Olej na gruszce turbiny 1.6 HDI - przewód smarowania turbiny
Pojazdy koncernu PSA zmagają się często z usterką przewodu smarowania turbiny, jest to aluminiowa rurka, posiadająca załamania w kilku miejscach ze względu na swoją lokalizację. Przewód ten posiada sitko, na którym osadzają się zanieczyszczenia, te z kolei z czasem blokują swobodny przepływ oleju – przyczynia się to zacierania turbosprężarki. W przypadku tym regeneracje okazać się może mało efektywnym rozwiązaniem, ponieważ w większości przypadków mechanicy zapominają o tym właśnie przewodzie.
Przyczyną pojawienia się oleju silnikowego na gruszce turbiny może być również nieszczelność przewodów lub ich wysunięcie się, również skręcone i zbytnio naprężone przewody. Wyciek oleju z gruszki turbiny spowodowany może być również wyeksploatowanym przewodem olejowym odmy - olej będzie spływał na kolektorze dolotowym na siłownik podciśnieniowy.
Wyciek oleju w samochodzie Citroen C4 1.6 HDI czy Peugeot 307 1.6 HDI z gruszki jest często spotykanym zjawiskiem.
1. Silnik 1.6 HDI – Rozbieganie
Rozbiegany diesel jest usterką, podczas której jednostka napędowa zaczyna traktować olej silnikowy jak paliwo – spala go. Przyczyną takiego zjawiska jest zaniedbanie właściciela pojazdu. Rozbieganego silnika nie zatrzymasz poprzez wyjęcie kluczyka ze stacyjki, czasami trwać to może kilka sekund, a czasami dłużej - aż do momentu całkowitego zatarci silnika.
Dlaczego turbo puszcza olej do intercoolera
Niewielka ilość oleju w dolocie nie powinna nikogo zmartwić, zupełnie inaczej wygląda sytuacja, kiedy ilość oleju w przewodach układu dolotowego, jak i w intercoolerze jest naprawdę spora. Wskazywać to może na to, że w obudowie turbosprężarki występuje za duże ciśnienie, które wypycha olej silnikowy z turbo, stąd też jego obecność nawet w układzie wydechowym. Jeżeli zauważyłeś kapiący olej z okolic turbiny sprawdź uszczelki, być może doszło do ich uszkodzenia i nie spełniają już swojej roli.
Wyciek oleju do intercoolera sugerować może także, że podczas jego uzupełniania nalana została zbyt duża ilość. Przed pośpiesznym podjęciem decyzji co do wycieku oleju warto poddać układ turbodoładowania dokładnej diagnostyce w celu wykluczenia najmniejszej ilości prawdopodobnych przyczyn awarii.
Dodaj komentarz

Komentarze
Olej na gruszce turbosprężarki jest oznaką, że turbosprężarka ma problem z uszczelnieniem. Może to prowadzić do nieprawidłowego działania turbosprężarki lub jej uszkodzenia. Przyczyną tego problemu może być wiele rzeczy, takich jak: uszkodzenie uszczelki pod głowicą cylindra
Uszkodzenie uszczelniaczy wałka turbiny, nieszczelność przewodu smarowania turbosprężarki, niesprawność pompy oleju. Aby rozwiązać problem, należy przeprowadzić diagnozę, aby ustalić przyczynę i wykonać odpowiednie naprawy. Może to obejmować wymianę uszczelniaczy, uszczelki pod głowicą cylindra lub naprawę lub wymianę przewodu smarowania. W przypadku poważniejszych uszkodzeń konieczna będzie wymiana całej turbosprężarki.