Objawy uszkodzonej turbiny - co jest na rzeczy
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Objawy uszkodzonej turbiny – co jest na rzeczy? Podczas podróży samochodem osobowym zdarzają się różnego rodzaju awarie. Jeżeli dostrzeżemy nagminne dymienie z naszej rury wydechowej, bądź co gorsza, usłyszymy dość charakterystyczne dźwięki w trakcie jazdy – to właśnie jest coś na rzeczy. Nasza turbosprężarka, odpowiedzialna za dodatkową moc silnika wskazuje na jej wykończenie. Jak możemy sobie pomóc? Co możemy zrobić, żeby wada maszyny wirnikowej nie była na tyle poważna, by puścić nas z kosztami? Na te pytania odpowiemy w dalszej części artykułu.
Jazda z uszkodzoną turbiną – czy kontynuować podróż?
Nie jest zalecana jazda z uszkodzoną turbosprężarką. Nie jesteśmy w stanie samodzielnie określić stopnia powagi awarii naszej maszyny wirnikowej. Dlatego w trosce o bezpieczeństwo wszystkich podróżujących powinniśmy zrezygnować z dalszej trasy, niezależnie od tego, w którym miejscu się znajdujemy. Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna? W celu szybkiego zażegnania awarii naszego pojazdu powinniśmy nie zwlekać, jak najszybciej skontaktować się z autoryzowanym serwisem Boscha. Bosch Car Service w sposób natychmiastowy zajmie się usterką w naszym samochodzie. Bez żadnego problemu fachowcy zdiagnozują problem i ponownie wprowadzą nasze auto w ruch. Właściciele pojazdów ceniący sobie wysoką skuteczność w działaniu, jak również fachowość i odpowiednie podejście do klienta, na pewno będą zadowoleni z usług naszego serwisu. Regeneracja turbosprężarek odbywa się tu na najwyższym poziomie.
Objawy uszkodzonej turbiny 1.9 dci – co się dzieje?
Uszkodzenia maszyny wirnikowej, z racji jej ulokowania, nie są zawsze dość oczywiste. Jednakże w trakcie podróży zauważymy, że pomimo depnięcia w pedał gazu nasz samochód nie jedzie z prawidłowym tempem, to możemy podejrzewać, że turbosprężarka jest w fazie awarii. Kolejnym typowym objawem jest dymienie. Czarne lub niebieskie spaliny mogą odpowiadać za nieszczelność części składowej „ślimaka”. Dźwięk uszkodzonej turbiny to przede wszystkim pojawiające się nagle, w trakcie zwiększenia prędkości, gwizdy, świsty, buczenie, a nawet odgłos jadącej karetki pogotowia. Oczywiście prawidłowo działająca turbina wydaje „swoje” dźwięki. Jednak tych oznaczających awarię nie sposób nie usłyszeć, czy rozpoznać. Jeżeli do naszych uszu dojdą tony tarcia części, to również może być kolejna obawa o prawidłowe działanie naszego turbodoładowania. Może być zatarta turbina. Objawy o tym mówiące to coraz głośniejsza praca silnika, głównie gwizdanie. Zdarza się, że po otworzeniu klapy i zaglądnięcia do jej środka, dostrzeżemy duże ilości oleju na powierzchni turbiny. To oznaka, że turbina puszcza olej. Objawy o tym mówiące to po prostu plama oleju na drodze. Może to oznaczać słabą jakość uszczelek, ich nieodpowiednie dopasowanie lub po prostu zużycie. Uniemożliwienie dopływu oleju poprzez zatkany lub nieszczelny przewód, może ograniczyć prawidłowy proces smarowania lub schłodzenia naszej maszyny wirnikowej. Zablokowanie prawidłowego przepływu tej cieczy, spowoduje, że olej odnajdzie inny dopływ, na przykład przez pierścienie uszczelniające, powodując rozszczelnienie turbiny. Objawy na to wskazujące to przede wszystkim dym. Niebieski dym wydobywający się z układu wydechowego. Musimy zdawać sobie sprawę, że główne przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu to nasza wina. Maszyna wirnikowa została tak zbudowana, żeby móc działać na najwyższych obrotach przez naprawdę długi czas. Zarówno silnik, jak i turbosprężarka wymaga odpowiedniego traktowania. Nie dbając o podstawowy zakres obowiązków, nasz pojazd może stać się ofiarą naszych zaniedbań. Wystarczy tylko sukcesywnie dbać o odpowiedni poziom dobrego oleju w naszym aucie. Rozpoczęcie każdej podróży powinno nastąpić dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury oleju, co może nam zająć tylko 2 minuty. To samo tyczy się etapu, jakim jest zakończenie podróży. Samochód musi mieć szansę na ostygnięcie. Cierpliwość w takich momentach naprawdę popłaca.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Objawy uszkodzonej turbosprężarki mogą obejmować:
Brak mocy: Uszkodzona turbosprężarka może prowadzić do utraty mocy silnika, co może być odczuwalne podczas przyspieszania.
Dymienie: Uszkodzona turbosprężarka może prowadzić do nieszczelności w układzie dolotowym, co może powodować dymienie silnika.
Dźwięki: Uszkodzona turbosprężarka może prowadzić do występowania dźwięków takich jak szum, turkot lub metaliczne stukanie, które mogą być słyszalne podczas pracy silnika.
Check Engine: Uszkodzona turbosprężarka może prowadzić do wystąpienia błędu w układzie, co skutkuje pojawieniem się kontrolki "Check Engine" na desce rozdzielczej.
Jeśli zauważysz jakiekolwiek z tych objawów, należy skontaktować się z mechanikiem specjalistą, który przeprowadzi odpowiednią diagnostykę i określi przyczynę problemów. W przypadku uszkodzenia turbosprężarki, konieczna będzie jej wymiana lub naprawa.
Za pojawienie się dymu z układu wydechowego obwiniałam wtryski a to była turbinka. Szkoda że wcześniej nie natknęłam się na ten artykuł!