Turbosprężarka to złożony mechanizm, który jest narażony na wysokie temperatury, ciśnienia i zanieczyszczenia, do najczęstszych przyczyn awarii turbiny w dieslach należy brak odpowiedniego smarowania. Turbosprężarka musi być stale smarowana olejem silnikowym, jeśli dojdzie do jego niedoboru lub dostaną się do niego zanieczyszczenia (np. drobinki kurzu), może to spowodować uszkodzenie łożysk lub wirnika. Niewłaściwe ciśnienie oleju również może wpływać na pracę turbosprężarki. Jego zbyt niskie ciśnienie może spowodować niewystarczające smarowanie, podczas gdy zbyt wysokie może prowadzić do nadmiernego obciążenia i w rezultacie uszkodzenia turbosprężarki. Od czego jeszcze psuje się turbina w samochodzie? Czasami może dochodzić do awarii układu chłodzenia- turbosprężarka jest chłodzona olejem i cieczą chłodzącą, jeśli proces ten nie przebiega poprawnie, może to spowodować przegrzanie turbosprężarki i uszkodzenie jej elementów wewnętrznych. Również rozgrzewanie silnika bezpośrednio po rozruchu lub podczas zbyt szybkiego zwiększania obrotów może prowadzić do obciążeń turbosprężarki i ją uszkadzać.
Regularna konserwacja i dbanie o właściwe paramenty pracy silnika, takie jak ciśnienie oleju i temperatura spalin, mogą pomóc w przedłużeniu trwałości turbosprężarki w dieslu.


W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jak sprawdzić, czy działa turbina w dieslu?
Pierwszym krokiem jest sprawdzanie turbosprężarki pod kątem widocznych uszkodzeń. Należy zwrócić uwagę na wszelkie wycieki oleju lub płynu chłodzącego, a także na oznaki korozji lub pęknięć. Kolejny sposób to sprawdzenie ciśnienia doładowania, czyli ciśnienia powietrza, które jest dostarczane do silnika przez turbosprężarkę. Aby sprawdzić ciśnienie doładowania, należy użyć manometru, odczytane paramenty powinny być zgodne z danymi technicznymi pojazdu. W czasie jazdy i podczas przyśpieszania można również zwrócić uwagę na dźwięk pracy turbosprężarki. Normalnie turbina powinna pracować cicho i płynnie, jeśli słychać jakiekolwiek nietypowe dźwięki, takie jak pisk, gwizdy lub stukanie, może być to oznaką awarii komponentu. Można również wykonać specjalistyczne sprawdzenie tego, jak działa turbina, czyli wykorzystać komputer diagnostyczny do zrobienia testu i odczytania kodów błędów.
Czy opłaca się regenerować turbinę?
Opłacalność regeneracji turbosprężarki jest złożoną kwestią, przede wszystkim zależy to od:
• Stanu technicznego turbiny- jeśli komponent ma niewielkie uszkodzenia, takie jak uszkodzone łożysko czy uszczelki, to regeneracja jest dużo bardziej opłacalna niż zakup nowej turbosprężarki.
• Jeśli turbosprężarka jest stosunkowo nowa, regeneracja może być bardziej opłacalna, ponieważ po regeneracji może ona służyć jeszcze przez wiele lat. Jeśli jednak turbosprężarka jest już bardzo stara, regeneracja może być mniej opłacalna, ponieważ inne jej komponenty również mogą być zużyte.
• Gwarancja i jakość- warto upewnić się, że wybrany warsztat jest profesjonalny, i oferuje gwarancję na swoją pracę i używane części. W przeciwnym razie regeneracja może się okazać mniej opłacalna, jeśli konieczna będzie kolejna naprawa w krótkim czasie.

Co trzeba zrobić przy wymianie turbiny?
Przede wszystkim, powinno upewnić się, że turbosprężarka rzeczywiście wymaga wymiany- należy skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem i dokonać diagnozy przyczyny problemu. Natomiast już po montażu nowej turbiny, powinno dokonać się regulacji komponentu, czyli sprawdzeniu, czy nowa turbina jest odpowiednio wyważona i ustawiona zgodnie z parametrami producenta. Na koniec powinno się przeprowadzić testy w celu kontroli poprawnej pracy turbiny oraz sprawdzić, czy nie ma wycieków oleju lub powietrza w okolicach turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze