Po czym poznać że turbina bierze olej? Sięgnij po sprawdzone sposoby
Objawy wycieku oleju przez turbosprężarkę obejmują zwiększoną produkcję spalin o charakterystycznym niebieskim zabarwieniu, ciągłą konieczność uzupełniania oleju silnikowego, spadek osiągów silnika, szarpanie silnika podczas jazdy na wysokich obrotach, wykrywalne ślady oleju w układzie dolotowym. Objawy wycieku oleju przez turbosprężarkę są ważne do natychmiastowego rozpoznania, aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń silnika. Warto również zauważyć, że te symptomy mogą prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa i wpływać na ogólną wydajność pojazdu. Dlatego, jeśli zauważysz którekolwiek z tych objawów, zaleca się natychmiastową diagnostykę i naprawę, aby utrzymać sprawność i trwałość silnika oraz zapewnić bezpieczną eksploatację pojazdu.

Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Nowa turbina puszcza olej do intercoolera
Jeśli zauważysz, że turbosprężarka wypuszcza olej do intercoolera, może to sugerować jej zużycie. W przypadku wycieku oleju z turbosprężarki do układu dolotowego, może to również wskazywać na uszkodzenie wirnika. Jazda z uszkodzonym intercoolerem może wpływać nie tylko na mechanikę silnika, ale także na zanieczyszczenie intercoolera metalowymi opiłkami lub innymi fragmentami, np. z wirnika. Nieszczelność intercoolera to kolejny problem, którego objawy obejmują spadek mocy silnika, zwiększone zużycie paliwa oraz podejrzany dym wydobywający się z układu wydechowego. Nieszczelny intercooler uniemożliwia dostarczenie odpowiedniej ilości powietrza, co negatywnie wpływa na wydajność samochodu. Dodatkowo, turbosprężarka nie będzie w stanie generować wymaganego ciśnienia w układzie, co skutkuje szybszym jej zużyciem.
Olej w zapewnieniu optymalnej pracy turbosprężarki

Olej odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu optymalnej pracy turbosprężarki, będąc jednocześnie czynnikiem niezbędnym dla trwałości i wydajności tego ważnego elementu silnika. Szczególnie ważne są 4 aspekty.
Smarność i Redukcja Tarcia - olej pełni funkcję smaru dla obracających się elementów turbosprężarki. Działa jako bariera między ruchomymi częściami, redukując tarcie i zużycie, co jest kluczowe dla zachowania efektywności i trwałości turbosprężarki.
Chłodzenie - w wyniku intensywnego obrotu i działania turbosprężarki, dochodzi do wzrostu temperatury. Olej pełni rolę chłodziwa, odprowadzając ciepło z obszarów o podwyższonej temperaturze. Dzięki temu procesowi, olej przyczynia się do utrzymania odpowiednich warunków pracy i wydajności turbosprężarki.
Ochrona przed Korozją - turbosprężarki są narażone na działanie wysokich temperatur i warunków środowiskowych. Olej pełni funkcję ochronną, zapobiegając korozji i utrzymaniu integralności strukturalnej turbosprężarki.
Uszczelnianie - olej pełni istotną rolę w uszczelnianiu przestrzeni między elementami turbosprężarki. Dzięki właściwościom smarnym, olej pomaga zminimalizować straty ciśnienia, co jest kluczowe dla efektywnego działania turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek