Localizations image

Od czego psuje się turbo w aucie?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
regeneracja turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Do zepsucia turbo możemy doprowadzić poprzez zbyt rzadkie zmiany oleju silnikowego, a także filtrów – długa podróż bez ich wymiany będzie skutkować pojawieniem się głębokich rys na łożyskach i korpusie środkowym turbosprężarki. Nieprawidłowo dobrany olej lub jego zła jakość będą wpływać negatywnie na naszą turbosprężarkę. Kolejną przyczyną, przez którą może się zepsuć turbo, jest gwałtowne wyłączanie silnika po długiej i dynamicznej jeździe – w takim wypadku przed zgaszeniem auta powinniśmy odczekać około 1-2 minuty, aby schłodzić turbinę. Równie ryzykowne jest nierozgrzewanie silnika przed gwałtownym wciśnięciem pedału gazu, warto dać silnikowi czas na osiągnięcie optymalnej temperatury. Zepsuć turbosprężarkę możemy również, kiedy będziemy jeździć wyłącznie po mieście – regularna i wyłączna jazda miejska zwiększa ryzyko odkładania się szkodliwej sadzy we wnętrzu turbiny i w kolektorze dolotowym.

Dlaczego psuje się turbo? - Awaria turbiny podczas jazdy

Do prawidłowego działania turbosprężarka potrzebuje wysokiej jakości oleju, który jest odporny na ogromne temperatury. Powinniśmy wiedzieć, że bardzo dynamiczna jazda turbodoładowanym autem powoduje silne jej nagrzanie. Wielu użytkowników nie zdaje sobie sprawę stałe utrzymywanie maksymalnych obrotów wirnika turbiny, błyskawicznie skraca jej żywotność. Bez właściwego schłodzenia turbosprężarka nie wytrzyma zbyt długo. W turbodoładowanych jednostkach należy przed wyłączeniem silnika wrzucić bieg jałowy i odczekać około 90 sekund. Dzięki temu środek smarujących będzie cały czas dostarczany do turbiny, a ta będzie miała czas wytracić prędkość swojego wirnika i obniżyć własną temperaturę.

Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu

Jedną z najczęstszych przyczyn awarii turbosprężarek jest zbyt niskie ciśnienie oleju lub chwilowy brak smarowania, przez co zwiększa się tarcie pomiędzy wałkiem wirnika a łożyskiem, powodując przegrzanie i nadmierne zużycie tych elementów. Ten wymieniony stan rzeczy doprowadza do pęknięcia przegrzanego w taki sposób wałka. Może zdarzyć się tak, że do turbosprężarki dostanie się opiłek metalu lub inne ciało obce, które zablokuje wirnik, wyginając i łamiąc łopatki. Zniszczony w ten sposób wirnik nie wytwarza prawidłowego ciśnienia, co z kolei przyspiesza zużycie łożysk.

Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak rozpoznać awarię turbiny? - Objawy uszkodzonego turbo w benzynie

Podstawowym objawem uszkodzonego turbo jest specyficzny i głośny gwizd podczas przyspieszania – uszkodzona turbosprężarka piszczy w specyficzny sposób, który przypomina dźwięk wycia karetki pogotowia. Przy uszkodzonej turbinie zauważymy również znaczny ubytek oleju silnikowego – nie musi on oznaczać uszkodzonej turbiny, jednakże może. Odczuwalny będzie także wyraźny spadek mocy jednostki napędowej oraz zauważymy dym wydostający się z rury wydechowej. Kolejnym objawem uszkodzonej turbiny jest wyczuwalny w środku pojazdu zapach spalonego oleju.

Komentarze

Jakub 2022-12-30 14:53:54

Turbo może ulec awarii z wielu powodów. Oto kilka przyczyn, które mogą prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki:
Zużycie materiałów: Wszystkie elementy turbosprężarki są narażone na zużycie, co może prowadzić do ich uszkodzenia.
Niedrożność układu dolotowego: Kiedy układ dolotowy jest zatkany, turbosprężarka może być narażona na zwiększone obciążenie, co może prowadzić do jej uszkodzenia.
Brak oleju: Brak odpowiedniej ilości oleju w silniku może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki. Olej jest niezbędny do chłodzenia i smarowania elementów turbosprężarki.
Niedrożność układu wydechowego: Kiedy układ wydechowy jest zatkany, turbosprężarka może być narażona na zwiększone obciążenie, co może prowadzić do jej uszkodzenia.
Uszkodzenie elementów mechanicznych: Wszystkie elementy turbosprężarki są narażone na uszkodzenia mechaniczne, takie jak pęknięcia, złamania itp.
Zanieczyszczenie oleju: Zanieczyszczenie oleju może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki, ponieważ zanieczyszczenia mogą osadzać się na elementach turbosprężarki i prowadzić do ich zużycia.
Niewłaściwa eksploatacja: Nieodpowiednie użytkowanie samochodu, takie jak przeciążanie silnika lub jazda z niskim poziomem oleju, może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO