Oto kilka wskazówek, jak zidentyfikować problemy z turbosprężarką, jeśli awaria wystąpi na trasie:
1. Spadek mocy i dynamiki pojazdu- zauważalne zmniejszenie mocy jednostki napędowej i trudności w uzyskaniu pełnej sprawności podczas przyspieszania, mogą być głównym symptomem awarii turbo.
2. Nietypowe dźwięki- gwizdy, syczenia lub inne nietypowe dźwięki podczas jazdy, szczególnie podczas przyspieszania to objawy uszkodzonej turbiny, które mogą pomóc wykryć źródło problemu. Syczenie jest szczególnie słyszalne, gdy turbina jest nieszczelna.
3. Obniżona prędkość maksymalna- trudności w utrzymaniu standardowej prędkości maksymalnej pojazdu, nawet przy pełnym wciśnięciu pedału przyspieszenia, mogą wskazywać na uszkodzenie turbosprężarki samochodowej.
4. Biały dym z wydechu- obserwacja nadmiernego kopcenie z rury wydechowej oznacza problemy w spalaniu mieszanki paliwowo-powietrznej.
5. Wzrost zużycia oleju- nagły wzrost zużycia oleju silnikowego zazwyczaj oznacza wycieki z turbosprężarki.
6. Kontrolka silnika na desce rozdzielczej- sygnalizacja awarii turbosprężarki poprzez zapalenie się kontrolki silnika na desce rozdzielczej jest częstym objawem zepsucia. Jeśli zauważysz Check Engine w swoim aucie, usterce mogła ulec turbina, lecz niekoniecznie – błąd może wskazywać również na problemy z innymi komponentami.
Pamiętaj, że samodzielnie jesteś w stanie jedynie wstępnie sprawdzić turbinę w dieslu. Pełną diagnostykę powinien przeprowadzać specjalista w serwisie, dlatego jeśli zauważyć problem ze swoim turbo na drodze, skontaktuj się ze specjalistycznym warsztatem.


Awaria turbiny podczas jazdy – co wtedy zrobić?
W przypadku awarii turbiny podczas jazdy postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
1. Bezpiecznie zjedź na pobocze lub znajdź miejsce postojowe- w razie problemów z turbosprężarką natychmiast zjeżdżaj na bezpieczne miejsce, unikając dalszej jazdy.
2. Stopniowo zredukuj prędkość i wyłącz silnik- delikatnie zmniejszaj prędkość i zatrzymaj auto, minimalizując ryzyko dodatkowych uszkodzeń.
3. Nie próbuj naprawy samodzielnie- unikaj prób samodzielnego naprawiania turbiny na miejscu, jeśli nie posiadasz odpowiedniego doświadczenia i narzędzi.
4. Skorzystaj z pomocy drogowej- wezwij pomoc drogową lub holownik, aby przetransportować pojazd do warsztatu.
5. Unikaj kontynuacji jazdy- próba kontynuacji podróży może zwiększyć ryzyko poważniejszych uszkodzeń silnika, dlatego lepiej powstrzymać się od dalszej eksploatacji pojazdu.
6. Skonsultuj się ze specjalistą- skontaktuj się z mechanikiem lub specjalistycznym serwisem, aby profesjonalnie zdiagnozować problem i podjąć odpowiednie działania naprawcze.
Gdzie oddać turbo do regeneracji?

Turbo na regeneracje najlepiej oddać do specjalistycznego serwisu, który zajmuje się naprawą takich podzespołów. Wybór odpowiedniego miejsca do zregenerowania turbosprężarki powinien być dokładnie przemyślany, aby zagwarantować wysoką jakość przeprowadzonych prac i długotrwałość efektów. Warto podkreślić, że proces naprawy powinien być realizowany przez wykwalifikowanych specjalistów, a używane części powinny być najwyższej jakości. Przed podjęciem decyzji, który serwis chcesz wybrać, warto także zwrócić uwagę na kwalifikacje mechaników, używane technologie naprawy, jakość zamienników czy opinie klientów.
Ile zazwyczaj trwa naprawa turbosprężarki?
Proces regeneracji turbosprężarki w silniku diesla zazwyczaj trwa od 1 do 2 dni roboczych. Jednakże dokładny czas regeneracji może być uzależniony od kilku czynników, w tym stopnia uszkodzenia turbiny, rodzaju podzespołu, doświadczenia serwisu czy dostępność części zamiennych.
W przypadku mniejszych napraw, takich jak czyszczenie i wymiana uszczelek, usługa może być zrealizowana w ciągu jednego dnia, natomiast w przypadku poważniejszych usterek proces może się wydłużyć.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze