Od czego zależy żywotność silników benzynowych z turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
To, ile przejedzie silnik benzynowy z turbosprężarką, jak i w popularnym 1.9 TDI, w dużej mierze zależy od tego, jak o nią dba właściciel pojazdu. Brak przeprowadzania systematycznych przeglądów układu turbodoładowania oraz rzadka wymiana oleju silnikowego powodują szybsze zużywanie się zarówno turbosprężarki, jak i jednostki napędowej. Jeżeli zastanawiasz się, jaki olej do silnika benzynowego z turbiną będzie najlepszy, odpowiedź na to pytanie uzyskasz w ASO. Kolejnym czynnikiem obniżającym żywotność turbo jest styl jazdy. Poruszanie się wyłącznie po mieście również w przypadku benzyniaków negatywnie wpływa na turbo.
Ważne jest również gaszenie i odpalanie samochodu. Jeżeli Twoje auto to turbo benzyna, to jak jeździć, aby nie doszło do jego szybkiej awarii jest proste. Szybka jazda na zimnym nierozgrzanym silniku, a co za tym idzie również nierozgrzanym oleju spowodować może zatarcie jednostki napędowej i turbosprężarki, dlatego po pierwszym uruchomieniu kilkanaście pierwszych kilometrów należy odbyć ze spokojem – bez gwałtownego wciskania pedału gazu. Nie inaczej wygląda gaszenie auta. Po dłuższej podróży należy zadbać o odpowiednie schłodzenie turbiny – wystarczy odczekać ok. 1 – 2 minut na biegu jałowym tzw. luzie.
1. Kultowe japońskie silniki benzynowe
Popularny wśród tunerów 6-cylindrowy silnik 2JZ osiągnął już status legendy motoryzacji. Silnik z serii JZ trafił między innymi do Supry generacji 3 i 4, ale także znaleźć go można w Chaserze. Ze względu na swoją wytrzymałą konstrukcję jest tak bardzo uwielbiany przez drifterów. Potencjał do przeprowadzania modyfikacji posiada również jednostka 3S-GE/GTE, oprócz dużej dostępności do części zamiennych do tego silnika, motor ten poszczyci się może tym, że jego głowica została zaprojektowana przez inżynierów Yamahy. Nie wolna zapominać o silnikach serii K, produkowanych przez Hondę. Jednostka K20A zastosowanie swoje znalazła w znanym każdemu fanowi JDM-ów hatchbacku - Honda Civic Type-R.
Czy z uszkodzoną turbiną można jechać?
Bagatelizowanie usterki pojazdu, jaką jest uszkodzone turbo oraz decyzja o kontynuowaniu jazdy doprowadzić może do awarii innych części samochodu takich, jak chociażby filtr cząstek stałych DPF/FAP. Tak więc w przypadku awarii najlepiej wezwać lawetę, z pewnością okazać się może to znacznie tańsze niż późniejsze koszta, jakie poniesiesz przy naprawie.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Żywotność silników benzynowych z turbo zależy od kilku czynników:
Serwisowanie - Regularne serwisowanie i kontrolowanie poziomu oleju, płynów i filtrów może znacznie wydłużyć żywotność silnika z turbo.
Obsługa - Jazda z odpowiednią prędkością, unikanie przeciążania silnika i odpowiednie użytkowanie może zwiększyć żywotność silnika z turbo.
Jakość paliwa - Używanie odpowiedniej jakości paliwa i regularne czyszczenie filtra paliwa może pomóc w utrzymaniu silnika w dobrym stanie.
Jakość oleju - Stosowanie odpowiedniego oleju silnikowego i wymiany go w odpowiednim czasie jest bardzo ważne dla silnika z turbo.
Warunki eksploatacji - Warunki eksploatacji, takie jak temperatura i wilgotność, mogą mieć wpływ na żywotność silnika z turbo.
Jakość komponentów - jakość i sposób montażu komponentów jak np. turbosprężarka, intercooler, czy układ dolotowy mogą również mieć wpływ na żywotność silnika.
Warto pamiętać, że silniki z turbo są bardziej skomplikowane niż silniki bez turbo i wymagają odpowiedniej opieki i konserwacji, aby utrzymać ich w dobrym stanie.