blog

Po czym poznać, że turbina „bierze olej”? Sprawdź to!

25 sierpnia 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Można to rozpoznać po nieproporcjonalnie dużym dymie z układu wydechowego, zwłaszcza o kolorze białym lub niebieskim. Kolejnym czynnikiem, który może wskazywać na ten problem jest nadmierne zużycie oleju, szczególnie jeśli ilość jaką musimy uzupełnić się zwiększa. Dodatkowym silnie alarmującym znakiem są wycieki oleju w okolicach turbiny oraz niepokojące dźwięki podczas jazdy jak zgrzytanie, huczenie czy gwizd. Wyrażenie turbina, która „bierze olej”, oznacza, że olej z układu smarowania silnika dostaje się do turbosprężarki, co może prowadzić do poważnych uszkodzeń i obniżenia wydajności całego pojazdu.

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Jak sprawdzić, czy turbo bierze olej?

Sprawdzenie tego, czy turbina pobiera za dużą ilość oleju jest możliwe poprzez diagnozę mechaniczną. Jeśli mamy podejrzenia problemu, zaleca się skonsultowanie z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą ds. turbosprężarek, ponieważ w serwisie może zostać przeprowadzona bardziej zaawansowana diagnostyka jak np. testy ciśnienia. Warto również przeprowadzać regularną kontrolę poziomu oleju w silniku i zwrócić uwagę na to jak często wymagane jest jego uzupełnienie. Główną przyczyną, dlaczego turbina bierze olej są uszkodzone uszczelnienia, niewłaściwe smarowanie lub nadmierne nagrzewanie turbosprężarki, np. z powodu ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej.

Kiedy wiadomo, że turbina jest do wymiany?

turbina bierze olej

Na decyzję o wymianie turbiny wpływa kilka czynników, jednym z najistotniejszych są poważne uszkodzenia mechaniczne. Jeśli turbina posiada znaczące usterki wirnika, łopatki czy łożyska, bardziej opłacalna może być wymiana komponentu na całkowicie nowy. Kolejnym istotnym punktem, który może decydować o wymianie turbiny jest jej niska wydajność. Jeśli turbosprężarka nie generuje odpowiedniego doładowania lub powoduje spadek mocy silnika, naprawa może być bardziej kosztowna i czasami mniej opłacalna niż wymiana modułu na nowy. Inny znaczący problem, który może okazać się decydujący przy zamianie turbiny są wycieki lub puszczanie oleju do układu wydechowego. Wszystko to może prowadzić do nieprawidłowej pracy silnika oraz poważnych uszkodzeń innych komponentów.

Jak sprawdzić, czy jest smarowanie turbiny?

Smarowanie turbiny jest kluczowym elementem utrzymania jej prawidłowego działania i trwałości, żeby sprawdzić, czy proces ten przebiega prawidłowo można skontrolować poziom oleju. Jego niewystarczający poziom może prowadzić do niedostatecznego smarowania turbiny. Kolejny sposób to obserwacja wskaźników ciśnienia oleju na desce rozdzielczej. Warto też przeprowadzać kontrolę wycieków oleju. Jeśli zastanawiasz się jak sprawdzić czy turbo puszcza olej, to warto regularnie sprawdzać okolicę turbosprężarki pod kątem widocznych wysięków. Natomiast jeśli zauważyłeś olej kapiący z turbiny, jest to problem, który wymaga pilnej uwagi. Należy jak najszybciej skonsultować się z wyspecjalizowanym mechanikiem ds. turbin, aby uzyskać dokładną diagnozę i podjąć odpowiednie kroki naprawcze.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60