Od czego psuje się turbo w aucie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Do zepsucia turbo możemy doprowadzić poprzez zbyt rzadkie zmiany oleju silnikowego, a także filtrów – długa podróż bez ich wymiany będzie skutkować pojawieniem się głębokich rys na łożyskach i korpusie środkowym turbosprężarki. Nieprawidłowo dobrany olej lub jego zła jakość będą wpływać negatywnie na naszą turbosprężarkę. Kolejną przyczyną, przez którą może się zepsuć turbo, jest gwałtowne wyłączanie silnika po długiej i dynamicznej jeździe – w takim wypadku przed zgaszeniem auta powinniśmy odczekać około 1-2 minuty, aby schłodzić turbinę. Równie ryzykowne jest nierozgrzewanie silnika przed gwałtownym wciśnięciem pedału gazu, warto dać silnikowi czas na osiągnięcie optymalnej temperatury. Zepsuć turbosprężarkę możemy również, kiedy będziemy jeździć wyłącznie po mieście – regularna i wyłączna jazda miejska zwiększa ryzyko odkładania się szkodliwej sadzy we wnętrzu turbiny i w kolektorze dolotowym.
Dlaczego psuje się turbo? - Awaria turbiny podczas jazdy
Do prawidłowego działania turbosprężarka potrzebuje wysokiej jakości oleju, który jest odporny na ogromne temperatury. Powinniśmy wiedzieć, że bardzo dynamiczna jazda turbodoładowanym autem powoduje silne jej nagrzanie. Wielu użytkowników nie zdaje sobie sprawę stałe utrzymywanie maksymalnych obrotów wirnika turbiny, błyskawicznie skraca jej żywotność. Bez właściwego schłodzenia turbosprężarka nie wytrzyma zbyt długo. W turbodoładowanych jednostkach należy przed wyłączeniem silnika wrzucić bieg jałowy i odczekać około 90 sekund. Dzięki temu środek smarujących będzie cały czas dostarczany do turbiny, a ta będzie miała czas wytracić prędkość swojego wirnika i obniżyć własną temperaturę.
Przyczyny awarii turbosprężarek - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Jedną z najczęstszych przyczyn awarii turbosprężarek jest zbyt niskie ciśnienie oleju lub chwilowy brak smarowania, przez co zwiększa się tarcie pomiędzy wałkiem wirnika a łożyskiem, powodując przegrzanie i nadmierne zużycie tych elementów. Ten wymieniony stan rzeczy doprowadza do pęknięcia przegrzanego w taki sposób wałka. Może zdarzyć się tak, że do turbosprężarki dostanie się opiłek metalu lub inne ciało obce, które zablokuje wirnik, wyginając i łamiąc łopatki. Zniszczony w ten sposób wirnik nie wytwarza prawidłowego ciśnienia, co z kolei przyspiesza zużycie łożysk.
Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak rozpoznać awarię turbiny? - Objawy uszkodzonego turbo w benzynie
Podstawowym objawem uszkodzonego turbo jest specyficzny i głośny gwizd podczas przyspieszania – uszkodzona turbosprężarka piszczy w specyficzny sposób, który przypomina dźwięk wycia karetki pogotowia. Przy uszkodzonej turbinie zauważymy również znaczny ubytek oleju silnikowego – nie musi on oznaczać uszkodzonej turbiny, jednakże może. Odczuwalny będzie także wyraźny spadek mocy jednostki napędowej oraz zauważymy dym wydostający się z rury wydechowej. Kolejnym objawem uszkodzonej turbiny jest wyczuwalny w środku pojazdu zapach spalonego oleju.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbo może ulec awarii z wielu powodów. Oto kilka przyczyn, które mogą prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki:
Zużycie materiałów: Wszystkie elementy turbosprężarki są narażone na zużycie, co może prowadzić do ich uszkodzenia.
Niedrożność układu dolotowego: Kiedy układ dolotowy jest zatkany, turbosprężarka może być narażona na zwiększone obciążenie, co może prowadzić do jej uszkodzenia.
Brak oleju: Brak odpowiedniej ilości oleju w silniku może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki. Olej jest niezbędny do chłodzenia i smarowania elementów turbosprężarki.
Niedrożność układu wydechowego: Kiedy układ wydechowy jest zatkany, turbosprężarka może być narażona na zwiększone obciążenie, co może prowadzić do jej uszkodzenia.
Uszkodzenie elementów mechanicznych: Wszystkie elementy turbosprężarki są narażone na uszkodzenia mechaniczne, takie jak pęknięcia, złamania itp.
Zanieczyszczenie oleju: Zanieczyszczenie oleju może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki, ponieważ zanieczyszczenia mogą osadzać się na elementach turbosprężarki i prowadzić do ich zużycia.
Niewłaściwa eksploatacja: Nieodpowiednie użytkowanie samochodu, takie jak przeciążanie silnika lub jazda z niskim poziomem oleju, może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.