącznie po mieście, ma to nie tylko negatywny wpływ na turbo, ale również powoduje szybsze zapychanie się filtra DPF.
Aby uchronić turbo przed nieoczekiwanymi awariami warto przeprowadzać systematyczną diagnostykę układu turbodoładowania.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Przegrzanie turbosprężarki może prowadzić do poważnych uszkodzeń i awarii układu doładowania. Głównymi przyczynami przegrzewania się turbosprężarki są: brak lub niedostateczna ilość oleju silnikowego, który smaruje i chłodzi turbosprężarkę, niedrożność filtra powietrza lub układu dolotowego powietrza, brak regularnego serwisowania i wymiany oleju silnikowego
zbyt agresywna jazda. Objawy przegrzania turbosprężarki to m.in. słabsza moc silnika, dymienie z wydechu, hałas pod maską, a także brak reakcji na przyciskanie pedału gazu. Jeśli turbosprężarka jest przegrzana, należy natychmiast zatrzymać silnik i pozostawić go do ostygnięcia. Następnie należy skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem, który dokona diagnostyki i naprawy układu doładowania. W przypadku poważnie uszkodzonej turbosprężarki konieczna może być jej wymiana.