Poniżej przedstawiamy najważniejsze punkty dotyczące tego, po czym poznać, że turbina jest zepsuta:
• Obniża się moc silnika;
• Wystąpiła awaria nagrzewnicy powietrza;
• Wzrosło zużycie paliwa;
• Pojawiły się niecodzienne dźwięki i hałasy;
• Pokazują się błędy diagnostyczne na desce rozdzielczej lub komputerze diagnostycznym;
• Ciśnienie doładowania jest zbyt niskie;
• Spaliny przybierają barwy szarości, niebieskiego oraz czarnego i białego koloru;
• Zbierają się osady oleju na obudowie silnika;
• W kabinie kierowcy wyczuwalny jest zapach spalonego oleju;
• Pojawia się szarpanie i drganie podczas przyspieszania;
• Wydobywa się dym z okolic turbiny;
• Olej szybko się zużywa;
• Pojawiają się problemy przy odpalaniu auta;
• Pokazują się osady oleju na przewodach pomiędzy turbosprężarką, a intercoolerem.
Warto jest zwrócić na to uwagę, gdyż koszty nowej turbosprężarki są bardzo wysokie, dlatego najlepiej wykonywać odpowiednie prace konserwatorskie oraz przestrzegać zaleceń producenta. W przypadku awarii można rozważyć regenerację turbosprężarki, co jest bardziej ekonomicznym rozwiązaniem od zakupu nowej.
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Jak sprawdzić stan turbosprężarki?
Najlepiej udać się do specjalistycznego warsztatu, gdzie stan turbosprężarki sprawdzi wykwalifikowany mechanik na komputerze diagnostycznym. Jeżeli jednak chcesz spróbować samemu oszacować, w jakim stanie jest Twoje turbo, możesz:
• Przysłuchać się uważanie pracy zimnego silnika – wszelkie dźwięki są sygnałem alarmującym;
• Sprawdź, czy na obudowie Twojej turbiny nie znajdują się osady z oleju;
• Przyglądnij się, czy spaliny wydobywające się z rudy wydechowej mają jakiś kolor;
• Możesz również zeskanować układ za pomocą specjalnego urządzenia (potrzebujesz interfejsu, odpowiedniego oprogramowania, laptopa lub smartfona);
• Wyjmij ostrożnie turbosprężarkę ze swojego auta i sprawdź, czy na wałku nie ma luzów, czy łopatki wirnika są ostre i gładkie, a na ścianach turbosprężarki nie ma żadnych śladów otarć;
• Sprawdź, czy siłownik i czujniki są w pełni sprawne;
• Możesz również sprawdzić, czy pierścień łopatek się nie zablokował (o ile masz turbo o zmiennej geometrii).
Jak brzmi Uszkodzona turbina?

Uszkodzona turbosprężarka wydaje dźwięki przypominające wycie karetki pogotowia lub odgłosy, jakie wydaje sowa, są to brzęczenia, syczenia, metaliczny pisk podczas pracy, gwizdanie. Możemy również spotkać się z klekotaniem, czy dźwiękiem tarcia metal o metal. Hałasy te są na tyle uciążliwe, że nie sposób ich ignorować, czy nie zauważyć. Wszelkie oznaki, które wskazują na uszkodzenie turbosprężarki, powinniśmy niezwłocznie skonsultować z mechanikiem, aby nie doprowadzić do poważnych i nieodwracalnych uszkodzeń.
Czy można jeździć z uszkodzoną turbosprężarką?
Nie powinno się jeździć z uszkodzoną turbosprężarką, gdyż prowadzi to do powstawania dalszych uszkodzeń, a ostatecznie nawet do unieruchomienia pojazdu. W przypadku uszkodzenia turbosprężarki zalecane jest zatrzymanie pojazdu i skonsultowanie się z mechanikiem, bądź serwisem samochodowym specjalizującym się w naprawie i regeneracji turbo. Ignorowanie problemu może prowadzić do kosztownych napraw związanych z uszkodzeniem silnika.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze