
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Do zepsucia turbo możemy doprowadzić poprzez zbyt rzadkie zmiany oleju silnikowego, a także filtrów – długa podróż bez ich wymiany będzie skutkować pojawieniem się głębokich rys na łożyskach i korpusie środkowym turbosprężarki. Nieprawidłowo dobrany olej lub jego zła jakość będą wpływać negatywnie na naszą turbosprężarkę. Kolejną przyczyną, przez którą może się zepsuć turbo, jest gwałtowne wyłączanie silnika po długiej i dynamicznej jeździe – w takim wypadku przed zgaszeniem auta powinniśmy odczekać około 1-2 minuty, aby schłodzić turbinę. Równie ryzykowne jest nierozgrzewanie silnika przed gwałtownym wciśnięciem pedału gazu, warto dać silnikowi czas na osiągnięcie optymalnej temperatury. Zepsuć turbosprężarkę możemy również, kiedy będziemy jeździć wyłącznie po mieście – regularna i wyłączna jazda miejska zwiększa ryzyko odkładania się szkodliwej sadzy we wnętrzu turbiny i w kolektorze dolotowym.
Dlaczego psuje się turbo? - Awaria turbiny podczas jazdy
Do prawidłowego działania turbosprężarka potrzebuje wysokiej jakości oleju, który jest odporny na ogromne temperatury. Powinniśmy wiedzieć, że bardzo dynamiczna jazda turbodoładowanym autem powoduje silne jej nagrzanie. Wielu użytkowników nie zdaje sobie sprawę stałe utrzymywanie maksymalnych obrotów wirnika turbiny, błyskawicznie skraca jej żywotność. Bez właściwego schłodzenia turbosprężarka nie wytrzyma zbyt długo. W turbodoładowanych jednostkach należy przed wyłączeniem silnika wrzucić bieg jałowy i odczekać około 90 sekund. Dzięki temu środek smarujących będzie cały czas dostarczany do turbiny, a ta będzie miała czas wytracić prędkość swojego wirnika i obniżyć własną temperaturę.

Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Jedną z najczęstszych przyczyn awarii turbosprężarek jest zbyt niskie ciśnienie oleju lub chwilowy brak smarowania, przez co zwiększa się tarcie pomiędzy wałkiem wirnika a łożyskiem, powodując przegrzanie i nadmierne zużycie tych elementów. Ten wymieniony stan rzeczy doprowadza do pęknięcia przegrzanego w taki sposób wałka. Może zdarzyć się tak, że do turbosprężarki dostanie się opiłek metalu lub inne ciało obce, które zablokuje wirnik, wyginając i łamiąc łopatki. Zniszczony w ten sposób wirnik nie wytwarza prawidłowego ciśnienia, co z kolei przyspiesza zużycie łożysk.

Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak rozpoznać awarię turbiny? - Objawy uszkodzonego turbo w benzynie
Podstawowym objawem uszkodzonego turbo jest specyficzny i głośny gwizd podczas przyspieszania – uszkodzona turbosprężarka piszczy w specyficzny sposób, który przypomina dźwięk wycia karetki pogotowia. Przy uszkodzonej turbinie zauważymy również znaczny ubytek oleju silnikowego – nie musi on oznaczać uszkodzonej turbiny, jednakże może. Odczuwalny będzie także wyraźny spadek mocy jednostki napędowej oraz zauważymy dym wydostający się z rury wydechowej. Kolejnym objawem uszkodzonej turbiny jest wyczuwalny w środku pojazdu zapach spalonego oleju.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze