
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Czy wiesz, po czym poznać, że nastąpiła awaria turbiny podczas jazdy, jakie są typowe objawy zużycia turbiny w benzyniaku oraz jakie są objawy uszkodzonej turbiny 1.9 TDI? Uszkodzoną turbinę w benzynie, jak i w pojeździe z silnikiem diesla można rozpoznać przede wszystkim po kłębach dymu wydobywających się z układu wydechowego, towarzyszy temu również spadek osiągów, szarpanie lub duszenie się jednostki napędowej. Innym objawem uszkodzonej turbosprężarki jest jej głośna praca. Dźwięk uszkodzonej turbiny opisywany przez naszych Klientów to najczęściej gwizd turbo, kiedy silnik jest zimny, pisk podczas dodawania gazu, metaliczny dźwięk z okolic turbosprężarki. W ekstremalnych przypadkach turbina może wydawać dźwięki takie jak pohukiwanie sowy, czy wycie karetki. W przypadku zużycia turbiny zauważalny jest również znaczny ubytek oleju. Rozszczelniona turbina pozostawiać będzie plamy oleju pod samochodem lub będzie widoczna także na korpusie turbo.
1. Czy jazda z niesprawną turbiną to dobry pomysł?
W sytuacji, kiedy zauważysz, którykolwiek z wymienionych objawów wskazujący na awarię w układzie turbodoładowania to przede wszystkim nie bagatelizuj tego. Decydując się na jazdę z niesprawną turbosprężarką powinieneś być świadomy tego, że czekać Cię będą niemałe koszty naprawy i to nie samej turbiny, ale nawet jednostki napędowej.
W naszym serwisie proces regeneracji odbywa się w ciągu 1-2 dni roboczych. Turbosprężarki, które do nas trafiają poddawane są w pierwszej kolejności wstępnej weryfikacji, jeżeli przejdą ten etap pozytywnie, czeka je czyszczenie oraz ich wewnętrzna diagnostyka, a także wymiana komponentów – o ile jest taka potrzeba. Regulacja turbosprężarki to ostatni etap regeneracji. Ważne jest, aby cały proces zarówno regeneracji, jak i regulacji odbył się z zachowaniem szczególnej precyzji. Wpływa to na żywotność turbosprężarki.

Ciśnienie turbo - jak sprawdzić, czy turbo pompuje?
Jeżeli posiadasz manometr to przy jego użyciu możesz sprawdzić to, czy Twoje turbo pompuje. Zalecamy jednak umówi się na wizytę w serwisie zajmującym się takimi rzeczami na co dzień.
Warto zaznaczyć, że ciśnienie doładowania turbosprężarki jest indywidualną kwestią każdego z pojazdów. W seryjnych turbinach mieści się ono w przedziale od 0.4 do 1.5 bara. W przypadku turbo typowo sportowego ciśnienie to będzie już przekraczało 2.5 bara. Jeżeli chcesz uzyskać dodatkowych informacji na temat tego ile dmucha Twoje turbo, możesz skorzystać z oferty naszego serwisu, gdzie przy pomocy specjalistycznego testera diagnostycznego przeprowadzić możemy nie tylko diagnostykę układu turbodoładowania, ale również możemy sprawdzić stan Twojego pojazdu.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze