
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Powodem, dla którego Twoje auto nie chce odpalić lub – co gorsza – zaniemogło w trakcie podróży, może być obecność oleju na tłokach, co powoduje, że rozrusznik nie kręci wałem korbowym silnika. Powodem, może być również mocno wyeksploatowane CHRA, które jest sercem turbo. Poważne szkody wyrządzić może także ciało obce, które przedostało się do silnika układem dolotowym.
1. Oto typowe objawy wskazujące na awarię turbiny
Awarię turbo zapowiada jej głośna praca, która charakteryzuje się takimi odgłosami, jak świst, gwizd, zgrzytanie, a nawet pohukiwanie sowy. Nie wolno ich bagatelizować! Szybkiej reakcji wymagają również objawy takie jak: plama oleju w miejscu, gdzie stoi pojazd oraz obecność oleju na obudowie silnika – wskazywać to może na wycieki oleju spowodowane wyeksploatowanymi uszczelkami lub zbyt wysokim ciśnieniem w turbinie. Kolejne niepożądane objawy to kłęby dymu wydostające się z rury wydechowej oraz nieregularna praca jednostki napędowej, której często towarzyszy kontrolka check engine.
W takiej sytuacji jedyne słuszne rozwiązanie to kontakt z serwisem w celu poddania tubo regeneracji. Na uwadze należy mieć to, że w przypadku poważnego uszkodzenia turbo, żaden serwis nie będzie w stanie go odratować, a kierowcę czeka spory wydatek w postaci zakupu fabrycznie nowej turbiny, która tania nie jest.

Jak obchodzić się z turbo po regeneracji, to warto wiedzieć
Nie tylko poprawnie przeprowadzony proces regeneracji turbo, w który wlicza się również jego regulacja, wpływa na jego dłuższą żywotność. Duży wpływ ma także eksploatacja auta z turbodoładowaniem, bo przecież jak dbasz, tak masz.
Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny nie powinno rozpoczynać się od wciskania pedału w podłogę, które spowoduje skok obrotów. Po zamontowaniu turbo pierwsze odpalanie przebiegać powinno w sposób spokojny – przez około 30-40 minut turbo powinno popracować na tzw. luzie.
Zanim jednak dojdzie do odpalania jednostki napędowej, pamiętać należy o wymianie oleju silnikowego wraz z filtrem oleju – zarówno filtr, jak i olej powinny być bardzo dobrej jakości.
Jeżeli zastosowałeś się do wytycznych związanych z montażem turbo po regeneracji, a mimo to po wymianie turbiny nie odpala auto, może to oznaczać, że turbo zostało źle podłączone lub zamontowano nieodpowiednią turbinę do Twojego silnika. Błąd ten należy jak najszybciej skorygować.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze