
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Nieprawidłowa eksploatacja pojazdu z układem turbodoładowania, potocznie określana katowaniem silnika „na zimnym” doprowadzić może nie tylko do uszkodzenia jednostki napędowej, ale również do znacznego obciążenia turbiny. Zimny silnik to również zimny olej, który w takim stanie nie spełnia swoich funkcji, czyli nie zapewnia odpowiedniego smarowania oraz nie chłodzi. Przeciążeniem dla turbosprężarki również będzie gwałtowne wyłączanie silnika po długiej i dynamicznej podróży.

Do przeciążenia turbo doprowadzić może również nieodpowiednio przeprowadzona regulacja sztangi turbiny, zamknięcie łopatek spowodować może nie tylko dławienie się silnika, ale również nadmierną prędkość turbo, czyli przeładowanie.
1. Pojazd z uszkodzoną turbiną - czy można jechać?
Zdecydowanie odradzamy tego typu decyzji. Podróżowanie z niesprawnym pojazdem nie tylko doprowadzić może do poważnych awarii innych jego elementów, ale również stanowi zagrożenie dla pozostałych uczestników ruchu drogowego. Jeżeli zastanawiasz się, kiedy turbina powinna zostać oddana do regeneracji, to im szybciej to zrobisz, tym lepiej zarówno dla turbosprężarki, jednostki napędowej oraz Twojego portfela.
Turbosprężarka – jaką pełni funkcję?

Zastosowanie turbosprężarki pozwoliło na poprawę oraz zwiększenie wydajności jednostki napędowej pojazdu. Turbo zasilane jest zarówno spalinami z silnika, jak i powietrzem zasysanym przez dolot. Powietrze zasysane z otoczenia przez zimną część turbo sprężane jest, a następnie odprowadzane do kolektora dolotowego pod zwiększonym ciśnieniem.
Zepsuta turbina w dieslu objawy będzie okazywała w następujący między innymi poprzez spadek osiągów pojazdu. Praca seryjnej turbosprężarki jest ciężka do usłyszenia pod warunkiem, że jest ona „zdrowa”, w przypadku jej awarii nieodłącznym elementem jest również jej głośna praca – świst, pisk, wycie, chrobotanie, zgrzytanie - są to typowe dźwięki zgłaszane do nas przez Klienów.
Uwagę zwrócić powinny także kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego, wyczuwalna woń palonego oleju, jego wycieki, czasami spotkać się można z sytuacją, jaką są spaliny wydobywające się z turbo – wskazywać to może na jej nieszczelność.
Bez względu na to, z którym objawem będziesz miał do czynienia w pierwszej kolejności, liczy się czas reakcji. Im szybciej odwiedzisz serwis, tym uszkodzenia będą mniejsze, a koszty naprawy niższe.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze