Localizations image

Pogwizduje turbina – objawy awarii

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Prawidłowo pracująca turbosprężarka jest niemalże niesłyszalna, natychmiastowej interwencji wymaga sytuacja, kiedy zaczyna ona pogwizdywać, ponieważ sugerować to może jej awarię, a dokładniej uszkodzony wirnik turbiny. Gwizd turbiny wskazywać może także na nieszczelność układu dolotowego, ale też nieprawidłowe podłączenie turbiny.

Z kolei, jeśli występuje sytuacja taka jak gwiżdżąca turbina po regeneracji wskazuje to na nieprawidłowo przeprowadzony proces naprawczo-regeneracyjny. W takim przypadku przyczyn może być najczęściej dwie:

1. Niedokładnie wyczyszczona turbina, a co za tym idzie zmienna geometrii łopatek turbiny,
2. Całkowity brak lub niedokładnie przeprowadzona kalibracja turbosprężarki.

W przypadku skierowania się z niesprawną turbiną do niedoświadczonego mechanika często zdarzają się sytuacyjnie, kiedy to pozostawi on nieświadomie w przewodach ciało obce, takie jak np. śruba – to również spowodować może poważne szkody w pojeździe.

1. Gwizd turbo – tuning

W przypadku samochodów sportowych o dużej mocy silnika, takich jak Supra, czy też Skyline charakterystyczny gwizd turbo jest wręcz rzeczą pożądaną i obowiązkową - nie wskazuje na awarię turbo. Jest to po prostu inny rodzaj dźwięku. Nie jeden z tunerów z chęcią odpowie Ci na pytanie - jak uzyskać dźwięk turbiny. Jeżeli chcesz, aby Twoja turbina wydawała gwizd przy dodawaniu gazu to powinieneś mieć świadomość tego, że samo zastosowanie stożkowego filtra powietrza niewiele da, należy przeprowadzić szereg innych modyfikacji, a w szczególności posiadać sprawną turbosprężarkę, jak i jednostkę napędową.

Pogwizduje turbina – objawy awarii
Pogwizduje turbina – objawy awarii

Czy gwizd turbiny i brak mocy pojazdu zawsze oznacza usterkę turbo?

Gwizd podczas przyspieszania, jak i w przypadku schodzenia z obrotów wskazywać może na awarię układu turbodoładowania. Brak mocy również może być tego przyczyną, ale również powodować to może nieszczelny intercooler, uszkodzony EGR. Spadek mocy pojazdy będzie również spowodowany zapchanym filtrem cząstek stałych.

Jak widać przyczyn może być kilka, dlatego przed postawieniem diagnozy należy sprawdzić wszystkie możliwe przyczyny. Zbagatelizowanie nawet jednej najmniejszej awarii pojazdu doprowadzić może do reakcji łańcuchowej kolejnych awarii, co finalnie doprowadzić może do bankructwa właściciela pojazdu.

Czy gwizd turbiny i brak mocy pojazdu zawsze oznacza usterkę turbo?
Czy gwizd turbiny i brak mocy pojazdu zawsze oznacza usterkę turbo?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Jak działa turbina – Melett – Turbo Serwis 02 października 2018

Jak działa turbina – Melett – Turbo Serwis

1. Jednym z głównych podzespołów turbosprężarki jest turbina, nazywana „częścią...

Dania (DK) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Danii (Danmark) – cała Europa 12 kwietnia 2019

Dania (DK) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Danii (Danmark) – cała Europa

1. Dania - gdzie zregenerować turbosprężarkę? Dania to najmniejszy kraj z państw...

Pierwsze uruchomienie turbo - jak powinno wyglądać? 25 października 2021

Pierwsze uruchomienie turbo - jak powinno wyglądać?

Docieranie turbosprężarki po jej regeneracji należy przeprowadzać w sposób przemyślany....

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO