Po czym poznać, że turbina jest zepsuta?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Można poznać zepsutą turbinę poprzez kilka czynników, najbardziej charakterystycznym objawem jest zauważalny dym wydobywający się z rury wydechowej. Duża ilość gęstego dymu o bardzo ciemnym, niemal czarnym zabarwieniu świadczy o zepsuciu/zużyciu naszej turbiny. Nie umknie też nam hałas – dźwięki, które wydaje zepsuta turbina są porównywalne do syreny karetki pogotowia i bardzo trudno je zignorować. Kolejnym objawem, którego nie można przeoczyć, jest szybki spadek poziomu oleju, ale także spadek mocy silnika.
Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Uszkodzoną turbina czy można jechać
Razem ze zużyciem eksploatacyjnym turbosprężarki idzie zwiększenie spalania oleju silnikowego oraz wydobywanie nietypowych odgłosów przez jednostkę. Zużycie rozpoznamy po gwiździe towarzyszącemu pracy turbosprężarki – czyli od ok. 1500 obr/min; a także nieregularne rozwijanie mocy czy spadek osiągów. Możemy jeszcze zobaczyć zjawisko przechodzenia silnika w tryb awaryjny – mogą pojawić się kody błędów dotyczące np. złego ciśnienia doładowania.
Musimy mieć świadomość, że z uszkodzoną turbiną nie możemy jeździć. Jeżeli wymienione wyżej objawy pojawią się, powinniśmy niezwłocznie udać się do najbliższego serwisu.
1. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Objawy uszkodzonej turbosprężarki bardzo łatwo zobaczyć – w szczególności, gdy auto jest użytkowane na co dzień przez tego samego kierowcę. Niesprawna turbina to przede wszystkim:
1. Spadek mocy silnika, auto niechętnie zbiera się do startu, a wejście w wysoki zakres obrotów sprawia dużo problemów.
2. Dym z rury wydechowej – kiedy z rury wydobywa się zauważalny, gęsty, ciemny dym, może mieć on związek właśnie z niesprawną turbiną.
3. Szybki ubytek oleju – uszkodzona turbina pobiera o wiele większą ilość oleju ze względu na zwiększone tarcie i podwyższoną temperaturę.
4. Hałas z komory silnika – kiedy dźwięk turbiny zmienia swoje natężenie, staje się głośniejszy lub traci jednostajność, oznaczać to będzie problem z wirnikiem turbosprężarki.
2. Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna
Jednym z pierwszych, ale nie jedynym objawem uszkodzenia naszej turbiny, który jesteśmy w stanie zauważyć, jest odczuwalny spadek mocy silnika. Odczujemy wtedy, że nasze auto nie przyspiesza tak szybko, jak kiedyś – czyli turbo nie daje zastrzyku energii lub nie osiąga maksymalnej prędkości. Każda turbosprężarka generuje pewien poziom hałasu, którego większość ludzi i tak nie zauważa. Jednak jeżeli nasza turbina jest uszkodzona, jej dźwięk będzie coraz głośniejszy, bardziej zauważalny. Jeszcze innym objawem uszkodzenia jest zwiększone zadymienie spalin, a po ich kolorze można wstępnie określić rodzaj usterki, zarówno niebieski jak i czarny dym mogą wskazywać na nieprawidłową pracę lub awarię turbiny.
3. Objawy uszkodzonej turbiny - Jak dbać o silnik z turbodoładowaniem? - Objawy uszkodzonej turbiny w benzynie
Kiedy twoje auto zaczęło opornie przyspieszać, a z wydechu wydobywa się gęsty, ciemny dym – to twoja turbina jest uszkodzona. Aby zadbać o silnik z turbodoładowaniem, pamiętajmy o wolnym stracie – po włączeniu silnika nie obciążaj go od razu, należy odczekać 30 sekund, aby pompa przesłała olej do wirnika. Pamiętaj o regularnej wymianie oleju, oraz żeby był on jak najlepszej jakości – zgodnie z zaleceniami producenta. Po dynamicznej jeździe nie należy wyłączać od razu silnika, odczekajmy 2-3 minuty aby turbina wyhamowała.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina może być zepsuta na wiele sposobów, jednak niektóre z objawów, które mogą wskazywać na jej uszkodzenie to: wzrost temperatury wydechu, zwiększone dymienie, spadek mocy silnika
Hukanie lub inne niepokojące dźwięki podczas pracy silnika, wzrost zużycia paliwa oraz brak reakcji na naciśnięcie pedału gazu. Należy jednak pamiętać, że wystąpienie jednego z tych objawów nie oznacza automatycznie, że turbina jest zepsuta. Dlatego też, w celu potwierdzenia diagnozy, konieczne jest przeprowadzenie odpowiednich testów i przeglądów przez specjalistę.