Localizations image

Olej w rurze wydechowej i siwy dym

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Ponad 3000 turbosprężarek dostępnych od 390zł!
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Czy wiesz, że olej w rurze wydechowej i siwy dym, którego występowanie narasta wraz ze zwiększeniem obrotów silnika świadczy o uszkodzeniu turbosprężarki? Poruszając się pojazdem z takimi objawami z pewnością odczuwalny będzie spadek mocy silnika samochodowego. Samochód nie przyspiesza, pomimo wciśnięcie pedału gazu do podłogi. Tak więc najlepszym rozwiązaniem będzie szybkie zakończenie podróży i zlecenie turbosprężarki szczegółowej diagnostyce, ponieważ może się okazać konieczna wymiana turbiny na nowy fabrycznie egzemplarz. Zabarwienie dymu oraz jego objętość zadymienia jest zauważalnym objawem, dzięki któremu możemy mieć jasno określone przyczyny zaistniałej usterki. Jeżeli nasz pojazd dymu długotrwale to należy jak najszybciej dotrzeć do źródeł jego występowania. Biały dym z rury wydechowej na ciepłym silniku może być wynikiem nieszczelności układu chłodzącego, czy też wyeksploatowania uszczelek głowicy. Natomiast biały dym z rury wydechowej przy odpalaniu pojazdu często nie musi być oznaka poważnej awarii. Niekiedy jest to zadymienie naturalne, jeżeli normuje się wraz z ogrzaniem się jednostki napędowej. Jeżeli natężenie dymu zaczyna rosnąć, to znak, że obecna woda w układzie wdechowym, ma właściwości przejścia w stan pary wodnej i nie jest przyczyną wystąpienia tego dymu.

Jeżeli wyraźnie zauważamy zwiększenie zużycia paliwa i niebieski dym z rury wydechowej przy dodawaniu gazu, to również możemy być pewni uszkodzenia turbiny. Im intensywniejsze niebieskie zabarwienie, tym większa ilość spalanego oleju. Ciecz smarująca, przedostając się przez uszkodzone uszczelniacze, tworzy mieszankę olejowo-powietrzną wędrującą do komory spalania. Jeżeli szybko nie zareagujemy na takie symptomy, to w najbliższym czasie możemy uzyskać awarię jednostki napędowej nazywaną rozbieganiem silnika.

 

Rura wydechowa z wyciekiem oleju silnikowego
Olej w rurze wydechowej i siwy dym

Olej w rurze wydechowej - plama na podłożu

Plama oleju na podłożu, na którym był zaparkowany nasz pojazd, świadczy o wycieku oleju z wydechu. Występowanie oleju w tym miejscu może być spowodowane nie tylko wspomnianą awarią turbosprężarki, ale również zepsutą odmą, która w wyniku zatkania puszcza olej do wydechu. Nie możemy zapomnieć, że zalanie olejem w ilości maksymalnej, czyli ponad wymagany stan również może spowodować ujście oleju do wydechu. W takim przypadku konieczne będzie czyszczenie układu z resztek smaru, a także serwisowe sprawdzenie usterki, która powoduje zaistnienie takiej sytuacji. Specjalistyczna naprawa przy okazji umożliwi przegląd całej turbosprężarki, jak i wszystkich przewodów olejowych, które odpowiadają za przepływ cieczy smarującej w układzie turbodoładowania.

 

Uszkodzone turbo w serwisie
Olej w rurze wydechowej

Komentarze

Rafał 2023-01-13 12:54:28

Wyciek oleju w rurze wydechowej i siwy dym są oznakami poważnego problemu w silniku. Te objawy mogą być spowodowane kilkoma przyczynami:
Uszkodzona uszczelka pod głowicą: jeśli uszczelka pod głowicą jest uszkodzona, olej może przedostawać się do komory spalania, co skutkuje wyciekiem oleju w rurze wydechowej i siwym dymem.
Uszkodzony pierścień tłoka: jeśli pierścień tłoka jest uszkodzony, olej może dostać się do komory spalania, co również skutkuje wyciekiem oleju w rurze wydechowej i siwym dymem.
Uszkodzony zawór: jeśli zawór jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo, olej może dostać się do komory spalania, co również skutkuje wyciekiem oleju w rurze wydechowej i siwym dymem.
Uszkodzony układ smarowania: brak lub niskie ciśnienie oleju w układzie smarowania może prowadzić do uszkodzenia elementów silnika, co skutkuje wyciekiem oleju w rurze wydechowej i siwym dymem.
Jeśli masz problemy z wyciekiem oleju w rurze wydechowej i siwym dymem, należy natychmiast skontaktować się z mechanikiem, który zdiagnozuje i naprawi usterkę. Nieprawidłowe działanie silnika może prowadzić do uszkodzenia silnika lub innych podzespołów.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Jak jeździć zimnym dieslem z turbiną? 06 września 2022

Jak jeździć zimnym dieslem z turbiną?

Jak jeździć zimnym dieslem z turbiną? Dieslem z turbiną, na zimnym silniku pow...

Nie wiem, jak sprawdzić, jaką mam turbinę 24 listopada 2020

Nie wiem, jak sprawdzić, jaką mam turbinę

Praktycznie każdy kierowca, który staje przed zazwyczaj dość niespodziewanym fak...

Gwizd przy dodawaniu gazu [DIESEL] 23 lutego 2021

Gwizd przy dodawaniu gazu [DIESEL]

Charakterystyczny świst, jak i gwizd przy dodawaniu gazu (diesel) jest oznaką awarii t...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO