
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
To, ile przejedzie silnik benzynowy z turbosprężarką, jak i w popularnym 1.9 TDI, w dużej mierze zależy od tego, jak o nią dba właściciel pojazdu. Brak przeprowadzania systematycznych przeglądów układu turbodoładowania oraz rzadka wymiana oleju silnikowego powodują szybsze zużywanie się zarówno turbosprężarki, jak i jednostki napędowej. Jeżeli zastanawiasz się, jaki olej do silnika benzynowego z turbiną będzie najlepszy, odpowiedź na to pytanie uzyskasz w ASO. Kolejnym czynnikiem obniżającym żywotność turbo jest styl jazdy. Poruszanie się wyłącznie po mieście również w przypadku benzyniaków negatywnie wpływa na turbo.

Ważne jest również gaszenie i odpalanie samochodu. Jeżeli Twoje auto to turbo benzyna, to jak jeździć, aby nie doszło do jego szybkiej awarii jest proste. Szybka jazda na zimnym nierozgrzanym silniku, a co za tym idzie również nierozgrzanym oleju spowodować może zatarcie jednostki napędowej i turbosprężarki, dlatego po pierwszym uruchomieniu kilkanaście pierwszych kilometrów należy odbyć ze spokojem – bez gwałtownego wciskania pedału gazu. Nie inaczej wygląda gaszenie auta. Po dłuższej podróży należy zadbać o odpowiednie schłodzenie turbiny – wystarczy odczekać ok. 1 – 2 minut na biegu jałowym tzw. luzie.
1. Kultowe japońskie silniki benzynowe
Popularny wśród tunerów 6-cylindrowy silnik 2JZ osiągnął już status legendy motoryzacji. Silnik z serii JZ trafił między innymi do Supry generacji 3 i 4, ale także znaleźć go można w Chaserze. Ze względu na swoją wytrzymałą konstrukcję jest tak bardzo uwielbiany przez drifterów. Potencjał do przeprowadzania modyfikacji posiada również jednostka 3S-GE/GTE, oprócz dużej dostępności do części zamiennych do tego silnika, motor ten poszczyci się może tym, że jego głowica została zaprojektowana przez inżynierów Yamahy. Nie wolna zapominać o silnikach serii K, produkowanych przez Hondę. Jednostka K20A zastosowanie swoje znalazła w znanym każdemu fanowi JDM-ów hatchbacku - Honda Civic Type-R.
Czy z uszkodzoną turbiną można jechać?

Bagatelizowanie usterki pojazdu, jaką jest uszkodzone turbo oraz decyzja o kontynuowaniu jazdy doprowadzić może do awarii innych części samochodu takich, jak chociażby filtr cząstek stałych DPF/FAP. Tak więc w przypadku awarii najlepiej wezwać lawetę, z pewnością okazać się może to znacznie tańsze niż późniejsze koszta, jakie poniesiesz przy naprawie.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze