Padnięta turbina – objawy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zajechana, padnięta turbina to znak, że właściciel pojazdu w żaden sposób nie przyłożył ręki do jej prawidłowej eksploatacji. Objawem takiego stanu rzeczy jest przede wszystkim jej głośna praca, która przypomina wycie karetki lub pohukiwanie sowy. Towarzyszą temu również ciemne, gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego oraz nieregularna praca jednostki napędowej. Awarii turbiny towarzyszy często woń palonego oleju, a także jego wycieki.
Zmagasz się z uszkodzoną turbiną i zastanawiasz się, czy można jechać tak niesprawnym pojazdem? Oczywiście zalecamy podróż do najbliższego serwisu, który specjalizuje się w naprawach turbosprężarek. Wspomniane wyżej dźwięki uszkodzonej turbiny wskazują na bardzo poważną awarię układu turbodoładowania, tak więc należy być również przygotowanym na to, że po weryfikacji turbosprężarka może nie kwalifikować się do regeneracji, a jedynie do utylizacji.
1. Jak samemu sprawdzić, czy turbina jest sprawna?
Jeżeli dysponujesz wiedzą z dziedziny motoryzacji, możesz przeprowadzić weryfikację stanu turbiny samodzielnie, obserwując oraz nasłuchując pracę samochodu. Obecności oleju poza turbo, silnikiem oraz przewodami olejowymi wskazywała będzie na usterkę turbosprężarki, również słyszalne dźwięki takie jak gwizd, świst czy też zgrzytanie nie powinny zostać zignorowane.
Z kolei jeśli zależy Ci na wiarygodnej i dokładnej diagnostyce, lepiej udać się w tym celu do warsztatu samochodowego, gdzie przy użyciu specjalistycznego komputera diagnostycznego zostanie przeprowadzona dokładna ocena zarówno stanu układu turbodoładowania, jak i samego pojazdu.
Rozszczelniona turbina – jak do tego doszło?
Sytuacja, jaką jest nieszczelna turbina i spaliny wydobywające się z jej wnętrza wskazywać mogą na wyeksploatowanie uszczelek. Powodem może być też zbyt wysokie ciśnienie panujące we wnętrzu turbo, które spowodować mogło pęknięcia korpusu turbiny. Często przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu spowodowane są również niedostatecznym smarowaniem, zbyt niski poziom oleju powoduje nie tylko przegrzanie się turbiny, ale również wytwarzanie się opiłków metalu poprzez tarcie ze sobą elementów, co w konsekwencji doprowadzić może do zablokowania przewodów, ale także do uszkodzenia jednostki napędowej.
Również przedostanie się ciał obcych do układu turbodoładowania spowodować może poważny defekt, jak np. uszkodzony wirnik turbiny.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Niektóre objawy, które mogą wskazywać na uszkodzenie turbiny to: spadek mocy silnika, wzmożone spalanie, dymienie na czarno lub biało, nieprawidłowe działanie systemu doładowania, dźwięki stukania lub pukania podczas pracy silnika, wzrost temperatury silnika, brak reakcji na pedał gazu, falowanie obrotów silnika. Należy jednak pamiętać, że objawy te mogą być spowodowane przez inne problemy związane z układem dolotowym lub silnikiem, dlatego należy przeprowadzić odpowiednią diagnostykę, żeby potwierdzić lub wykluczyć uszkodzenie turbiny.