Od czego może się zepsuć turbina? Na to musisz uważać!
Najczęstszą przyczyną zepsucia się turbiny jest niedostateczne smarowanie. Turbosprężarka pracuje w bardzo wysokich temperaturach i obrotach, dlatego wymaga odpowiedniego smarowania. Przyczyną tego problemu może być zbyt niski poziom oleju silnikowego (lub źle dobrany), a także nieodpowiednie ciśnienie oleju. Od czego jeszcze może się psuć turbina w samochodzie? Jednym z głównych powodów uszkodzeń turbosprężarek są zużycia wewnętrznych elementów, na skutek eksploatacji oraz zanieczyszczeń i zabrudzeń. Cząstki brudu i pyłu mogą przedostawać się do turbiny i osadzać się na jej łopatkach. Czasem dochodzi również do uszkodzeń mechanicznych, jeśli pojazd pracuje w trudnych warunkach terenowych, może to prowadzić do uszkodzenia łopatek lub innych części turbiny.
Aby uniknąć niszczenia się turbiny, ważne jest regularne konserwowanie i utrzymywanie pojazdu, a także unikanie ekstremalnych warunków pracy, takich jak przegrzanie silnika czy nadmierny nacisk na turbosprężarkę.

Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Po czym poznać zepsutą turbinę?
Zepsutą turbinę może poznać po tych charakterystycznych objawach:
• Wyczuwalny znaczny spadek mocy pojazdu: szczególnie podczas przyśpieszania. Może to wynikać z utraty wydajności turbosprężarki.
• Nietypowe dźwięki: gwizdanie, syczenie lub piski podczas przyśpieszania są jednym z najczęściej występujących objawów uszkodzonej turbiny. Gwizdanie może być spowodowane przez wyciek powietrza w układzie doładowania a syczenie przez uszkodzenie uszczelki lub pęknięcie w przewodach. Inne dźwięki mogą dotyczyć uszkodzenia łożysk turbiny.
• Szarpania lub drgania pojazdu: szczególnie wyczuwalne podczas przyśpieszenia.
• Wysoki poziom dymu lub oparów spalin: typowy dla uszkodzonej turbiny jest wyciek turbiny oleju lub płynów smarujących do układu wydechowego, co może prowadzić właśnie do wydobywania się czarnego dymu.
Jeśli zauważalne są którekolwiek z tych objawów, zaleca się konsultację z mechanikiem lub specjalistą ds. turbosprężarek.
Czy turbina może uszkodzić silnik?

Nie, sama turbina nie może uszkodzić silnika, ale może się to stać, jeśli turbosprężarka nie działa poprawnie i jest uszkodzona. Turbina w pojazdach z silnikiem Diesla jest integralną częścią układu napędowego i może wpłynąć na działanie silnika w sposób pozytywny, jak i negatywny. Mówiąc w skrócie: uszkodzona turbina może uszkodzić silnik, ponieważ czasami prowadzi do niedostatecznego doładowania powietrza do komory spalania. Skutkiem tego będzie to, że silnik nie będzie otrzymywał wystarczającej ilości powietrza do spalania paliwa, co może prowadzić do spadków mocy, zwiększonego zużycia paliwa i gorszych osiągów. W najgorszym przypadku, uszkodzenie turbosprężarki może spowodować zatarcie silnika, co jest bardzo kosztowną naprawą.
Ile powinna wytrzymać turbina?
Dobrze utrzymana i prawidłowo eksploatowana turbina powinna wytrzymać ok. 150-200 tysięcy, a czasami nawet więcej. Na żywotność turbosprężarki wpływają czynniki, takie jak: regularna konserwacja, sposób jazdy, odpowiednie chłodzenie czy jakość paliwa, dlatego długość czasu jej trwałości może się różnić w zależności danego przypadku.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek