Olej od zimnej strony turbiny
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Posiadacze układu turbodoładowania muszą zdawać sobie sprawę, że występujący olej od zimnej strony turbiny nie powinien w ogóle się tam znajdować i może stwarzać spore zagrożenie dla funkcjonowania turbo i silnika samochodowego. Olej od zimnej strony turbiny to olej występujący w obszarze sprężarki turbiny, która jest częścią zimną turbosprężarki. Jego pojawienie się w takim miejscu może być spowodowane poważnym uszkodzeniem turbiny (nieszczelnością), przede wszystkim wirnika, wadliwą odmą, zbyt dużą ilością oleju w silniku samochodowym oraz wykończeniem pierścieni tłokowych. Kierowca często może nie zdawać sobie sprawy, że jego pojazd ma problem z obecnością oleju w układzie dolotowym, ponieważ auto nie daje ku temu żadnych objawów. Jeżeli jesteśmy pewni, że turbo puszcza olej do wydechu, to trzeba, jak najszybciej ustalić, jaki jest konkretny powód zaistniałej sytuacji, aby móc zatrzymać powstanie poważnej usterki.

Olej w turbinie – problem?
Zaobserwowałeś kapiący olej z turbiny w swoim już wiekowym samochodzie? Zapewne jest to spowodowane nieszczelną turbosprężarką. Jeżeli zauważyłeś mocne, czarne dymienie z układu wydechowego, jak również odczuwalny spadek dynamizmu Twojego silnika, to wiedz, że problem leży właśnie w nieprawidłowej przepustowości turbo. I tu zaczyna się kłopot. Pojawianie się oleju od zimnej strony turbosprężarki powinno być niemożliwe, ze względu na skuteczne uszczelnienie komory, w której występuje olej. Jednak w praktyce, zaburzenie dopływu cieczy smarującej (oleju) i powietrza do wirnika właśnie skutkuje takim stanem rzeczy. Niewystarczająca ilość powietrza objawia się wystąpieniem podciśnienia w osłonie sprężarki i ostatecznie zassaniem oleju do jej wnętrza. Przeważnie zaolejeniu ulega zarówno korpus turbo, jak i przewody dolotowe silnika, a także chłodnica powietrza doładowującego. Jeżeli turbina puszcza olej do intercoolera, to koniecznie trzeba szukać pomocy w naszym autoryzowanym serwisie. Zregenerujmy turbosprężarkę i poddajmy sprawdzeniu również wspomniany intercooler. Masa oleju występująca w tym urządzeniu może spowodować niemożność prawidłowego chłodzenia sprężonego powietrza, które jest otrzymywane od strony zimnej turbosprężarki, co skutkuje słabą pracą naszego silnika samochodowego. Występowanie oleju z zimnej strony turbiny? Winnym może okazać się wspominany silnik samochodowy, który posiada za dużo oleju samochodowego, niż tego wymaga. Wysoki poziom oleju w jego wnętrzu powoduje znaczne podwyższenie występującego w nim ciśnienia, w wyniku czego puszczają uszczelnienia.

Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Preparaty do czyszczenia turbosprężarek są dostępne na rynku w postaci płynów, środków w sprayu lub w postaci tabletek. Służą one do usuwania osadów i zanieczyszczeń z turbosprężarki, które mogą powodować jej nieprawidłowe działanie. Taki preparat powinien być stosowany w następujący sposób:
- w przypadku płynów lub sprayów, należy rozpylić produkt na części turbosprężarki i pozostawić na określony czas, aby preparat mógł rozpuścić zanieczyszczenia,
- w przypadku tabletek, należy je rozpuścić w oleju silnikowym i wymienić olej w turbosprężarce, aby preparat mógł działać.
Przed użyciem preparatu do czyszczenia turbosprężarki, należy zawsze zapoznać się z instrukcją producenta i upewnić się, że jest on odpowiedni do użycia w danym rodzaju silnika i turbosprężarki.