blog

Padnięta turbina – objawy

19 października 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
 serwis regeneracji turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Zajechana, padnięta turbina to znak, że właściciel pojazdu w żaden sposób nie przyłożył ręki do jej prawidłowej eksploatacji. Objawem takiego stanu rzeczy jest przede wszystkim jej głośna praca, która przypomina wycie karetki lub pohukiwanie sowy. Towarzyszą temu również ciemne, gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego oraz nieregularna praca jednostki napędowej. Awarii turbiny towarzyszy często woń palonego oleju, a także jego wycieki.

Zmagasz się z uszkodzoną turbiną i zastanawiasz się, czy można jechać tak niesprawnym pojazdem? Oczywiście zalecamy podróż do najbliższego serwisu, który specjalizuje się w naprawach turbosprężarek. Wspomniane wyżej dźwięki uszkodzonej turbiny wskazują na bardzo poważną awarię układu turbodoładowania, tak więc należy być również przygotowanym na to, że po weryfikacji turbosprężarka może nie kwalifikować się do regeneracji, a jedynie do utylizacji.

1. Jak samemu sprawdzić, czy turbina jest sprawna?

Jeżeli dysponujesz wiedzą z dziedziny motoryzacji, możesz przeprowadzić weryfikację stanu turbiny samodzielnie, obserwując oraz nasłuchując pracę samochodu. Obecności oleju poza turbo, silnikiem oraz przewodami olejowymi wskazywała będzie na usterkę turbosprężarki, również słyszalne dźwięki takie jak gwizd, świst czy też zgrzytanie nie powinny zostać zignorowane.

Z kolei jeśli zależy Ci na wiarygodnej i dokładnej diagnostyce, lepiej udać się w tym celu do warsztatu samochodowego, gdzie przy użyciu specjalistycznego komputera diagnostycznego zostanie przeprowadzona dokładna ocena zarówno stanu układu turbodoładowania, jak i samego pojazdu.

Rozszczelniona turbina – jak do tego doszło?

Sytuacja, jaką jest nieszczelna turbina i spaliny wydobywające się z jej wnętrza wskazywać mogą na wyeksploatowanie uszczelek. Powodem może być też zbyt wysokie ciśnienie panujące we wnętrzu turbo, które spowodować mogło pęknięcia korpusu turbiny. Często przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu spowodowane są również niedostatecznym smarowaniem, zbyt niski poziom oleju powoduje nie tylko przegrzanie się turbiny, ale również wytwarzanie się opiłków metalu poprzez tarcie ze sobą elementów, co w konsekwencji doprowadzić może do zablokowania przewodów, ale także do uszkodzenia jednostki napędowej.

Również przedostanie się ciał obcych do układu turbodoładowania spowodować może poważny defekt, jak np. uszkodzony wirnik turbiny.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.25

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.25
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Przemek
2023-01-12 14:54:35
Niektóre objawy, które mogą wskazywać na uszkodzenie turbiny to: spadek mocy silnika, wzmożone spalanie, dymienie na czarno lub biało, nieprawidłowe działanie systemu doładowania, dźwięki stukania lub pukania podczas pracy silnika, wzrost temperatury silnika, brak reakcji na pedał gazu, falowanie obrotów silnika. Należy jednak pamiętać, że objawy te mogą być spowodowane przez inne problemy związane z układem dolotowym lub silnikiem, dlatego należy przeprowadzić odpowiednią diagnostykę, żeby potwierdzić lub wykluczyć uszkodzenie turbiny.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60