Sprawność turbiny w dieslu przede wszystkim zależy od ciśnienia doładowania. Wyższe ciśnienie doładowania powoduje większą ilość powietrza dostarczanego do cylindrów, jest to kluczowe dla poprawy mocy i wydajności silnika. Kolejnym równie ważnym elementem odpowiedzialnym za sprawność turbosprężarki jest przepływ powietrza, im większy, tym wydajniejszy jest proces spalania. Sprawność turbiny jest bezpośrednio związana z ilością powietrza, jaką jest w stanie dostarczyć do cylindrów silnika. Równie ważnym aspektem jest chłodzenie i smarowanie. Nadmierne przegrzewanie lub niedostateczne smarowanie mogą prowadzić do uszkodzeń i spadku wydajności turbosprężarki.
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jak zwiększyć wydajność turbiny?
Jednym z najbardziej skutecznych sposobów jest zwiększenie ciśnienia doładowania. Zwiększa to moc pracy silnika i ciśnienie doładowania. Można to osiągnąć poprzez regulację parametrów turbosprężarki lub instalację turbiny o większej wydajności. Następny z czynników wpływających na większą wydajność tego komponentu jest odpowiednia kalibracja i regulacja zmiennej geometrii (VGT), jej dostosowanie może pomóc w optymalnym dostarczeniu powietrza w zależności od obrotów i obciążenia. Kolejnym elementem, który może zwiększać wydajność turbosprężarek, jest modyfikacja śmigła turbiny, zmiana konstrukcji i geometrii lub kompresora może poprawić przepływ powietrza i zwiększyć ogólną wydajność turbosprężarki.
Przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu?

Jeśli zastanawiasz się, przy jakich obrotach załącza się turbina w Dieslu, to w silnikach diesla o większej pojemności turbosprężarka może zwykle zaczynać działać w niższym zakresie obrotów, np. w okolicach 1500 do 2000 obrotów na minutę (RPM). W silnikach o mniejszej pojemności i wyższej wydajności turbina może działać na wyższych obrotach, np. w okolicach 2000 do 2500 RPM. Warto zaznaczyć, że obecnie wiele nowoczesnych turbosprężarek ma technologie, takie jak turbiny zmiennej geometrii (VGT), które umożliwiają regulację pracy w zależności od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Dzięki temu silniki mogą osiągać korzystny balans między osiągami a efektywnością paliwową w różnych warunkach jazdy.
Po czym poznać, że turbina jest do wymiany?
Istnieją sygnały i objawy, które mogą sugerować, że turbosprężarka wymaga uwagi lub wymiany. Na to przede wszystkim warto zwrócić uwagę:
• Spadek mocy: nagły i wyraźny spadek mocy pojazdu, może wskazywać na problemy z turbiną, która może być uszkodzona lub niewydajna.
• Zwiększone zużycie oleju: uszkodzona turbosprężarka może prowadzić do wycieków oleju w obszarze turbiny lub kompresora.
• Nietypowe dźwięki: stukanie, pisk, huczenie lub inne nietypowe dźwięki, mogą wskazywać na uszkodzenie łożysk lub innych komponentów turbosprężarki.
Trudno podać dokładną żywotność turbosprężarek, ponieważ zależy to od wielu czynników. Przykładowo przyjmuje się, że w turbinach 1.9 TDI i 2.0 TDI, jest to zakres 150 000 do 200 000 km lub więcej w zależności od warunków eksploatacji, konserwacji i jakości użytkowania.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze