Prawidłowa praca sztangi turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Od czego zależy prawidłowa praca sztangi turbiny? Przede wszystkim od szczelności zarówno przewodów podciśnienia, jak i siłownika turbiny. Zawór podciśnieniowy – gruszka - steruje ruchami sztangi turbiny, sztanga z kolei steruje przekładnią kierownic zmiennej geometrii turbosprężarki. Jeśli jest uszkodzona gruszka turbiny – objawy wykazuje w postaci szarpania, silnika, braku mocy czy problemu z doładowaniem, należy jak najszybciej wyeliminować.
Możemy domowym sposobem przeprowadzić test sprawdzający, czy gruszka turbiny działa prawidłowo. Potrzebne będą: wężyk i strzykawka.
1. Wkładamy strzykawkę w wężyk i podłączamy powstały zestaw do gruszki.
2. Zasysamy strzykawką powietrze, obserwując jednocześnie sztangę turbiny.
Jeśli po zassaniu powietrza strzykawką sztanga „wchodzi w siłownik” i zostaje w takiej pozycji oznacza to, że gruszka działa poprawnie. Kiedy jednak sztanga po zassaniu powietrza strzykawką „opadnie” samoistnie, wskazywać to będzie nieszczelność.

Regulacja sztangi turbiny
Kalibracja, czyli regulacja sztangi turbiny, to nic innego, jak jej odpowiednie skrócenie i wydłużenie sztangi turbiny. Co daje skrócenie sztangi turbiny? Zamyka zawór upustowy, powodując wzrost ciśnienia doładowania. Jeśli sztanga turbiny nie rusza się lub występuje skok sztangi turbiny, wskazywać to może na zatarcie zmiennej geometrii lub nieszczelność siłownika.
W przypadku problemów związanych ze sztangą turbiny zalecamy wizytę w naszym serwisie, gdzie przy pomocy specjalistycznej maszyny wyregulujemy cięgno.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Sami piszecie te opinie ?
Sztanga turbiny, zwana również wałkiem wirnika, jest ważnym elementem turbosprężarki, który odpowiada za zmianę geometrii turbiny. Prawidłowa praca sztangi turbiny oznacza, że wałek jest w stanie swobodnie poruszać się względem wirnika i zmieniać położenie w zależności od potrzeb silnika. Jeśli sztanga turbiny jest uszkodzona lub zużyta, może to prowadzić do różnych problemów z pracą silnika, takich jak: spadek mocy silnika, słaby lub niepewny przyspieszenie, dymienie z wydechu, błąd komputera pokładowego dotyczący turbosprężarki. Aby zapewnić prawidłową pracę sztangi turbiny, ważne jest regularne konserwowanie i wymiana oleju oraz regularne sprawdzanie stanu turbosprężarki podczas przeglądów okresowych. W przypadku awarii, konieczna jest wizyta w warsztacie specjalizującym się w naprawie układów doładowania.
Już raz sam się zabierałem do czyszczenia gruszki turbiny, strata czasu. W serwisie 2 dni robocze i już problem z głowy.
Niby z artykułu sprawdzenie działania gruszki turbo jest dość proste, jednak mimo wszystko wolę zlecić to serwisowi, nie mam ani cierpliwości, ani wiedzy do tego typu działań. Wolę to powierzyć w ręce ludzi po fachu.