Po co jest gruszka przy turbinie? Musisz to wiedzieć!
Gruszka przy turbinie, inaczej siłownik podciśnieniowy odpowiada za sterowanie mechanizmem zmiennej geometrii turbiny (VGT). VGT to system, który umożliwia regulowanie kąta nachylania łopatek turbiny, w zależności od obciążenia silnika. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie optymalnego ciśnienia doładowania, które zapewnia większą moc i moment obrotowy przy zachowaniu trwałości turbiny. Do czego więc służy gruszka turbiny i jak dokładnie wygląda jej praca? Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, łopatki turbiny są ustawione w taki sposób, aby umożliwić maksymalny przepływ spalin/ wraz ze wzrostem obciążenia silnika, łopatki turbosprężarki zaczynają się obracać, co zwiększa ciśnienie doładowania. To powoduje, że do komory spalania dostaje się więcej powietrza, co prowadzi do zwiększenia mocy i momentu obrotowego.
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Jakie są objawy uszkodzonej gruszki turbiny?
Najbardziej powszechnie występującymi objawami uszkodzonej gruszki turbiny są:
• Spadek mocy silnika- gdy gruszka turbiny nie działa prawidłowo, łopatki turbiny nie mogą obracać się w taki sposób, ale zapewnić optymalne ciśnienie doładowania. W konsekwencji silnik ma mniej mocy i momentu obrotowego, zwłaszcza przy wyższych obrotach.
• Trudności z wyprzedzeniem- uszkodzona gruszka turbiny może utrudniać wyprzedzanie, ponieważ silnik nie ma wystarczająco dużo mocy, aby szybko przyśpieszyć.
• Opóźniona reakcja silnika na wciskanie pedału gazu- Silnik może nie od razu zwiększać obroty, co może utrudniać płynną jazdę.
• Zwiększone spalanie paliwa- uszkodzona gruszka turbiny może powodować zwiększone spalanie paliwa, ponieważ silnik musi pracować ciężej, aby uzyskać wystarczającą moc.
Jeśli istnieje podejrzenie uszkodzenie gruszki turbiny w pojeździe lub dostrzegalne są któregokolwiek z tych objawów, zaleca się jak najszybszą wizytę u mechanika lub specjalisty ds. turbosprężarek.
Jakie są objawy kończącej się turbiny?

Objawy kończącej się lub uszkodzonej turbosprężarki w silniku Diesla są dość charakterystyczne, można do nich zaliczyć biały lub czarny dym z wydechu. Niepoprawnie działająca turbina może prowadzić do wycieku oleju do układu dolotowego lub do układu wydechowego, co może objawiać się jako wydobywający się biały dym. Natomiast jeśli chodzi o czarny kolor dymu, może świadczyć o nieefektywnym spalaniu paliwa. Typowe dla uszkodzonej turbiny są również nieprawidłowe dźwięki, taki jak gwizdanie, pisk, wycie lub stukanie, które jest słyszalne w okolicach turbosprężarki.
Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu?
Obroty, przy których załącza się turbina w dieslu, mogą się różnić w zależności o modelu pojazdu, jednak w większości przypadków turbosprężarka zaczyna odczuwalnie działać w zakresie obrotów od 1 500 do 2 500 obrotów na minutę lub nawet wyżej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek