Od czego pada turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Do uszkodzenia turbo doprowadzić możemy poprzez zbyt rzadkie wymiany oleju silnikowego, a także filtrów – długa jazda bez ich wymiany będzie skutkować pojawieniem się głębokich rys na łożyskach i korpusie środkowym turbosprężarki. Nieprawidłowo dobrany olej silnikowy lub jego zła jakość, również będą wpływać negatywnie na urządzenie turbo. Następną przyczyną, przez którą może się zepsuć turbo, jest gwałtowne wyłączanie silnika po dłuższej, dynamicznej jeździe – przed zgaszeniem auta powinniśmy odczekać około 2 minut, aby schłodzić turbinę. Równie ryzykowne jest nierozgrzanie silnika do temperatury roboczej przed wciśnięciem pedału gazu „w podłogę”. Turbina paść może także, jeżeli będziemy jeździć tylko po mieście, ponieważ regularna jazda miejska zwiększa ryzyko odkładania się szkodliwej sadzy we wnętrzu turbosprężarki oraz w kolektorze dolotowym.
Przyczyny awarii turbosprężarek - Awaria turbiny podczas jazdy
Najczęściej występującą przyczyna awarii turbosprężarki jest niedostateczne jej smarowanie, zwłaszcza w pojazdach z większym przebiegiem. Z olei przyczyną problemów ze smarowaniem jest za niski lub za wysoki poziom oleju silnikowego oraz źle dobrany olej. Do awarii urządzenia turbo może doprowadzić kierowca poprzez nierozgrzanie silnika przed jazdą – po uruchomieniu jednostki należy odczekać około 30 sekund, aby rozgrzać olej do temperatury roboczej. Następną groźną sytuacją jest gaszenie rozgrzanego silnika – po dynamicznej, szybkiej jeździe, np. po autostradzie, warto odczekać około 2 minut, aby ostudzić turbinę.
Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Do najbardziej zauważalnego i charakterystycznego objawu zaliczymy gęste i ciemne kłęby dymu, które wydostają się z układu wydechowego jednostki. Oprócz tego dymu uszkodzona turbina generuje hałas, który jest bardzo trudny do zbagatelizowania. Hałas, jaki wydaje zepsute urządzenie turbo, porównywalny jest z wyciem syreny karetki pogotowia. Kolejnym symptomem wskazującym na uszkodzenie turbiny, jest zauważalny zbyt wysoki ubytek oleju silnikowego. Uszkodzone turbo to przede wszystkim spadem mocy – pojazd nie będzie przyspieszał tak szybko, jak kiedyś, a także będzie miał problemy z osiągnięciem prędkości maksymalnej.
Dlaczego padło turbo? - Jak sprawdzić czy turbina jest sprawna
Awaria turbo może być spowodowana wadami materiałowymi i konstrukcyjnymi, ale także zaniedbaniami serwisowymi i eksploatacyjnymi. Oczywiście najważniejsza jest eksploatacja. Najczęściej występującą awarią urządzenia turbo jest zbyt niskie ciśnienie oleju, bądź chwilowy brak smarowania, przez co zwiększone jest tarcie pomiędzy wałkiem wirnika a łożyskiem, powodując przegrzanie i nadmierne zużycie tych elementów. Ten stan rzeczy najczęściej doprowadza do pęknięcia przegrzanego w ten sposób wałka. Może zdarzyć się również tak, że do turbiny dostanie się opiłek metalu lub inne ciało obce, które zablokują wirnik, wyginając i łamiąc jego łopatki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest skomplikowanym urządzeniem, które może ulec awarii z wielu różnych powodów. Poniżej przedstawiam kilka najczęstszych przyczyn awarii turbiny:
Uszkodzenie łożysk: Łożyska turbiny są narażone na duże obciążenia i mogą ulec uszkodzeniu w wyniku zużycia lub wady fabrycznej.
Zanieczyszczenie oleju: Olej silnikowy jest używany do smarowania i chłodzenia turbiny. Jeśli olej jest zanieczyszczony lub jego poziom jest zbyt niski, może dojść do uszkodzenia turbiny.
Uszkodzenie wirnika: Wirnik turbiny jest narażony na duże obciążenia i może ulec uszkodzeniu w wyniku zużycia lub wady fabrycznej.
Uszkodzenie korpusu turbiny: Korpus turbiny jest narażony na wysokie temperatury i może ulec uszkodzeniu w wyniku przegrzania lub nadmiernego narażenia na korozję.
Nieprawidłowa regulacja: Nieprawidłowa regulacja turbiny może prowadzić do jej przeciążenia i uszkodzenia.
Złe paliwo: Jeśli do silnika zostanie wprowadzone złej jakości paliwo, może to spowodować uszkodzenie turbiny.
Brak odpowiedniej konserwacji: Regularne przeglądy i konserwacja turbiny pomogą zapobiec awariom i zapewnią jej prawidłowe działanie.
Jeśli zauważysz niepokojące Cię objawy związane z działaniem turbiny, takie jak spadek mocy silnika, dymienie z rury wydechowej lub niepokojące dźwięki podczas pracy silnika, należy niezwłocznie skontaktować się z mechanikiem w celu dokładnej diagnostyki i ewentualnej naprawy.