Pomiar ciśnienia doładowania
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Sterownik silnika (ECU) odpowiada za prawidłowy pomiar ciśnienia doładowania. Wartość ciśnienia doładowania dla każdego samochodu jest inna, w przypadku samochodów sportowych wartość ta może przekraczać 2,5 bar. Przy pomocy urządzenia, jakim jest manometr, przeprowadzić możemy pomiar ciśnienia doładowania. Turbosprężarka posiada również czujnik ciśnienia doładowania, która wpływa na moment otwarcia i zamknięcia zaworu upustowego.
Wskaźnik ciśnienia doładowania pozwala na kontrolę pracy turbosprężarki, montowany jest on w większości samochodów. Jednak właściciele pojazdów nieposiadający wspomnianego wskaźnika decydują się na jego samodzielny montaż. Umiejscowienie zegarów wskaźnika jest indywidualną kwestią kierowcy, zazwyczaj montowane są na desce rozdzielczej. Krok po kroku postaramy się przedstawiać wspomnianą czynność.

Wskaźnik ciśnienia doładowania - jak zamontować?
W Internecie bez problemu można kupić wskaźnik doładowania turbo (BOOST) w zestawie z elementami do montażu. Zestaw przeważnie zawiera: zegar ciśnienia doładowania, trójnik, bezbarwną rurkę, czujnik, dodatkowo w niektórych zestawach dołączony jest kubek montażowy. Na rynku dostępny jest zarówno elektroniczny, cyfrowy wskaźnik ciśnienia doładowania, jak i tradycyjny zegar analogowy.
Jest kilka metod na jego zainstalowanie, poniżej przedstawimy jeden z prostszych sposobów, jak podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania:
1. Naciąć przewód z ciśnieniem prowadzący od pompy paliwa do turbosprężarki.
2. Zainstalować trójnik w miejscu przecięcia. Dla lepszego mocowania przewodów warto użyć opasek zaciskowych.
3. Przeciągnąć przewód (bezbarwna rurka połączona z trójnikiem) do wnętrza samochodu. Można to zrobić w miejscu zbiorniczka wyrównawczego.
4. Podłączyć wskaźnik pod elektrykę samochodu.
5. Umieścić wskaźnik w wybranym miejscu w samochodzie.
6. Przeprowadzić test sprawdzający.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Pomiar ciśnienia doładowania polega na zmierzeniu ilości powietrza dostarczanego do silnika przez turbosprężarkę. Pomiar ciśnienia doładowania jest ważny, ponieważ pozwala na określenie, czy turbosprężarka działa prawidłowo i czy ciśnienie doładowania jest odpowiednie dla danego modelu samochodu. Pomiar ciśnienia doładowania można przeprowadzić za pomocą manometru, który jest podłączony do przewodu doprowadzającego powietrze do silnika. Manometr pokazuje aktualne ciśnienie doładowania, które można porównać z wartościami fabrycznymi dla danego modelu samochodu. Pomiar ciśnienia doładowania powinien być przeprowadzany przez specjalistę posiadającego odpowiedni sprzęt i doświadczenie. Nieprawidłowy pomiar ciśnienia doładowania może prowadzić do błędnych diagnoz i nieodpowiedniej naprawy.
Wskaźnik ciśnienia doładowania najlepiej zamontować poprzez specjalistę. Pomoże to uniknąć fuszerki, zrobić raz a dobrze, samochód jeździ jak nowy.