blog

Po co jest gruszka przy turbinie? Musisz to wiedzieć!

7 września 2023

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Gruszka przy turbinie, inaczej siłownik podciśnieniowy odpowiada za sterowanie mechanizmem zmiennej geometrii turbiny (VGT). VGT to system, który umożliwia regulowanie kąta nachylania łopatek turbiny, w zależności od obciążenia silnika. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie optymalnego ciśnienia doładowania, które zapewnia większą moc i moment obrotowy przy zachowaniu trwałości turbiny. Do czego więc służy gruszka turbiny i jak dokładnie wygląda jej praca? Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, łopatki turbiny są ustawione w taki sposób, aby umożliwić maksymalny przepływ spalin/ wraz ze wzrostem obciążenia silnika, łopatki turbosprężarki zaczynają się obracać, co zwiększa ciśnienie doładowania. To powoduje, że do komory spalania dostaje się więcej powietrza, co prowadzi do zwiększenia mocy i momentu obrotowego.

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

aktuator turbiny

Jakie są objawy uszkodzonej gruszki turbiny?

Najbardziej powszechnie występującymi objawami uszkodzonej gruszki turbiny są:

Spadek mocy silnika- gdy gruszka turbiny nie działa prawidłowo, łopatki turbiny nie mogą obracać się w taki sposób, ale zapewnić optymalne ciśnienie doładowania. W konsekwencji silnik ma mniej mocy i momentu obrotowego, zwłaszcza przy wyższych obrotach.
Trudności z wyprzedzeniem- uszkodzona gruszka turbiny może utrudniać wyprzedzanie, ponieważ silnik nie ma wystarczająco dużo mocy, aby szybko przyśpieszyć.
Opóźniona reakcja silnika na wciskanie pedału gazu- Silnik może nie od razu zwiększać obroty, co może utrudniać płynną jazdę.
Zwiększone spalanie paliwa- uszkodzona gruszka turbiny może powodować zwiększone spalanie paliwa, ponieważ silnik musi pracować ciężej, aby uzyskać wystarczającą moc.

Jeśli istnieje podejrzenie uszkodzenie gruszki turbiny w pojeździe lub dostrzegalne są któregokolwiek z tych objawów, zaleca się jak najszybszą wizytę u mechanika lub specjalisty ds. turbosprężarek.

Jakie są objawy kończącej się turbiny?

Turbo w Dieslu

Objawy kończącej się lub uszkodzonej turbosprężarki w silniku Diesla są dość charakterystyczne, można do nich zaliczyć biały lub czarny dym z wydechu. Niepoprawnie działająca turbina może prowadzić do wycieku oleju do układu dolotowego lub do układu wydechowego, co może objawiać się jako wydobywający się biały dym. Natomiast jeśli chodzi o czarny kolor dymu, może świadczyć o nieefektywnym spalaniu paliwa. Typowe dla uszkodzonej turbiny są również nieprawidłowe dźwięki, taki jak gwizdanie, pisk, wycie lub stukanie, które jest słyszalne w okolicach turbosprężarki.

Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu?

Obroty, przy których załącza się turbina w dieslu, mogą się różnić w zależności o modelu pojazdu, jednak w większości przypadków turbosprężarka zaczyna odczuwalnie działać w zakresie obrotów od 1 500 do 2 500 obrotów na minutę lub nawet wyżej.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60