Objawy uszkodzenia turbiny – Co powinieneś wiedzieć!!! – Ważne informacje Malett Turbo-service | REGENERACJA, A MOŻE WYMIANA NA NOWĄ
Nowsze generacje turbosprężarek, mimo wykorzystywania niezwykle wytrzymałych materiałów do ich produkcji, są wrażliwe na zanieczyszczenia czy brak olejowania, co skutkuje awariami w ostateczności dochodzi do regeneracji turbosprężarki. W niniejszym artykule przybliżymy Państwu najczęstsze objawy uszkodzenia układu turbodoładowania, a także ich przyczyny.
Duża ilość dymu z układu wydechowego, zabarwionego na czarno lub niebiesko
Błękitny kolor spalin wywoływany jest przez spalanie oleju silnikowego, co może być spowodowane nieszczelnością układu turbodoładowania (przede wszystkim pierścienie uszczelniające) lub awarię panewek w silniku, zaś czarnymi kłębami z wydechu owocuje niedopalanie mieszanki paliwowo-powietrznej, co dotyczy przede wszystkim silników wysokoprężnych, w których do komory spalania wtłaczana jest zbyt mała ilość sprężonego powietrza. Może to być także skutek awarii pompy wtryskowej lub samych wtryskiwaczy

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Regeneracja turbosprężarki
Typowe objawy awarii turbo:
Gwizd, wycie przypominające syrenę karetki pogotowia, stukanie lub tarcie metalu o metal, inne głośne dźwięki wydobywające się spod maski
Stukanie i głośna praca mogą wskazywać w takim samym stopniu awarię układu turbodoładowania, zawieszenia czy jednostki napędowej, jednak przy pozostałych objawach zwykle okazuje się, że to właśnie turbosprężarka jest winna nieprzyjemnym dźwiękom towarzyszącym pasażerom podczas jazdy. Jeżeli to turbosprężarka wydaje z siebie dziwne odgłosy, to prawdopodobnie wyrobiony jest wirnik turbiny lub do sprężarki dostały się jakieś zanieczyszczenia, które trzeba niezwłocznie usunąć. Często głośna praca turbosprężarki jest oznaką rychłego końca jej działania, i wtedy należy wymienić cały jej rdzeń(RCHA) w profesjonalnym zakładzie Turbo-Serwis Melett, wyspecjalizowanym w regeneracji turbosprężarek lub zakupić nowy egzemplarz. Gwizd może być spowodowany pęknięciem przewodu doprowadzającego skompresowane powietrze do chłodnicy międzystopniowej, czyli intercoolera, dlatego w poszukiwaniu przyczyny warto zajrzeć także w to miejsce. Tarcie metalu o metal i stukanie mogą dotyczyć turbosprężarki, ale też jednostki napędowej, dlatego należy natychmiast udać się do mechanika w celu przeprowadzenia dokładnej diagnostyki.
Pamiętajmy, że niemal wszystkie objawy uszkodzenia turbosprężarki mogą dotyczyć awarii innego podzespołu, a wiedza nabyta w internecie zwykle nie jest wystarczająca, dlatego aby uniknąć potencjalnie wysokich kosztów związanych z naprawą warto udać się jak najszybciej do warsztatu Bosch Diesel Service - Pawlik.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze