Pojazd z uszkodzoną turbiną nie odpala – przyczyna
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Powodem, dla którego Twoje auto nie chce odpalić lub – co gorsza – zaniemogło w trakcie podróży, może być obecność oleju na tłokach, co powoduje, że rozrusznik nie kręci wałem korbowym silnika. Powodem, może być również mocno wyeksploatowane CHRA, które jest sercem turbo. Poważne szkody wyrządzić może także ciało obce, które przedostało się do silnika układem dolotowym.
1. Oto typowe objawy wskazujące na awarię turbiny
Awarię turbo zapowiada jej głośna praca, która charakteryzuje się takimi odgłosami, jak świst, gwizd, zgrzytanie, a nawet pohukiwanie sowy. Nie wolno ich bagatelizować! Szybkiej reakcji wymagają również objawy takie jak: plama oleju w miejscu, gdzie stoi pojazd oraz obecność oleju na obudowie silnika – wskazywać to może na wycieki oleju spowodowane wyeksploatowanymi uszczelkami lub zbyt wysokim ciśnieniem w turbinie. Kolejne niepożądane objawy to kłęby dymu wydostające się z rury wydechowej oraz nieregularna praca jednostki napędowej, której często towarzyszy kontrolka check engine.
W takiej sytuacji jedyne słuszne rozwiązanie to kontakt z serwisem w celu poddania tubo regeneracji. Na uwadze należy mieć to, że w przypadku poważnego uszkodzenia turbo, żaden serwis nie będzie w stanie go odratować, a kierowcę czeka spory wydatek w postaci zakupu fabrycznie nowej turbiny, która tania nie jest.
Jak obchodzić się z turbo po regeneracji, to warto wiedzieć
Nie tylko poprawnie przeprowadzony proces regeneracji turbo, w który wlicza się również jego regulacja, wpływa na jego dłuższą żywotność. Duży wpływ ma także eksploatacja auta z turbodoładowaniem, bo przecież jak dbasz, tak masz.
Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny nie powinno rozpoczynać się od wciskania pedału w podłogę, które spowoduje skok obrotów. Po zamontowaniu turbo pierwsze odpalanie przebiegać powinno w sposób spokojny – przez około 30-40 minut turbo powinno popracować na tzw. luzie.
Zanim jednak dojdzie do odpalania jednostki napędowej, pamiętać należy o wymianie oleju silnikowego wraz z filtrem oleju – zarówno filtr, jak i olej powinny być bardzo dobrej jakości.
Jeżeli zastosowałeś się do wytycznych związanych z montażem turbo po regeneracji, a mimo to po wymianie turbiny nie odpala auto, może to oznaczać, że turbo zostało źle podłączone lub zamontowano nieodpowiednią turbinę do Twojego silnika. Błąd ten należy jak najszybciej skorygować.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Jeśli pojazd z uszkodzoną turbiną nie odpala, przyczyną może być kilka rzeczy. Poniżej przedstawiam kilka możliwych przyczyn:
Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania: Czujnik ciśnienia doładowania jest odpowiedzialny za kontrolowanie ilości powietrza dostarczanego do silnika przez turbosprężarkę. Uszkodzenie tego czujnika może uniemożliwić pojazdowi odpalenie.
Uszkodzony zawór wastegate: Zawór wastegate jest odpowiedzialny za regulację ciśnienia doładowania w układzie turbosprężarki. Uszkodzenie tego zaworu może uniemożliwić pojazdowi odpalenie.
Uszkodzony przepływomierz powietrza: Przepływomierz powietrza jest odpowiedzialny za pomiar ilości powietrza dostarczanego do silnika. Uszkodzenie tego urządzenia może uniemożliwić pojazdowi odpalenie.
Uszkodzony moduł sterujący: Moduł sterujący jest odpowiedzialny za kontrolowanie układu turbosprężarki. Uszkodzenie tego modułu może uniemożliwić pojazdowi odpalenie.
Uszkodzony układ paliwowy: Układ paliwowy jest odpowiedzialny za dostarczanie paliwa do silnika. Uszkodzenie tego układu może uniemożliwić pojazdowi odpalenie.
Należy pamiętać, że uszkodzona turbina jest tylko jednym z wielu problemów, które mogą uniemożliwić pojazdowi odpalenie. Aby dokładnie zdiagnozować przyczynę problemu, należy skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą od układów doładowania.