Po czym poznać, że turbina jest do wymiany? Trudno to dostrzec!
Turbina może wymagać wymiany lub regeneracji, jeśli zaobserwujemy niepokojące objawy w naszym aucie, takie jak:
- gwizd, szum lub stukanie z okolicy silnika,
- zmniejszenie mocy jednostki napędowej,
- nadmierne kopcenie czarnym dymem z rury wydechowej,
- problemy z uruchomieniem pojazdu (uszkodzone turbo może utrudnić rozruch silnika),
- kontrolka błędu na desce rozdzielczej (Check Engine).
Jeśli zauważysz którykolwiek z tych symptomów, jak najszybciej skontaktuj się z mechanikiem. Warto pamiętać, że samemu ciężko jest znaleźć przyczynę problemu, ponieważ objawy nieszczelnej turbiny, uszkodzonej turbiny czy zniszczonych łopatek są bardzo podobne. Dlatego, jeśli masz wątpliwości, który element w Twoim samochodzie jest zepsuty, należy udać się do profesjonalnego serwisu, gdzie turbo przejdzie specjalistyczną diagnostykę.
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |


Gwizd turbiny - czy to już koniec?
Gwizd turbiny to jeden z najczęstszych objawów uszkodzenia turbosprężarki w dieslu. Oto kilka możliwych przyczyn nietypowych dźwięków z okolicy maski:
- uszkodzenie łożysk - Jeśli łożyska ulegną uszkodzeniu, wirnik będzie obracał się nierównomiernie, co może powodować gwizdanie,
- awaria łopatek wirnika, może powodować ocieranie się łopatek o obudowę turbiny, co może powodować hałas,
- usterka uszczelnień – zepsute uszczelnienia mogą powodować przedostawanie się oleju lub spalin do wnętrza turbiny, stąd dźwięk podobny do gwizdania.
Jeśli zauważysz gwizdanie turbo, zalecamy skontaktować się z serwisem. Mechanik przeprowadzi diagnostykę i ustali przyczynę problemu, a także sprawdzi czy turbina się kończy. Jeśli turbo będzie uszkodzone, mechanik zaproponuje Ci najlepsze rozwiązanie zniwelowania awarii.
Czy dbałość jest kluczem do długiej żywotności turbo?

Tak, prawidłowa dbałość o turbosprężarkę w dieslu to klucz do jej długiej żywotności. Turbo to złożony i delikatny mechanizm, który narażony jest na duże obciążenia. Dlatego ważne jest, aby stosować się zasad, które pomogą w jego prawidłowym użytkowaniu i konserwacji. Oto kilka przykładowych wskazówek, jak dbać o turbinę:
- regularnie sprawdzaj stan oleju i filtra oleju (stary olej może spowodować uszkodzenie podzespołu).
- unikaj częstego hamowania i przyśpieszania,
- nie wyłączaj silnika od razu po dynamicznej jeździe (pozwól turbinie ostygnąć),
- systematycznie serwisuj swój pojazd i tankuj jedynie na sprawdzonych stacjach.
Stosując się do tych zaleceń, możesz wydłużyć trwałość turbosprężarki i uniknąć kosztownych napraw.
Czarny dym z rury wydechowej - czy to turbo?
Czarny dym z rury wydechowej to objaw, który może być spowodowany wieloma czynnikami, w tym uszkodzeniem turbiny. Jednak warto wiedzieć, że nie jest to jedyna możliwa przyczyna. Oto kilka problemów powodujących kopcenie:
- awaria wtryskiwaczy CR lub pompy wtryskowej,
- usterka filtra cząstek stałych (DPF) lub uszkodzenie układu recyrkulacji spalin (EGR),
- zniszczenie turbosprężarki.
Jeżeli zauważysz dym z wydechu w swoim aucie, wato przeprowadzić diagnostykę części. Prawidłowo postawiona diagnoza pomoże Ci szybko i właściwie pozbyć się problemu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek