Localizations image

Olej na gruszce turbiny 1.6 HDI - przewód smarowania turbiny

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Pojazdy koncernu PSA zmagają się często z usterką przewodu smarowania turbiny, jest to aluminiowa rurka, posiadająca załamania w kilku miejscach ze względu na swoją lokalizację. Przewód ten posiada sitko, na którym osadzają się zanieczyszczenia, te z kolei z czasem blokują swobodny przepływ oleju – przyczynia się to zacierania turbosprężarki. W przypadku tym regeneracje okazać się może mało efektywnym rozwiązaniem, ponieważ w większości przypadków mechanicy zapominają o tym właśnie przewodzie.

Przyczyną pojawienia się oleju silnikowego na gruszce turbiny może być również nieszczelność przewodów lub ich wysunięcie się, również skręcone i zbytnio naprężone przewody. Wyciek oleju z gruszki turbiny spowodowany może być również wyeksploatowanym przewodem olejowym odmy - olej będzie spływał na kolektorze dolotowym na siłownik podciśnieniowy.

Wyciek oleju w samochodzie Citroen C4 1.6 HDI czy Peugeot 307 1.6 HDI z gruszki jest często spotykanym zjawiskiem.

1. Silnik 1.6 HDI – Rozbieganie

Rozbiegany diesel jest usterką, podczas której jednostka napędowa zaczyna traktować olej silnikowy jak paliwo – spala go. Przyczyną takiego zjawiska jest zaniedbanie właściciela pojazdu. Rozbieganego silnika nie zatrzymasz poprzez wyjęcie kluczyka ze stacyjki, czasami trwać to może kilka sekund, a czasami dłużej - aż do momentu całkowitego zatarci silnika.

Olej na gruszce turbiny 1.6 HDI - przewód smarowania turbiny
Olej na gruszce turbiny 1.6 HDI - przewód smarowania turbiny

Dlaczego turbo puszcza olej do intercoolera

Niewielka ilość oleju w dolocie nie powinna nikogo zmartwić, zupełnie inaczej wygląda sytuacja, kiedy ilość oleju w przewodach układu dolotowego, jak i w intercoolerze jest naprawdę spora. Wskazywać to może na to, że w obudowie turbosprężarki występuje za duże ciśnienie, które wypycha olej silnikowy z turbo, stąd też jego obecność nawet w układzie wydechowym. Jeżeli zauważyłeś kapiący olej z okolic turbiny sprawdź uszczelki, być może doszło do ich uszkodzenia i nie spełniają już swojej roli.

Wyciek oleju do intercoolera sugerować może także, że podczas jego uzupełniania nalana została zbyt duża ilość. Przed pośpiesznym podjęciem decyzji co do wycieku oleju warto poddać układ turbodoładowania dokładnej diagnostyce w celu wykluczenia najmniejszej ilości prawdopodobnych przyczyn awarii.

Dlaczego turbo puszcza olej do intercoolera
Dlaczego turbo puszcza olej do intercoolera

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Przeciążenie turbiny 25 października 2021

Przeciążenie turbiny

Nieprawidłowa eksploatacja pojazdu z układem turbodoładowania, potocznie określana...

Regeneracja turbosprężarek Lublin 02 października 2018

Regeneracja turbosprężarek Lublin

1. Naprawa Turbosprężarek LUBLIN – TURBOSERWIS MELETT – naprawa turbo Lublin...

Uszkodzony zawór N75 – objawy 18 stycznia 2021

Uszkodzony zawór N75 – objawy

Efekt turbo dziury jest najczęstszą dolegliwością mówiącą o tym, że jest...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO