Pogwizduje turbina – objawy awarii
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Prawidłowo pracująca turbosprężarka jest niemalże niesłyszalna, natychmiastowej interwencji wymaga sytuacja, kiedy zaczyna ona pogwizdywać, ponieważ sugerować to może jej awarię, a dokładniej uszkodzony wirnik turbiny. Gwizd turbiny wskazywać może także na nieszczelność układu dolotowego, ale też nieprawidłowe podłączenie turbiny.
Z kolei, jeśli występuje sytuacja taka jak gwiżdżąca turbina po regeneracji wskazuje to na nieprawidłowo przeprowadzony proces naprawczo-regeneracyjny. W takim przypadku przyczyn może być najczęściej dwie:
1. Niedokładnie wyczyszczona turbina, a co za tym idzie zmienna geometrii łopatek turbiny,
2. Całkowity brak lub niedokładnie przeprowadzona kalibracja turbosprężarki.
W przypadku skierowania się z niesprawną turbiną do niedoświadczonego mechanika często zdarzają się sytuacyjnie, kiedy to pozostawi on nieświadomie w przewodach ciało obce, takie jak np. śruba – to również spowodować może poważne szkody w pojeździe.
1. Gwizd turbo – tuning
W przypadku samochodów sportowych o dużej mocy silnika, takich jak Supra, czy też Skyline charakterystyczny gwizd turbo jest wręcz rzeczą pożądaną i obowiązkową - nie wskazuje na awarię turbo. Jest to po prostu inny rodzaj dźwięku. Nie jeden z tunerów z chęcią odpowie Ci na pytanie - jak uzyskać dźwięk turbiny. Jeżeli chcesz, aby Twoja turbina wydawała gwizd przy dodawaniu gazu to powinieneś mieć świadomość tego, że samo zastosowanie stożkowego filtra powietrza niewiele da, należy przeprowadzić szereg innych modyfikacji, a w szczególności posiadać sprawną turbosprężarkę, jak i jednostkę napędową.

Czy gwizd turbiny i brak mocy pojazdu zawsze oznacza usterkę turbo?
Gwizd podczas przyspieszania, jak i w przypadku schodzenia z obrotów wskazywać może na awarię układu turbodoładowania. Brak mocy również może być tego przyczyną, ale również powodować to może nieszczelny intercooler, uszkodzony EGR. Spadek mocy pojazdy będzie również spowodowany zapchanym filtrem cząstek stałych.
Jak widać przyczyn może być kilka, dlatego przed postawieniem diagnozy należy sprawdzić wszystkie możliwe przyczyny. Zbagatelizowanie nawet jednej najmniejszej awarii pojazdu doprowadzić może do reakcji łańcuchowej kolejnych awarii, co finalnie doprowadzić może do bankructwa właściciela pojazdu.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Pogwizdywanie turbiny może być objawem awarii lub niesprawności turbosprężarki. Może być to spowodowane przez kilka czynników, takich jak: uszkodzenie łożysk lub wału turbosprężarki, zanieczyszczenie lub zużycie elementów turbosprężarki, brak ciśnienia oleju na turbosprężarce, nieprawidłowe działanie układu dolotowego. Jeśli pojawia się pogwizdywanie turbiny, należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem, który przeprowadzi odpowiednie badanie i postawi diagnozę.