
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Prawidłowo pracująca turbosprężarka jest niemalże niesłyszalna, natychmiastowej interwencji wymaga sytuacja, kiedy zaczyna ona pogwizdywać, ponieważ sugerować to może jej awarię, a dokładniej uszkodzony wirnik turbiny. Gwizd turbiny wskazywać może także na nieszczelność układu dolotowego, ale też nieprawidłowe podłączenie turbiny.
Z kolei, jeśli występuje sytuacja taka jak gwiżdżąca turbina po regeneracji wskazuje to na nieprawidłowo przeprowadzony proces naprawczo-regeneracyjny. W takim przypadku przyczyn może być najczęściej dwie:
1. Niedokładnie wyczyszczona turbina, a co za tym idzie zmienna geometrii łopatek turbiny,
2. Całkowity brak lub niedokładnie przeprowadzona kalibracja turbosprężarki.
W przypadku skierowania się z niesprawną turbiną do niedoświadczonego mechanika często zdarzają się sytuacyjnie, kiedy to pozostawi on nieświadomie w przewodach ciało obce, takie jak np. śruba – to również spowodować może poważne szkody w pojeździe.
1. Gwizd turbo – tuning
W przypadku samochodów sportowych o dużej mocy silnika, takich jak Supra, czy też Skyline charakterystyczny gwizd turbo jest wręcz rzeczą pożądaną i obowiązkową - nie wskazuje na awarię turbo. Jest to po prostu inny rodzaj dźwięku. Nie jeden z tunerów z chęcią odpowie Ci na pytanie - jak uzyskać dźwięk turbiny. Jeżeli chcesz, aby Twoja turbina wydawała gwizd przy dodawaniu gazu to powinieneś mieć świadomość tego, że samo zastosowanie stożkowego filtra powietrza niewiele da, należy przeprowadzić szereg innych modyfikacji, a w szczególności posiadać sprawną turbosprężarkę, jak i jednostkę napędową.

Czy gwizd turbiny i brak mocy pojazdu zawsze oznacza usterkę turbo?
Gwizd podczas przyspieszania, jak i w przypadku schodzenia z obrotów wskazywać może na awarię układu turbodoładowania. Brak mocy również może być tego przyczyną, ale również powodować to może nieszczelny intercooler, uszkodzony EGR. Spadek mocy pojazdy będzie również spowodowany zapchanym filtrem cząstek stałych.
Jak widać przyczyn może być kilka, dlatego przed postawieniem diagnozy należy sprawdzić wszystkie możliwe przyczyny. Zbagatelizowanie nawet jednej najmniejszej awarii pojazdu doprowadzić może do reakcji łańcuchowej kolejnych awarii, co finalnie doprowadzić może do bankructwa właściciela pojazdu.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze