Localizations image

Pojazd z uszkodzoną turbiną nie odpala – przyczyna

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis napraw turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Powodem, dla którego Twoje auto nie chce odpalić lub – co gorsza – zaniemogło w trakcie podróży, może być obecność oleju na tłokach, co powoduje, że rozrusznik nie kręci wałem korbowym silnika. Powodem, może być również mocno wyeksploatowane CHRA, które jest sercem turbo. Poważne szkody wyrządzić może także ciało obce, które przedostało się do silnika układem dolotowym. 

1. Oto typowe objawy wskazujące na awarię turbiny

Awarię turbo zapowiada jej głośna praca, która charakteryzuje się takimi odgłosami, jak świst, gwizd, zgrzytanie, a nawet pohukiwanie sowy. Nie wolno ich bagatelizować! Szybkiej reakcji wymagają również objawy takie jak: plama oleju w miejscu, gdzie stoi pojazd oraz obecność oleju na obudowie silnika – wskazywać to może na wycieki oleju spowodowane wyeksploatowanymi uszczelkami lub zbyt wysokim ciśnieniem w turbinie. Kolejne niepożądane objawy to kłęby dymu wydostające się z rury wydechowej oraz nieregularna praca jednostki napędowej, której często towarzyszy kontrolka check engine.

W takiej sytuacji jedyne słuszne rozwiązanie to kontakt z serwisem w celu poddania tubo regeneracji. Na uwadze należy mieć to, że w przypadku poważnego uszkodzenia turbo, żaden serwis nie będzie w stanie go odratować, a kierowcę czeka spory wydatek w postaci zakupu fabrycznie nowej turbiny, która tania nie jest.

turbosprężarka

Jak obchodzić się z turbo po regeneracji, to warto wiedzieć

Nie tylko poprawnie przeprowadzony proces regeneracji turbo, w który wlicza się również jego regulacja, wpływa na jego dłuższą żywotność. Duży wpływ ma także eksploatacja auta z turbodoładowaniem, bo przecież jak dbasz, tak masz.

Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny nie powinno rozpoczynać się od wciskania pedału w podłogę, które spowoduje skok obrotów. Po zamontowaniu turbo pierwsze odpalanie przebiegać powinno w sposób spokojny – przez około 30-40 minut turbo powinno popracować na tzw. luzie.

Zanim jednak dojdzie do odpalania jednostki napędowej, pamiętać należy o wymianie oleju silnikowego wraz z filtrem oleju – zarówno filtr, jak i olej powinny być bardzo dobrej jakości.

Jeżeli zastosowałeś się do wytycznych związanych z montażem turbo po regeneracji, a mimo to po wymianie turbiny nie odpala auto, może to oznaczać, że turbo zostało źle podłączone lub zamontowano nieodpowiednią turbinę do Twojego silnika. Błąd ten należy jak najszybciej skorygować.

Komentarze

radek 2023-01-13 10:10:05

Jeśli pojazd z uszkodzoną turbiną nie odpala, przyczyną może być kilka rzeczy. Poniżej przedstawiam kilka możliwych przyczyn:
Uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania: Czujnik ciśnienia doładowania jest odpowiedzialny za kontrolowanie ilości powietrza dostarczanego do silnika przez turbosprężarkę. Uszkodzenie tego czujnika może uniemożliwić pojazdowi odpalenie.
Uszkodzony zawór wastegate: Zawór wastegate jest odpowiedzialny za regulację ciśnienia doładowania w układzie turbosprężarki. Uszkodzenie tego zaworu może uniemożliwić pojazdowi odpalenie.
Uszkodzony przepływomierz powietrza: Przepływomierz powietrza jest odpowiedzialny za pomiar ilości powietrza dostarczanego do silnika. Uszkodzenie tego urządzenia może uniemożliwić pojazdowi odpalenie.
Uszkodzony moduł sterujący: Moduł sterujący jest odpowiedzialny za kontrolowanie układu turbosprężarki. Uszkodzenie tego modułu może uniemożliwić pojazdowi odpalenie.
Uszkodzony układ paliwowy: Układ paliwowy jest odpowiedzialny za dostarczanie paliwa do silnika. Uszkodzenie tego układu może uniemożliwić pojazdowi odpalenie.
Należy pamiętać, że uszkodzona turbina jest tylko jednym z wielu problemów, które mogą uniemożliwić pojazdowi odpalenie. Aby dokładnie zdiagnozować przyczynę problemu, należy skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą od układów doładowania.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO