blog

Olej w turbosprężarce od zimnej strony – co to oznacza?

6 lutego 2024

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

Termin olej w turbosprężarce od zimnej strony oznacza sytuację, w której olej przedostaje się do części turbiny, która jest zwykle chłodzona przez przepływ powietrza zewnętrznego, znanej jako zimna strona podzespołu. Zazwyczaj jest to niepożądane zjawisko, ponieważ olej powinien pozostawać w zamkniętym obiegu wewnętrznym turbosprężarki i służyć do smarowania oraz chłodzenia wewnętrznych komponentów. Wyciek oleju do zimnej strony turbiny może wynikać z różnych przyczyn, takich jak uszkodzone uszczelki, zużyte lub uszkodzone elementy, niewłaściwa regeneracja lub montaż komponentu. Należy pamiętać, że przedstawiona sytuacja prowadzi do różnych problemów, takich jak spalanie oleju w układzie wydechowym, zabrudzenie elementów układu wydechowego, utrata mocy silnika oraz potencjalne uszkodzenie turbosprężarki. Często jednak objawy nie są od razu zauważalne.

Jeśli podejrzewasz, że w Twoim aucie występuje olej silnikowy od zimnej strony, zalecamy przeprowadzenie diagnostyki części przez specjalistę, aby ustalić przyczynę problemu.

Olej silnikowy
Dokumenty diagnostyczne

Dlaczego turbo puszcza olej?

Turbo może puszczać olej, w przypadku przedstawionych poniżej usterek:

1. Jeśli uszczelki wewnętrzne lub zewnętrzne turbosprężarki są uszkodzone, prowadzą do wycieku oleju. Zepsute uszczelki mogą wystąpić z powodu zużycia, wysokiego ciśnienia lub starzenia się materiałów.
2. Zużyte łożyska mogą powodować awarię. Zepsucie łożysk może być spowodowane starzeniem się, nadmiernym obciążeniem, nieprawidłową konserwacją lub niewłaściwym smarowaniem.
3. Niewystarczające lub nadmierne smarowanie turbosprężarki bardzo często powoduje problemy. Niewłaściwe smarowanie może wynikać z nieprawidłowej ilości lub jakości oleju silnikowego.
4. Uszkodzone elementy wewnętrzne, takie jak wirniki, łopatki czy wałki, mogą spowodować puszczanie oleju.
5. W przypadku regeneracji turbosprężarki, nieprawidłowe lub niesprawne części zamienne mogą spowodować awarię, dlatego zalecamy korzystać jedynie z oryginalnych zamienników.

Turbo puszcza olej do dolotu – dlaczego się tak dzieje?

Turbosprężarka

Wyciek oleju z turbosprężarki do strony dolotowej, czyli miejsca, skąd powietrze trafia do silnika, może wynikać z kilku przyczyn. Główne czynniki, które powodują ten problem to: uszkodzone uszczelki, zużyte łożyska, niedokładnie wykonana regeneracja, niewłaściwe smarowanie lub uszkodzenia wewnętrzne. W każdym przypadku wyciek oleju wymaga dokładnej diagnostyki przez wykwalifikowanego mechanika lub specjalistyczny serwis, aby ustalić przyczynę usterki i podjąć odpowiednie kroki naprawcze.

Nowa turbina puszcza olej do intercoolera – co robić?

Jeśli nowa turbina puszcza olej do intercoolera, zalecamy natychmiastowy kontakt z serwisem. Należy skontaktować się ze specjalistami, aby uzyskać wsparcie i ewentualnie wymienić wadliwą część. Wyciek oleju z nowej turbosprężarki może być wynikiem wady fabrycznej lub uszkodzenia podczas transportu lub montażu. Ważne jest szybkie reagowanie wobec takich wycieków, ponieważ mogą one prowadzić do poważnych problemów z silnikiem.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60