blog

Pojazd z uszkodzoną turbiną nie odpala – przyczyna

12 października 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis napraw turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Powodem, dla którego Twoje auto nie chce odpalić lub – co gorsza – zaniemogło w trakcie podróży, może być obecność oleju na tłokach, co powoduje, że rozrusznik nie kręci wałem korbowym silnika. Powodem, może być również mocno wyeksploatowane CHRA, które jest sercem turbo. Poważne szkody wyrządzić może także ciało obce, które przedostało się do silnika układem dolotowym. 

1. Oto typowe objawy wskazujące na awarię turbiny

Awarię turbo zapowiada jej głośna praca, która charakteryzuje się takimi odgłosami, jak świst, gwizd, zgrzytanie, a nawet pohukiwanie sowy. Nie wolno ich bagatelizować! Szybkiej reakcji wymagają również objawy takie jak: plama oleju w miejscu, gdzie stoi pojazd oraz obecność oleju na obudowie silnika – wskazywać to może na wycieki oleju spowodowane wyeksploatowanymi uszczelkami lub zbyt wysokim ciśnieniem w turbinie. Kolejne niepożądane objawy to kłęby dymu wydostające się z rury wydechowej oraz nieregularna praca jednostki napędowej, której często towarzyszy kontrolka check engine.

W takiej sytuacji jedyne słuszne rozwiązanie to kontakt z serwisem w celu poddania tubo regeneracji. Na uwadze należy mieć to, że w przypadku poważnego uszkodzenia turbo, żaden serwis nie będzie w stanie go odratować, a kierowcę czeka spory wydatek w postaci zakupu fabrycznie nowej turbiny, która tania nie jest.

turbosprężarka

Jak obchodzić się z turbo po regeneracji, to warto wiedzieć

Nie tylko poprawnie przeprowadzony proces regeneracji turbo, w który wlicza się również jego regulacja, wpływa na jego dłuższą żywotność. Duży wpływ ma także eksploatacja auta z turbodoładowaniem, bo przecież jak dbasz, tak masz.

Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny nie powinno rozpoczynać się od wciskania pedału w podłogę, które spowoduje skok obrotów. Po zamontowaniu turbo pierwsze odpalanie przebiegać powinno w sposób spokojny – przez około 30-40 minut turbo powinno popracować na tzw. luzie.

Zanim jednak dojdzie do odpalania jednostki napędowej, pamiętać należy o wymianie oleju silnikowego wraz z filtrem oleju – zarówno filtr, jak i olej powinny być bardzo dobrej jakości.

Jeżeli zastosowałeś się do wytycznych związanych z montażem turbo po regeneracji, a mimo to po wymianie turbiny nie odpala auto, może to oznaczać, że turbo zostało źle podłączone lub zamontowano nieodpowiednią turbinę do Twojego silnika. Błąd ten należy jak najszybciej skorygować.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

radek
2023-01-13 10:10:05
Jeśli pojazd z uszkodzoną turbiną nie odpala, przyczyną może być kilka rzeczy. Poniżej przedstawiam kilka możliwych przyczyn: Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania: Czujnik ciśnienia doładowania jest odpowiedzialny za kontrolowanie ilości powietrza dostarczanego do silnika przez turbosprężarkę. Uszkodzenie tego czujnika może uniemożliwić pojazdowi odpalenie. Uszkodzony zawór wastegate: Zawór wastegate jest odpowiedzialny za regulację ciśnienia doładowania w układzie turbosprężarki. Uszkodzenie tego zaworu może uniemożliwić pojazdowi odpalenie. Uszkodzony przepływomierz powietrza: Przepływomierz powietrza jest odpowiedzialny za pomiar ilości powietrza dostarczanego do silnika. Uszkodzenie tego urządzenia może uniemożliwić pojazdowi odpalenie. Uszkodzony moduł sterujący: Moduł sterujący jest odpowiedzialny za kontrolowanie układu turbosprężarki. Uszkodzenie tego modułu może uniemożliwić pojazdowi odpalenie. Uszkodzony układ paliwowy: Układ paliwowy jest odpowiedzialny za dostarczanie paliwa do silnika. Uszkodzenie tego układu może uniemożliwić pojazdowi odpalenie. Należy pamiętać, że uszkodzona turbina jest tylko jednym z wielu problemów, które mogą uniemożliwić pojazdowi odpalenie. Aby dokładnie zdiagnozować przyczynę problemu, należy skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą od układów doładowania.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60