Przeciążenie turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Nieprawidłowa eksploatacja pojazdu z układem turbodoładowania, potocznie określana katowaniem silnika „na zimnym” doprowadzić może nie tylko do uszkodzenia jednostki napędowej, ale również do znacznego obciążenia turbiny. Zimny silnik to również zimny olej, który w takim stanie nie spełnia swoich funkcji, czyli nie zapewnia odpowiedniego smarowania oraz nie chłodzi. Przeciążeniem dla turbosprężarki również będzie gwałtowne wyłączanie silnika po długiej i dynamicznej podróży.
Do przeciążenia turbo doprowadzić może również nieodpowiednio przeprowadzona regulacja sztangi turbiny, zamknięcie łopatek spowodować może nie tylko dławienie się silnika, ale również nadmierną prędkość turbo, czyli przeładowanie.
1. Pojazd z uszkodzoną turbiną - czy można jechać?
Zdecydowanie odradzamy tego typu decyzji. Podróżowanie z niesprawnym pojazdem nie tylko doprowadzić może do poważnych awarii innych jego elementów, ale również stanowi zagrożenie dla pozostałych uczestników ruchu drogowego. Jeżeli zastanawiasz się, kiedy turbina powinna zostać oddana do regeneracji, to im szybciej to zrobisz, tym lepiej zarówno dla turbosprężarki, jednostki napędowej oraz Twojego portfela.
Turbosprężarka – jaką pełni funkcję?
Zastosowanie turbosprężarki pozwoliło na poprawę oraz zwiększenie wydajności jednostki napędowej pojazdu. Turbo zasilane jest zarówno spalinami z silnika, jak i powietrzem zasysanym przez dolot. Powietrze zasysane z otoczenia przez zimną część turbo sprężane jest, a następnie odprowadzane do kolektora dolotowego pod zwiększonym ciśnieniem.
Zepsuta turbina w dieslu objawy będzie okazywała w następujący między innymi poprzez spadek osiągów pojazdu. Praca seryjnej turbosprężarki jest ciężka do usłyszenia pod warunkiem, że jest ona „zdrowa”, w przypadku jej awarii nieodłącznym elementem jest również jej głośna praca – świst, pisk, wycie, chrobotanie, zgrzytanie - są to typowe dźwięki zgłaszane do nas przez Klienów.
Uwagę zwrócić powinny także kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego, wyczuwalna woń palonego oleju, jego wycieki, czasami spotkać się można z sytuacją, jaką są spaliny wydobywające się z turbo – wskazywać to może na jej nieszczelność.
Bez względu na to, z którym objawem będziesz miał do czynienia w pierwszej kolejności, liczy się czas reakcji. Im szybciej odwiedzisz serwis, tym uszkodzenia będą mniejsze, a koszty naprawy niższe.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Przeciążenie turbosprężarki oznacza, że jest ona zmuszona do pracy przy zbyt wysokim ciśnieniu doładowania, co może prowadzić do uszkodzenia lub awarii. Przeciążenie może być spowodowane przez wiele czynników, takich jak:
Nieprawidłowe działanie zaworu wastegate: Zawór wastegate odpowiada za regulację ciśnienia doładowania. Jeśli jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, może to prowadzić do przeciążenia turbosprężarki.
Uszkodzenie układu dolotowego: Jeśli układ dolotowy jest uszkodzony lub zanieczyszczony, może to prowadzić do przeciążenia turbosprężarki.
Nieprawidłowa regulacja parametrów silnika: Jeśli parametry silnika są nieprawidłowo ustawione, może to prowadzić do przeciążenia turbosprężarki.
Nieodpowiedni styl jazdy: Jeśli kierowca często przyspiesza i hamuje gwałtownie, jest to niekorzystne dla turbosprężarki i może prowadzić do przeciążenia.
Przeciążenie turbosprężarki może prowadzić do uszkodzenia lub awarii, dlatego ważne jest, aby monitorować i kontrolować ciśnienie doładowania oraz regularnie kontrolować i naprawiać ewentualne usterki. Jeśli wystąpi jakikolwiek problem związany z przeciążeniem turbosprężarki, należy skontaktować się z profesjonalnym warsztatem, aby ustalić przyczynę i przeprowadzić odpowiednie działania naprawcze.