
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Zajechana, padnięta turbina to znak, że właściciel pojazdu w żaden sposób nie przyłożył ręki do jej prawidłowej eksploatacji. Objawem takiego stanu rzeczy jest przede wszystkim jej głośna praca, która przypomina wycie karetki lub pohukiwanie sowy. Towarzyszą temu również ciemne, gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego oraz nieregularna praca jednostki napędowej. Awarii turbiny towarzyszy często woń palonego oleju, a także jego wycieki.

Zmagasz się z uszkodzoną turbiną i zastanawiasz się, czy można jechać tak niesprawnym pojazdem? Oczywiście zalecamy podróż do najbliższego serwisu, który specjalizuje się w naprawach turbosprężarek. Wspomniane wyżej dźwięki uszkodzonej turbiny wskazują na bardzo poważną awarię układu turbodoładowania, tak więc należy być również przygotowanym na to, że po weryfikacji turbosprężarka może nie kwalifikować się do regeneracji, a jedynie do utylizacji.
1. Jak samemu sprawdzić, czy turbina jest sprawna?
Jeżeli dysponujesz wiedzą z dziedziny motoryzacji, możesz przeprowadzić weryfikację stanu turbiny samodzielnie, obserwując oraz nasłuchując pracę samochodu. Obecności oleju poza turbo, silnikiem oraz przewodami olejowymi wskazywała będzie na usterkę turbosprężarki, również słyszalne dźwięki takie jak gwizd, świst czy też zgrzytanie nie powinny zostać zignorowane.
Z kolei jeśli zależy Ci na wiarygodnej i dokładnej diagnostyce, lepiej udać się w tym celu do warsztatu samochodowego, gdzie przy użyciu specjalistycznego komputera diagnostycznego zostanie przeprowadzona dokładna ocena zarówno stanu układu turbodoładowania, jak i samego pojazdu.
Rozszczelniona turbina – jak do tego doszło?
Sytuacja, jaką jest nieszczelna turbina i spaliny wydobywające się z jej wnętrza wskazywać mogą na wyeksploatowanie uszczelek. Powodem może być też zbyt wysokie ciśnienie panujące we wnętrzu turbo, które spowodować mogło pęknięcia korpusu turbiny. Często przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu spowodowane są również niedostatecznym smarowaniem, zbyt niski poziom oleju powoduje nie tylko przegrzanie się turbiny, ale również wytwarzanie się opiłków metalu poprzez tarcie ze sobą elementów, co w konsekwencji doprowadzić może do zablokowania przewodów, ale także do uszkodzenia jednostki napędowej.

Również przedostanie się ciał obcych do układu turbodoładowania spowodować może poważny defekt, jak np. uszkodzony wirnik turbiny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze