Localizations image

Olej w rurze wydechowej i siwy dym

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.69

Czy wiesz, że olej w rurze wydechowej i siwy dym, którego występowanie narasta wraz ze zwiększeniem obrotów silnika świadczy o uszkodzeniu turbosprężarki? Poruszając się pojazdem z takimi objawami z pewnością odczuwalny będzie spadek mocy silnika samochodowego. Samochód nie przyspiesza, pomimo wciśnięcie pedału gazu do podłogi. Tak więc najlepszym rozwiązaniem będzie szybkie zakończenie podróży i zlecenie turbosprężarki szczegółowej diagnostyce, ponieważ może się okazać konieczna wymiana turbiny na nowy fabrycznie egzemplarz. Zabarwienie dymu oraz jego objętość zadymienia jest zauważalnym objawem, dzięki któremu możemy mieć jasno określone przyczyny zaistniałej usterki. Jeżeli nasz pojazd dymu długotrwale to należy jak najszybciej dotrzeć do źródeł jego występowania. Biały dym z rury wydechowej na ciepłym silniku może być wynikiem nieszczelności układu chłodzącego, czy też wyeksploatowania uszczelek głowicy. Natomiast biały dym z rury wydechowej przy odpalaniu pojazdu często nie musi być oznaka poważnej awarii. Niekiedy jest to zadymienie naturalne, jeżeli normuje się wraz z ogrzaniem się jednostki napędowej. Jeżeli natężenie dymu zaczyna rosnąć, to znak, że obecna woda w układzie wdechowym, ma właściwości przejścia w stan pary wodnej i nie jest przyczyną wystąpienia tego dymu.

Jeżeli wyraźnie zauważamy zwiększenie zużycia paliwa i niebieski dym z rury wydechowej przy dodawaniu gazu, to również możemy być pewni uszkodzenia turbiny. Im intensywniejsze niebieskie zabarwienie, tym większa ilość spalanego oleju. Ciecz smarująca, przedostając się przez uszkodzone uszczelniacze, tworzy mieszankę olejowo-powietrzną wędrującą do komory spalania. Jeżeli szybko nie zareagujemy na takie symptomy, to w najbliższym czasie możemy uzyskać awarię jednostki napędowej nazywaną rozbieganiem silnika.

 

Rura wydechowa z wyciekiem oleju silnikowego
Olej w rurze wydechowej i siwy dym

Olej w rurze wydechowej - plama na podłożu

Plama oleju na podłożu, na którym był zaparkowany nasz pojazd, świadczy o wycieku oleju z wydechu. Występowanie oleju w tym miejscu może być spowodowane nie tylko wspomnianą awarią turbosprężarki, ale również zepsutą odmą, która w wyniku zatkania puszcza olej do wydechu. Nie możemy zapomnieć, że zalanie olejem w ilości maksymalnej, czyli ponad wymagany stan również może spowodować ujście oleju do wydechu. W takim przypadku konieczne będzie czyszczenie układu z resztek smaru, a także serwisowe sprawdzenie usterki, która powoduje zaistnienie takiej sytuacji. Specjalistyczna naprawa przy okazji umożliwi przegląd całej turbosprężarki, jak i wszystkich przewodów olejowych, które odpowiadają za przepływ cieczy smarującej w układzie turbodoładowania.

 

Uszkodzone turbo w serwisie
Olej w rurze wydechowej

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Koszt regeneracji turbiny – Warsztaty samochodowe Melett - cennik 02 października 2018

Koszt regeneracji turbiny – Warsztaty samochodowe Melett - cennik

1. Cena regeneracji turbo – Cennik pracowni MelettTurbina nie bez powodu zwana...

Kierownica turbiny 02 października 2018

Kierownica turbiny

1. Zmienna geometria turbosprężarki – Kierownica turbiny – naprawa, regeneracja...

Typowe awarie w samochodach ze zmienną geometrią turbiny 22 lutego 2021

Typowe awarie w samochodach ze zmienną geometrią turbiny

Jeśli posiadasz auto ze zmienną geometrią turbiny, objawy mówiące o jej awarii...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO